Grand Theft Auto - Vice City (írta caprine)


Császtok, ez egy rövid kiegészítő leírás lenne erről a remek játékprogramról. A feladatok megoldásait nem részletezném, én inkább a rejtett csomagok, és spec feladatokra térnék ki, amik a 100% eléréséhez szükségesek. Csináltam több térképet, listát és 1 majdnem teljes autó listát is, aminél jelöltem azt is mi hol található. Mivel nekem nincs meg az eredeti GTA3 térkép így az internetről leszedettet használtam fel, remélem senkinek sem taposok a tyúkszemére vele:)))

Miért is jó ezt a 2003-as régi játékot pont most játszani? Talán azért mert elég olcson hozzá lehet jutni a boltokban, vagy azért mert egy mostani közepes konfig sem kell hozzá, és egy 8600GT kártya is elég hozzá, hogy max felbontásban ha éppen 22 colos moncsink van akkor 1680*1050-on nyomjuk zökkenőmentesen. A játék az eredeti verzióban is végig játszható, nem kell hozzá a patch. FONTOS HIBA!!! A képernyő beállításoknál van egy frame limiter opció, ezt kapcsoljuk be ha ki lenne kapcsolva. Ez a beállítás korlátozza a videókártyánk által elkészítendő másodpercenkénti képek számát, nem tudom a gyári értéket de olyan 25-35 között lehet ez a max érték. Ha komolyabb videokarink van, mondjuk egy Nvidia 8800GT ami bizonyos felbontásokban akár 100 képet is bizton képes produkálni akkor egy elég komoly hiba jelentkezik a játékban, mégpedig, hogy a járművekkel nem tudunk hátrafelé menni!!! Ha bekapcsoljuk ezt az opciót akkor a hiba megszűnik. Ezzel nem csak az alap GTA3-ban, de a Vice City-ben is találkoztam. Mindenki úgy konfigolja a programot ahogy akarja, a látótávolságot minél nagyobbra állítsuk, hogy minél hamarabb észrevegyük a rendőröket:))) Az eredeti verzióban a játék akadozása a másolásvédelemből adódik, ugyanis a hangokat nem telepíti fel, hanem menet közben a CD lemezről olvassa fel, a CD meg nagyságrendekkel nagyobb hozzáférési időkkel rendelkezik mint a HDD, így várni kell amíg felpörög és beolvassa a hangokat. Létezik egy apró progi ami a futtató állományból kiszedi ezt az opciót, így a CD audio tartalma felmásolható a vinyora és onnan kerül lejátszásra, ebben az esetben a CD már csak az elindításhoz kell, utána ki is lehet venni. Alternatív megoldás, ha felrippeljük valami image készítő progival a CD-t és ezt mountoljuk fel. A program fagyását a pálya betöltésekor a hibásan magyarított nyelvi állomány szokta okozni (lásd magyarításnál). Van még egy érdekes hiba, ami többeknél előfordult, de csak windows 7 alatt, XP-nél nem, mégpedig, hogy olyan mintha a játék elvesztené az egeret, nem lehet vele irányítani. Ez előfordulhat, hogy már alapból a telepítéskor előjön, de van, hogy csak a sokadik pálya után fordul elő, és a patch sem oldja meg. Megoldás lehet a windows 7 témák kikapcsolása (az exe tulajdonságainál), vagy van akinél az vált be, hogy a CPU affinitásánál csak 1 procit hagyott meg. Nekem egyik se jött be, helyette kínomban már leszedtem a tört exe állományt, és lás csodát azzal ment. Úgyhogy az eredeti dobozos játékom van meg de törttel játszom:)


Tartalomjegyzék:


Autók (nem az összes):


Motorok:


Repcsik:


Hajók:


Speciális autós küldetések:

