Call of Duty GHOST - Rorke file-ok laptopjainak listája (írta caprine, 2013)


Ezen leírás annak érdekében készült, hogy akik keresnék a játékban elszort bonuszokat (jelen esetben a Call of Duty 4. Modern Warfare-hez hasonlóan laptop-okat) a képek és a rövid leírás segítségével könnyedén megtalálják mind a 18 darabot. A játékban ezeket Rorke file-oknak nevezik, mivel, nem csak a laptopot kell megtalálni, de le is kell róla tölteni az állományt. 18 pálya, mindegyiken 1 laptop, tehát összesen 18 elem. Kicsit minimalistának érzem ezen tekintetben a játékot, hiszen a pályák méretéből adodóan 5x ennyit is elrejthettek volna. Minden esetben 1-4 képet (screenshot) készítettem, amiket egybe raktam. Az első kép mindig az objektumot tároló épületről készült, és a többi meg folyamatosan közelebbről mintha egy utvonal lenne amit követni kell. A képekre rákerült egy kis térkép is, amin sárgával látjuk saját magunk pozicióját. Ez a térkép viszont mindig a laptop mellett közvetlenül állva készült, és nem az utolsó képen látható pozicióban. Erre azért volt szükség, mert a túl közel készült képek nem elég informálisak, kevés tájékozodási pontot adnak, ezért nem volt értelme őket berakni a sorba. Elméletileg könnyű minden laptop-ot megtalálni, a bekapcsolt élénk színű monitor messziről észrevehető, de némi trükköléssel jelentősen megnehezitették a megtalálásukat (szándékosan elterelték a figyelmünket, forditva nekünk háttal rakták le a készülékeket, illetve megannyi hamis laptop is van a pályákon), bár alapvetően nem igazán vannak eldugva. Némiképpen neheziti a dolgunkat, hogy az elödökhőz képest nincs térkép, így a leírásomra kell hagyatkozni.

Maga a játék szuper, a hangulat írtó realisztikus, (legalábbis első alkalommal játszva) akár MOHA akár Battlefield mérföldekre elmarad tőle. A grafika is szupi, engem igazából továbbra is csak egy dolog zavar, mégpedig, hogy single player módban a zenét nem lehet kikapcsolni, vagy legalább lejebb venni mint a többi játékban (bár a Battlefield 4-ben is már így van), gondolom erősen csökkentené a hangulatot, de ez így nekem egy zavaró hollywoodi gics effektus. Értem én, hogy film nézésekor ez jó, de itt aktív szereplők vagyunk és jö lenne a környezeti hangokat jobban hallani. Ami viszont új és nagyon zavaró, hogy az összes lőszer és a tár állapotát az esetek többségében nem látjuk, ezért vagy állandóan tárazunk, vagy számolgatunk mennyi maradt (mint a valóságban).


Néhány "grafikai" hiba:

Ez a hiba a dzsungeles részen jelentkezik, a csopogó víz fehéren kikockásodik egy elég hosszú szakaszon. Nem lenne gond, csak pont itt be kell bujni a vízesés alá, és ha nincs mákunk akkor csatába keveredünk, de a vakitó fehérségtől alíg látni az ellenfeleket (a képen látható, hogy még a fegyver 1 része is eltünik a vakitó fehérség miatt). Erre a hibára lehet azt mondani, hogy valószínűleg driver hiba (Nvidia GTX 650Ti kártyám van), és cseréjével majd megoldodik.

Ilyen levegőben repkedő fegyvert több alkalommal is láttam, de teljesen véletlenszerűen, és ez már nem modható garfikai hibának. A képen jól látszik, hogy még árnyéka is van. Ez éppen a felhőkarcoló támadás végén van, de volt olyan, a labor robbantása után, amikor sétáltunk kifelé a sok katona között, hogy az egyik társam fegyvere mögötte ment olyan 5 méterrel a levegőben, elég bizar látvány volt.

Tartalomjegyzék:




01. Ghost Stories (szellem történetek)

A pálya 3 részből áll: 1. Santa Monica, futás fel a hegyre és be a házba, 2. az űrben vagyunk, 3. ismét a földrengés területén és továbbra is futva menekülünk. Tehát az ODIN űrfegyver elpusztítása után ismét Santa Monica-ban vagyunk. Kiléptünk a házból, futunk a földrepedés mellett és jobbra fent lesz egy ház aminek a bejáratánál egy autó áll. Az ajtón be, szemben a nyitott kétszárnyas ajtó előtt jobbra a parkettán a kandalló társaságában.