Neve

Mivel

Leírás

Bonusz

ember mentés / paramedic Ambulance sérült emberek mentése 12. szint: folyamatos futás!!!
tűzoltás / firefighter FireTruck kigyulladt autók/emberek oltása 12. szint: tűzállóak leszünk
Taxi Taxi, Cabbie Taxi, Kaufman Taxi utasok fuvarozása 100 fuvar: hidraulika a taxikba
bűnüldözés / vigilance Police car, Enforcer, FBI bűnözök likvidálása 12. szint: páncél 150-re nő
pizza futár Pizza Boy pizza fuvarozás időre 10. szint: életerő 150-re nő

A mentőbe max 3 fő fér be, így stílszerű hármasával begyűjteni az embereket. Időre megy a küldi, ha elfogy akkor vége. Kapunk másodperceket amikor felveszünk valakit és akkor is ha leadjuk őket. Rengeteg pénz lehet vele keresni, valamint 10 emberenként bónusz pénzt is kapunk. A maradék idő szintugráskor mindig nullázódik, így az utolsó betegnél ha még van időnk akkor felesleges hajtani, inkább az autóra vigyázzunk. Megoldás szempontjából szerintem Vice Point szimpatikusabb mint Ocean View, kevesebb az utca, viszont rosszabb a beálló. A 12 szintet nem könnyű elérni, mert vagy az idő fogy el (egyre kevesebbet add emberenként) vagy az autó megy tropára, javítatni nem lehet, és kiszállni is tilos belőle. Ha odaállunk a beteghez akkor úgy álljunk, hogy a lehető legkevesebb időbe kerüljön a páciensnek a beszállás. Ha kinyitotta az ajtót akkor már rá is léphetünk a gázra. Vigyázzunk hogy ne üssük el, mert akkor vége a küldetésnek! Használjuk a levágásokat és vigyázzunk az autóra, mert a küldetés során nem lehet javítani. Ha a szirénát bekapcsoljuk akkor a civil járművek szétslisszolnak, de gyakran az útkereszteződésekben meg dugót csinálnak, így némileg káros is, de inkább vele menjünk mint nélküle. Nagyon fontos hogy végtelen sprintet kapunk vele!!!

Tűzoltásnál mozgatható a fecskendő, ami a rohangászó célpontoknál jöhet jól. Sziréna itt is van de kereszteződéseknél egymásba rohanhatnak miatta a bepánikolt autósok, a gyalogosokra meg nincs hatással. Ebben a részben eltérően a GTA3-tól már nem csak az autókat hanem utasaikat is el kell oltani, akik bármilyen sikátorba befuthatnak, lépcsőre felmennek, és ha nem vagyunk elég gyorsak akkor a szélrózsa minden irányába szétfutnak. A mentős feladat se könnyű, de ez sokkal nehezebb, pont a szétfutó gyalogosok miatt, sokadszorra fog csak sikerülni. Ráadásul a GTA3-ban elég volt csak ráfröccsenni a járműre és kész is volt, itt meg másodpercekig kell locsolni, ez pedig sok idő.

Taxi: 100 ember begyűjtése a cél, amivel egy olyan hidraulika kerül a taxikba, amivel akár át is lehet kisebb dolgokat repülni. A 100 embert nem egyszerre kell összegyűjteni, ezt akár 10 alkalommal is megtehetjük, csak az összegük legyen 100, vagy több. Ezt a feladatot azért érdemes rögtön az elején csinálni, mert a fuvarozás során az összes ismert helyre el kell mennünk, és szépen megtanuljuk a fontosabb helyeket, utakat. Van bonusz "gyorsasági" pénz is, ha idő előtt odaérnénk és minden ötödik utas után is van plusz pénz, de tízed annyit se fogunk vele keresni mint a mentéssel vagy a tűzoltással. A 2 taxi közül inkább a sima taxit válasszuk és ne cabbie-t, mert az sokkal lassabb, borulékonyabb és homokban nagyon cudar.

Vigilance: igazából a rakétavető, vagy még inkább a minigun megszerzése után érdemes csinálni, mert egyéb csuzlikkal kicsit macerás is meg időigényes is. A szokásos taktika az, hogy mivel időre megy a buli, nem hajkurászhatjuk keresztül kasul a városon a delikvenst, hanem gyorsan ki kell csinálni. Ezért egy párhuzamos utcán próbáljuk megelőzni, elé kerülni, majd ha kiszálltunk akkor szétlőni, és spuli tovább. Ha hosszú egyenes van akkor ablakból is lőhetjük. Ilyenkor az a gond, ha egy sportautót kell majd üldözni nem biztos hogy utolérjük, pláne egy Enforcer-el. Ki lehet szállni a járműből, csak kb. 50 másodpercen belül vissza is kell szállni. Ezt kihasználandó át is szállhatunk másik járműbe hátrahagyva a megviselt szolgálati autónkat. Javítani műhelyben nem lehet rendőr járgányt, így marad a saját garázsunk vagy másik utbaesőre csere. Mivel az üldözés során biztos lesz sérülés, előbb-utóbb biztosan cserélni kell a gépet. Erre 3 lehetőség van, vagy lenyuljuk egy rendőrét, de ez bizonytalan, kivéve, ha körözést szedtünk össze. Ami ennél jobb, hogy előre begyüjtjük a garázsainkba rendőr autókat, és csak cserélünk rájuk. Fegyvernél a tipp, szerezzünk egy minigunt néhány ezer skuloval, és egy gyors rendőrségi járművet, én a nyomozok cheetah-ját ajánlanám. Ha ilyenünk nincs akkor a Little Havana-ban lévő rendőrőrs mellett a hátsó udvarban lévőt lopjuk el. Ez a Cheetah azért jó mert az egyik leggyorsabb jármű, amivel nem okozhat gondot utolérni a célpontokat, ráadásul nem minősül közszolgálati járműnek, így festhető, javítható!!! Ha megvan, indítsuk el a küldetést. A keleti szigetet nem igazán ajánlom mert sok a keresztút, bármikor bekanyarodhatnak, kiszámíthatatlan a dolog. A legjobb a 2x2 sávos út a nyugati parton Little Havanna előtt. Itt a hosszú egyenesen jönnek majd az áldozatok mint a birkák. Biztos hogy be fog minket csalni a gép a katonai bázis térségébe, de ott is hasonló a szitú. Mivel a Cheetah szintű autókkal nem igazán fogunk találkozni, így nem okozhat gondot eléjük kerülni, kényelmesen kiszállni és a minigunnal 2 másodperc alatt fasírtot csinálni a bandából, majd autóba be és gyorsan hagyjuk is el a helyszínt. A körözési szintünk nőni fog, de a zsarukkal ne foglalkozzunk. Az első néhány kört kell túlélni, mivel gyorsan végzünk a bűnözőkkel és az idők is összeadódnak lesz annyi plusz időnk, hogy elmenjünk autót festeni (mármint a cheetah-ot, mert a sima rendőrautó nem javítható). Ráadásul a reptér közelében ott a SunShine autó, amit ha megvettünk akkor ingyen van a festés és a javítás is, nem kell elmenni a Little Havana-ban lévőhöz. Én a 31. szintig eljutottam, és akkor is már csak unalomból hagytam abba 306. bűnöző megölése után, ekkor már 43 perccel rendelkeztem, akár vacsizni is elmehettem volna!!! Ha összeszedtünk 2 körözési csillagot, akkor az egyiket kavarjuk le magunkról egy csillag felvételével, a másik meg már magától elmulik. A jobb oldali sziget azért jó, mert ha a filmstudiót is beleszámoljuk akkor 4 felvehető csillag is van!

A pizza szállítás tök egyszerű, arra kell csak figyelni, hogy mennyi van nálunk éppen. A kiszolgálás úgy történik, hogy odagurulunk a delikvens mellé, majd oldalra nézünk és a lövés gombbal hozzávágjuk a pizzát. Mivel ez az egyik legkönnyebb feladat és elég komoly a jutalom érte mindenképpen a játék legelején csináljuk meg! 3 pizzéria van, Vice Point, Little Haiti, Downtown, de csak az egyiknél kell a feladatot megcsinálni!