02. Brave New World (merész újvilág)

Ez a pálya 2 részből áll: Kutyával kalandozás, ami a csatornában ér végét illetve az autóba beszállással, majd a városba megérkezve beszélünk Elias-al. Szóval éppen beszélünk apánkkal, felmegyünk az emeletre ahol a régi típusú TV kamera van és itt jobbra a szögletes asztalon.




03. No Man's Land (senki földje)

Az első kutyázós rész után lemegyünk egy radioaktív területre. A lenti részen ahol mintha egy rakéta lenne fejjel lefelé, az ott lévő íves tetejű házon vezet át az utunk, és ennek a kijáratánál lévő asztalon a laptop.




04. Struck Down (meglepi)

Ez az a pálya amin távirányítású gránátokat lövünk a teherautókra, majd egy lopott teherautóval bemegyünk a stadionba és robbantunk. Után jön a gáztámadós rész, Ajax megtalálása és végül a helikopteres menekülés amit a kutya szerez meg nekünk. A pálya legvégén ahol Ajax van, a lila Tsunami Clubhouse feliratú ajtó betörése és a lassított ellenlábasok levadászását követően még ebben a helységben (rengeteg baseball cucc) a bal oldalon lévő vitrinben.




05. Homecoming (hazatérés)

Újra Santa Monica, nagyon fontos lehet ez a borvidék:) Itt kell először a partraszállókkal harcolni egy nagy géppuskával, majd távirányítva az
A10 Thunderbolt gépeket. Utána menekülés, a végén egy nagy darab páncélos ürgével kézi tusa, némi szurkapiszka, és a tetőn át érkező szellemek a megmentőink. A pálya leges legelején amikor az egyik katona (Rodrigez) integetve behív minket az épületbe, a lépcsőn kellene felmenni, de mi a lépcsőtől balra menjünk el és már látjuk is a homokzsákok tetején a céltárgyat.




06. Legends Never Die (legendák sose halnak meg)

A pálya amiben meg kellene menteni a gátat, de nem sikerül, a rakéták teli kapják és az egész város elázik. Lesz majd egy átjáró, amit majd hídként használunk miközben futunk Rorke után, de ezt a "hidat" az áramló víz kettétöri alattunk, miközben az ablakon beugrunk az épületbe (Inarac Inc. 3400). Ha bent vagyunk akkor balra megyünk tovább, itt lesz 2 katona és itt a bal hátsó sarokban az asztalon az LCD társaságában.




07. Federation Day (szövetség napja)

Behatolás a felhőkarcolóba kötélen átmászással, majd ereszkedéssel, vírus fertőzés, ereszkedés tovább, villany leoltás és a civil elkapása. Amikor kivágtuk az üveget és beugrottunk, akkor jobbra kellene mennünk, de mi balra megyünk a hátsó sötét irodába. Itt az egyik fakban az ablak felé fordítva az asztalon (a társunk pont ennél az irodánál dekkol kint a kötélen).




08. Birds of Prey (ragadozó madarak)

Helikopteres vadászat, behatolás az épület aljára és fel a tetőre (miért nem rögtön oda tettek le minket? Pláne, hogy a tetőn van is leszállópad.). A laptop a pálya legvégén van Rorke irodájában (az ajtót Keegan rúgja be), a középen lévő nagy asztalon a bejáratnak háttal fordítva (Rorke pont mellette áll az érkezésünkkor) és kb. 8 másodpercünk van a felvételére.




09. The Hunted (az űzött)

Ejtőernyővel a dzsungelbe landolás, a lezuhant gép körül orvvadászat, csapat keresés és terület elhagyása, nálam elég komoly grafikai buggal a vízen felfelé haladva. Mielőtt az első csapattagjainkat elérnénk, előtte bal kézre lesz egy vízesés, az előtt meg egy fal amin lefelé növő indaszerűségek vannak, ennek a lábánál a földön lesz.




10. Clockwork (óramű)

Hószánkóval érkezés, aminél a vezetése sajna kimarad. Utána terepjáró lopás, bunkerba bejutás, majd a labor felrobbantása és menekülés (sérültnek álcázás kifejezetten jó ötlet). Amikor a fémdetektornál kialudnak a fények, előre amerre amúgy is menni kellene, fel a lépcsőn és lesz két "SECTOR 2" feliratú oszlop, a közöttük lévő üveg (amit biztos kilőttünk közben) mögött az asztalon, de körbe is mehetünk hozzá.