Autó csencselés - SunShine Autó

Ez a feladat a SunShine Autó megvásárlása után lesz elérhető. 4 lista van, mindegyik után kapunk egy bonusz autót, és a napi pénzkereset is emelkedik 1500-9000$.

Lista 1: Landstalker, Idaho, Esperanto (ritka), Stallion, Rancher, Blista Compact
Lista 2: Sabre, Virgo (ritka), Sentinel (rögtön a szalonban), Stretch (Vercetti birtokon), Washington, Admiral
Lista 3: Cheetah (Cortez moloja), Infernus (Vercetti birtok), Banshee (Washington Mall), Phoenix, Comet (golf pálya), Stinger
Lista 4: Voodoo (haitiak voodoo mamájának házánál), Cuban Hermes Cuban Hermes (kubaiak területén), Caddy (golf pályán és a mellette lévő hídon), Baggage (reptéren a váró mellett), Mr Whoopee (utcán nem láttam, vegyük meg a fagyist és akkor lesz), Pizza Boy (mindhárom pizzéria mögött)

Ugyan itt a lista mellett van 6 felszedendő verseny is. A 100%-ba ez is beleszámít, nem elég végigmenni, mindegyiknél elsőnek kell lennünk!


RC toyz (távirányítós játék) küldetések:

3 db szürke Top Fun feliratú mikrobusz van a játékban, ezekbe beszállva indul a feladat. A furgonok itt találhatóak:

Van még egy RC feladat, amit a haiti méregkeverő banya ad nekünk. RC repülővel a mozgó hajókat lebombázni nem egyszerű dolog. Ráadásul könnyen kifuthatunk a távirányító hatóköréből.


Checkpoint küldik:

Az adott járművel kell időre a világító ellenőrzési pontokon áthaladni tetszőleges sorrendben. Az óra az első megérintésekor indul, esőben megpróbálni sem érdemes!!! Van egy hasonló checkpontos küldetés sorozat is, amit helikopterekkel kell megcsinálni, de az nem megy időre, és csak akkor elérhető ha megszereztük a Diaz birtokot.


Stadion küldik:

3 stadion feladat van. Egyik sem könnyű. A stadionba az aktuális versenyt a fő hirdető táblán látjuk. Bejutni este 20-24 óra között lehet a főbejáraton. Előtte jól időzítve mentsünk a megvásárolt és a közelben lévő condo épületben, mert elsőre tuti, hogy nem fognak a feladatok sikerülni.


Prostizás:

Ezzel a lehetőséggel módunk nyílik arra, hogy az életerőnket 25-el a max felé növeljük, tehát 100-nál 125-re, 150-nél 175-re. Szedjünk fel egy prostit, amiből a GTA3-hoz viszonyítva sokkal kevesebb van (biztos begyűjtötték őket), de Little Havana-ban szokott lenni 1-2. Álljunk meg mellette a jobb ajtóval, odajön, behajol, kicsit dumál, majd beszáll. Ha felvettük, akkor irány valami elhagyatott terület, én a SunShine Autó mellett lévő füves részt ajánlom. Rövid idő múlva elindul a móka, nekünk semmi dolgunk sincs. Ha mégsem indul el akkor nem jó helyen állunk, menjünk odébb. A "menet" persze nincs ingyen, de csak néhány dollárba kerül. A GTA3 után úgy gondolom, hogy a ribik nem szállnak be semmilyen áruszállítóba, mentőbe, rendőr autóba, taxiba....., de ezt a kis példányszámuk miatt nem tudtam kipróbálni.


Sorsunk könnyítése és a nehezebb feladatok:


Megvásárolható ingatlanok:

Az ingatlanok némi KP árán vásárolhatóak meg, ezzel minden esetben egy mentő helyet veszünk magunknak, illetve bizonyos esetekben garázst is. 8 ingatlanhoz ezen kívül plusz feladatok is kötődnek, ezek teljesítése után pénz fognak termelni a későbbiekben. Ezek: Pole Position, Malibu, Film Studio, Boatyard, Sunshine auto, Cherry Popper, Print Works, Kaufman Taxi. Ezen kívül a Diaz birtok is termel pénzt ha majd lenyomtuk a kolumbiai törpét és a mi tulajdonunkba kerül. TÉRKÉP


100% elérése:

Ehhez meg kell csinálni a következőket:

A jutalom: - max 200 élet - max 200 pajzs - végtelen lőszer - felezett autó sérülés - 3 testőr a Vercetti birtokon - és egy új öltözék


Egyebek:

Vannak rejtett dolgok, poénok a játékban. A vízben nem messze a golf klubtól az egyik víz alatti sziklán egy betoncipős vízi hulla látható. Van néhány bulis fotó: az elveszett és megkerült pénz + koko Ocean View-ban lévő szobánkban, Candi Suxx képek birtokon 1, birtokon 2, birtokon 3 és a szállódai szobánkban. De ide lehetne sorolni a foci labdával fejelgetést a Starfish szigeten lévő üres medencében, fussunk neki, majd igyekezzünk mindig az árnyéka alá állni és elindul a számláló. Ha este a mesterlövész puskával a Holdba lövünk akkor nőni fog......


Magyarítás:

Ha valaki magyarul szeretné a feliratokat, annak kettő is tudok adni: acee és a hoodoo tollából. Mindkettőnél a spanyol feliratot választották cserére, így ha telepítettük a feliratot a nyelveknél a spanyolt kell kiválasztani. A spanyol a metrikus mértékegység miatt is jó. Telepítés: mindkét tömörített ZIP állományban van egy spanish.gxt amivel a \text könyvtárban lévőt kell felülírni. A fonts.txd a szövegkaraktereket (fontokat) tartalmazza, ha nem másoljuk be a \models könyvtárba akkor ne csodálkozzunk, hogy a magyar ékezetes betűk, pláne az Ő furcsán jelenik majd meg. Nem mindegy kinek és milyen állapotú magyarítását használjuk, mert bármilyen furcsán hangzik is, de ha rossz, akkor kissé hibásan is de megjelenik a képernyőn, viszont a mentés állományába is bele menti a szöveg egy részét, és engedi ugyan elmenteni az állást de amikor vissza akarjuk tölteni akkor gond van, mert lefagy a GTA. Nálam is volt egy ilyen hibás fordítás, szívtam is vele. Egészen pontosan a mentésekbe az utolsó feladat lefordított címét rakja bele, ezt látjuk a mentés dátuma előtt és ez volt hibás benne. Egy megoldás volt erre a gondra, azt az állást nem elmenteni és megcsinálni egy következő feladatot is aminek meg már jó a címkéje.


Játékos texturájának / bőrének cseréje:

A játékos "bőre" amik könnyen szerkeszthető bitmap (bmp) kép állományok a skins könyvtárba találhatóak. Az én általam összegyűjtötteket most közzé teszem egybe csomagolva (82 db) ITT. Ha kedvet érzünk hozzá, akkor akár mi is készíthetünk ilyet, nem kell más, mint fogjuk a már a skins könyvtárban lévő alap képet és mi magunk manuálisan festjük azt át, amire akár a windows paint programja is elég. A benne lévő "_texture_guide.jpg" pontosan mutatja, hogy a kép melyik része a játékos melyik része lesz, így már nem lesz nehéz alkotni, ráírhatjuk például az ingre a nevűnket, vagy tetoválás a karra, stb.