11. Atlas Falls (Atlas bukása)

Olajfúró torony felrobbantása a cél. A jég alól érkezünk azt felrobbantva, majd feljutunk a vezérlőbe, tönkre vágjuk a gáz nyomás kiegyenlítőt (ami a felszabaduló gázt égeti el) és a robbanások közepedte ráugrunk a mozgó helikopter kötéllétrájára. A laptop a vezérlő helységben van fent, és azon belül is a jobbra lévő kisebb helységben a középen lévő iratszekrény tetején.




12. Into the Deep (bele a mélybe)

Vízalatti vadászat az ellenséges hajóra, majd menekülés cápák, szigonyos búvárok, és tengeralattjárók ellen használható vízi bombák között. Igazából azt gondolná az ember, hogy víz alatt már csak nem lesz laptop, pedig DE. Szóval ha levadásztuk a hajót, utána át kell menni egy víz alá süllyedt komp fedélzetén felfelé, utána rögtön jobbra az egyik sziklán fekszik, nekünk éllel fordítva, hogy a legkisebb esélyünk legyen meglátni és közben megérkeznek a búvárok is figyelemelterelésnek.




13. End of the Line (az út végén)

Talán a legrövidebb pálya. Belopódzkodás a fegyver gyárba, majd menekülés. A célunk úgy a pálya közepén lesz amikor felszólítást kapunk a kamera bekapcsolására, amivel a levegőben lefelé logó rakéta egységet kell felvenni, itt a lépcső (amin lejöttünk) alatt lévő részen jobbra a kék ponyvás ládán, mellette a piros mobil ventilátor.




14. Sin City (bűn városa)

Vegas, rögtön az elején elkapják majdnem az egész csapatot, majd Elias kivégzése, menekülés a kaszinón át, mérgező gáztámadás a lakosztályok részen, ablakon ki, a ferde üvegen lefelé csuszás, az utcára kiérve megjelenik Riley, aki rögtön meg is sérül és ezért cipelni kell a helikopterig, ennyi. A laptop úgy félúton van, ha lejutottunk a kaszinó alsó szintjére, akkor Keegan fogja nekünk tartani a rácsos kaput, ez alatt átmenve balra a sarokban a zöldes asztalon található.




15. All or Nothing (minden vagy semmi)

Az anyahajó sikertelen megvédéséről szóló pálya. A laptop rögtön a legelején van a legénységi szálláson. Felvesszük a maszkot, elfordulunk jobbra a zöld szekrények irányába és a 2. ágysornál ahol a "NO EXIT" feliratú acél ajtó van, az itt jobbra lent lévő ágyon.




16. Severed Ties (elvágott kötelékek)

A pálya elején tankkal tarolunk a sivatagi pályán, utána helikopterrel megérkezünk, az irányítóba egy eldobott és kilövendő poraloltóval érkezünk, kilőjük az ellenséges rakétát majd megint tankkal írtjuk a légvédelmet és elmenekülés az űrfegyver csapása elől. Ha kilőttük a rakétát és elindul a visszaszámlálás, le a lépcsőn, át az eddig zárt kétszárnyas ajtón, de ne menjünk tovább előre, hanem jobbra a folyóson és rögtön balra be a kis irodába, itt az bejáratnak háttal lesz a pulton.




17. Loki (tűzisten)

Űrpálya, a fegyver megszerzése, majd lövünk is vele néhányat. Az első lövöldözős rész végén lesz egy robbanás, után a két asztronauta átmegy egy gyűrűn, mi meg utánuk, és itt rögtön balra lesz egy napcellás narancssárgás szárny szépen meghajolgatva, emellett úszik az űrben a laptop, fordított állásban mint megszoktuk (bill helyén a kijelző).




18. The Ghost Killer (a szellem gyilkos)

A vonatos pálya, amin a vonat elejére kell mennünk Rorke elkapásához. A laptop a rögtön a legelején van amikor Hesh beleüt az LCD TV-be, itt a jobb oldali jármű mögött egy vörös szekrényen.




Ugrás a Kezdőlapra
Ugrás a Játékleírásaimhoz