Autók cseréje:

Ehhez először is kell 1 program amivel ki tudjuk bontani a jelenlegi állományokat ImgTool_v1.3 Ha ezt telepítettük akkor indítsuk el. Csináljunk mentést a /models/gta3.img 320MB-os állományról, és a mellette lévőkről is. Ez egy tömörítvény amiben benne van a játékban tárolt szinte összes textúra, autók, házak, utak, táblák, minden. Ha megvan a mentésünk, az eredeti helyen lévő gta3.img fájlról vegyük le az írásvédettséget, különben nem tudjuk, módosítani, illetve a módosításokat elmenteni. Tehát jobb klikk rajta, majd tulajdonságok, és az írásvédett mellől a pipa ki. Az ImgTool-al nyissuk meg (CTRL+O), és rendezzük név sorrendbe (tools/sort/name) mert a 4050 tétel között elveszünk:))) Keressük meg (F2) a nekünk tetsző tételt, amit ki szeretnénk cserélni (figyeljünk a kiterjesztésre is!) és vagy töröljük az állományból (Del), vagy nevezzük át (F4) valami másra például a kuruma.dff-ből csináljuk kuruma.dff.bak-ot. Minden autó 2 állományból áll, (txd, dff) az egyik a 3D modell (rácsszerkezet), a másik a ráfeszített textúra. A CTRL+A kombinációval tallózzuk be az új textúrát aminek ugyan az a neve mint a réginek (ha nem akkor nevezzük át rá). Utána nagyon fontos az indexelés/ újra tömörítése (command/rebuild archive) az állománynak. Arra figyelni kell, hogy a netten sok ilyen módosított állomány kering, egyesek rosszak, és arra is kell vigyázni, hogy nem kompatibilis a Vice City és a GTA 3 állományai, így bár be lehet őket rakni a ImgTool segítségével, a játék el is indul, megy minden, de abban az esetben amikor a gép be akarja tölteni ezt a számára hibás járművet akkor lefagy a program, ezért kell a mentés. Mindig csak 1-2 járművet cseréljünk ki, keressük meg őket és nézzük meg kívülről oké-e, és menjünk is vele egy kört, mert volt már rá példa, hogy körbejártam, minden jó volt, csak amikor be akartam szállni akkor fagyot le a program. Ha nagyon luzerek vagyunk, akkor keressünk olyan csomagokat amikhez nem kell az ImgTool mert magától berak több autót is egyszerre.


Autók színének cseréje:

Bármilyen hihetetlen erre is van lehetőségünk viszonylag egyszerű eszközökkel. Ezért is zseniális ez a játék, mert máshol ezek a dolgok teljesen le vannak védve. Szerezzünk egy normális text editort notepad2, notepad++, editpad lite, ezek mind mind ingyenesek!!. A windows notepad-ját, write-ját és még az office-t sem ajánlom, mert érhetnek meglepetések a sortörésekkel és a karakterkodólásokkal!!!! Csináljunk mentést a GTAIII/data/carcols.dat állományról, majd nyissuk is meg. Ez a leírás tudom kicsit furcsa lesz, de aki foglalkozott rekordképekkel, az érteni fogja mit akarok elmagyarázni. Az első lényegi info a 14-23 sorokban található:

A 30. sortól a 124-ig vannak definiálva a színek, összesen 94 darab. Ezt a 94 szint használja a jákék alapból, tehát ha ez nem teszik, akkor vagy modosítjuk az egyiket, vagy újat rakunk be a listába 95. tételnek. A fenti felsorolás arra utal, hogy az első 10 sorban vannak az alap színek (30-39. sor), utána jön 10 piros szín (40-49. sor), stb... A sorokon belül az első oszlop (COL) a szín RGB szerinti színkódja decimálisan (paint-be a színkeverésnél beírjuk és akkor lájuk is pontosan milyen is az), utána pedig a játék által használt sorszámot (#60) találjuk. A járműveknél már nem a színre hívatkozunk, hanem erre a sorszámra. A többi info annyira nem számít a játék szempontjából de utána van a szín angol megnevezése, közvetlen mögötte a szín árnyalata decimálisan (1 sötét - 10 világos), a sor végén pedig szövegesen van az árnyalat megjelenitve. Például a 49. sorban lévő "163,58,47 #19 red10 light". Ez egy közepesnél nem sokkal de sötétebb piros (vérvörös), #19 azaz a 19-es sorszámot kapta, ezzel kell rá hívatkozni, red10 a fantázianeve, és világos árnyalatot kapott.


"163,58,47 # 19 red10 light"-es sor paint-ben

Ha a színkódot akarjuk szerkeszteni, vagy csak megnézni, akkor inditsuk el a windows paint programját és a színek/színek szerkesztése majd egyéni színek definiálásánál az utolsó oszlopba üssük be az előző 163 58 47 értékeket és rögön látjuk az milyen is élőben (lásd kép). Ugyan ez megy fordítva is természetesen. Kikeverünk egy nekünk tetsző pirost, és azt ott lévő értékkel felülírjuk a col oszlopban lévő értéket, vagy #95-nek felvesszük a lista végére, de ha a meglévő 94 el gazdálkodunk az is elég. Hogy kell festeni? Tök egyszerű. Mint látjuk minden színhez rendeltek egy kódot, egy sorszámot a fenti példánál maradva #19-et. Ezt kell a megfelelő jármű adatainál megadni. Vegyük például a tűzoltót amin piros alapon fehér betűk vannak, a piros az #3, a fehér meg #1. A listában megkeressük a tűzoltót (firetruck, 148. sor) és tényleg, mellette a 3,1 szerepel. Tegyük a 3-at 50-re és már kék is minden tűzparipa:)))


kék tűzoltó kék tűzekhez:)))

Bármilyen furcsa minden járműnél elég 2 szín, egyik az alap, a másik a felíratnak. Ha azt akarjuk hogy több színben is megjelenjenek a tűzoltók mondjuk pirosban, kékben és sárgában is felváltva akkor szóközzel elválasztva újabb színpárosokat tehetünk mögé "firetruk, 3,1 50,1 30,1" és kész is vagyunk. Vagy például a sárga taxikat Ferrari pirosra. A full piros 255,0,0 # 96 red, majd mivel 2 taxi is van a 138. sorban a cabbie, 96,76, illetve 177. sorban a taxi, 96,75, 96,73, 96,76.


Autó TUNING:

Berakom ide is amit már a GTA3-hoz leírtam (ezért vannak benne nem Vice City-s nevek) mert érdemes vele foglalkozni. Ez egy nagyon jó eleme a játéknak. Hasonlóan működik mint az előbb tárgyalt szín festés, egy text editor (szövegszerkesztő) kell hozzá és kész. Mentsük el a GTAIII/data/handling.cfg állományt. Nyissuk meg az editorunkkal, és nézzük át. A legfelső részen a mértékegység (UNITS) definíciók, alatta pedig a mező leírások és határértékek vannak. A lényeg a 68. sortól kezdődik. Itt vannak az oszlop nevek, amik mind 1-1 tulajdonságot takarnak, alatta meg a járművek és értékei. Mivel ez ömlesztve van és a járművek sincsenek sorban csináltam egy táblázatot amit áttettem PDF-be, hogy jobban át lehessen látni az értékeket handling.pdf. Nézzük az érdekesebb oszlopokat:

Autó tuningra a tűzoltót ajánlom (kisebb tömeg, nagyobb gyorsulás, alacsonyabb súlypont, kisebb fordulókör, 4x4) mert ennek van a legkomolyabb lemaradása, a többi jármű alap beállításával meg vagyok elégedve. Esetleg a mentőket (súlypont lejjebb, 4x4), meg az ugratok miatt a PCJ 600 értékeit érdemes állítgatni (kisebb tömeg, jobb gyorsulás, nagyobb végsebesség). Ha nagyon nem boldogulunk a 6 versennyel, akkor esetleg le lehet venni a sportautók végsebességét, vagy a tömegét variáljuk, mi meg induljunk egy comet-el, azt nem nagyon szokta csatasorba állítani a gép.




Ugrás a GTA3 Vice City térképeihez
Visszatérés a Kezdőlapra