Grand Theft Auto 4 - Episode of Liberty City (írta caprine)



Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony


100% elérése

A listán szereplő feladatokat kell teljesíteni a 100%-hoz. Amint elérted a 100%-ot a "100% Game Completion" felirat jelenik meg a képernyő bal felső sarkában egy rövid időre, illetve a statban a gerenal fül tetején véglegesen. Ezen kívül (mint a legtöbb GTA-ban) a fegyvereknél a lőszerre vonatkozó felső limit megszünik, meg még 1-2 nyalánkság.


Táncverseny

A táncversenyt mindkét clubban meg kell nyerni! Ha sikeres, akkor kiír valami olyasmit, hogy a "Bus Stop complete". A kezdéshez menjünk a Maisonette9 táncparketére, vegyük fel a feladatot, táncolásnál a bal sarokban lévő hangszóró ritmusára (tehát nem a zene ritmusára!) nyomkodjuk a 4 gomb (WASD) valamelyikét (mindegy melyiket), a kék csík szépen lassan növekedni kezd. Amikor kiírja hogy HOLD akkor tartsuk az egyiket lenyomva, majd kis idő után jön az extra fokozat. Ilyenkor a 2 egérgombot kell a hangszoró közepén lévő visszaszámláló ritmusában nyomogatni, és a kék csík végén egy piros csík kezd nőni. Ezután újraindul a fenti 2 lépcsőből álló kör, kb. 3-4 ilyen alkalom és a belső piros kör végigfut, ekkor van vége a szoló táncnak. Előfordulhat, hogy első alkalommal ránkszáll egy Taylor nevű csaj, és nem jutunk tovább, ekkor újra kell kezdeni. Ha minden jó, akkor a szoló tánc után jön a csoportos tánc, ahol a WASD és a 4 nyíl 8-as kombinációjából kell mindig a számítógép által feldobottat lenyomni (mint a San Andreas-ban, de szerencsére nem annyira szoros az idő), ha ennek is vége, akkor van meg a feladat amit a "Bus Stop complete" feliratból tudunk meg. Bakizni lehet, pláne a csoportos táncnál, 2-3 hiba simán belefér. Annyit lehet előre gondolkodni, hogy vannak bizonyos tánclépések amik jobb-bal, előre-hátra lépésekből állnak, szóval ha ilyen jön és azt kéri, hogy nyomjuk le a "D"-t, akkor majdnem biztos, hogy a következő a vele ellentétes irányú "A" lesz. Innen menjünk át a Hercules bárba (vagy lehet fordítva is), ahol annyival más a helyzet, hogy a csajozós menet után lesz egy homo csoport szekció. A Herculesben egyébként némileg lassabb a zene, a kör is lassabban töltödik fel, és a visszaszámlálós rész nem 8-ról hanem 4-ről számol vissza, ezért a szoló rész némiképpen lassabb, tovább tart.


Pezsgőivó verseny

Maisonette9-ben menjünk fel a bár felett lévő VIP részbe, és a középen lévő részegnél vehetjük fel a feladatot. Az elején mindegy mit csinálunk, nem lényeg, ne fárasszuk ki a csuklónkat, elméletileg fel lehetne rázni a pezsgőt de minek, inkább csak nyomjuk meg a gombot, hogy a dugó eldurranjon, és locsoljuk le a körben lévő csajokat. Onnan számít a játék amikor elkezdenek vedelni. Az egérrel kell körözni, méghozzá pont abban a tempóban és abba az irányba ahogy a bal alsó sarokban lévő kör is forog. Ha eltaláljuk a ritmust, akkor a belső körben egy piros karika kezd feltöltődni. Ha ennél gyorsabban vagy lassabban körözünk akkor a csík nem fog nőni! Körözésnél az se jó ha lassúak vagyunk mert akkor azért kapunk ki, ha túl gyorsak vagyunk akkor meg részegre issza magát (mindkét állapotra szövegesen figyelmeztet), bár egyszer érdemes kipróbálni, mert akkor legalább meglátjuk a VÁROS SZÍVÉT a Happiness szigeten a szabadság szoborban. A vedelés után, vagy 2 percig hagyjuk magára a karaktert mert olyan részeg, hogy állandóan csak elesik, legurul a lépcsőn, stb.


Ketrec verseny

A legnehezebb feladat a játék során, kivéve annak aki sokat Mortal Kombat-ozott:))) 6 kört (round) kell teljesítenünk, ha meg akarjuk szerezni az érte járó 1.43%-ot ami a 100%-hoz kell. Nehéz verseny, hiszen minden körben 3, tehát 3x6 összesen 18 embert kell laposra vernünk. Szerencsére 2 kör között lehet pihenni, ilyenkor kérjük a fogadást (spectacte), és a küzdelem alatt feltöltődik az életerőnk megint maxra. Több taktika is van, az egyik a velünk szembe jövőnek nekifutunk és meglökjük, majd ne várjuk meg amíg az egyensúlyát visszanyeri hanem csépeljük. Ha olyan helyen lökjük neki a rácsnak az ellenfelet ahol néző is van (például a kaputól jobbra szokott egy állni), akkor a néző hátulról lefogja nekünk és szabad a móka. A rácsnál amúgy sokszor a rácsot találta el nekem az ellenfél helyett, szóval én inkább kerültem a rácsot. A másik jó technika, sőt a legjobb ha hosszú egyenes ütéssel indítunk (S+LMB), ezzel a távolabb lévő ellenfelet is el lehet érni, utána meg rögtön jobb-bal. Ha elég közel van, akkor lehet folyamatosan rugdosni, csak a ritmust kell eltalálni, hatásos technika ez is, bár tovább tart így kivégezni a célpontot. Érdekes dolog, a fogadásnál láttam, hogy az egyik harcos a másikat kiszoritotta a küzdötérről (átzavarta a rácsos kapun, rögtön meg is nyerte a versenyt hiszen a másikat diszkvalifikálták. Ezt én is megcsináltam, de az ellenfelet nem zárták ki, utána mentem, és ahogy átléptem az ajtón az ellenfél után engem zártak ki, mérges voltam rendesen! Kés / fa testápoló elől guggoljunk le. Ezeket a fegyvereket el is lehet tőlük venni, de nem könnyű, mindenesetre az adott kör (round) végéig használhatjuk. Egyébként a felfegyverzett ellenfelek ellen csak a guggolás és a fellökés jelent némi segítséget. A fegyver elvétel nagyon ritmusra megy, amikor üt abban a pillanatban kell nyomni egy blokkolást (space), ekkor elhajol, majd ha most megint megnyomjuk akkor elveszi. Ha folyamatosan nyomkodjuk akkor az nem jó, csak felemeli a kezét! Ha korábban nyomjuk akkor is csak felemeli a kezét, tehát pont abban a pillanatban kell amikor éppen üt, vagy picivel elötte. A blokkolás csak ütésnél működik (érdekes módon az ellenfelek sose rúgnak), fegyverek ellen szinte semmit se számít, a baseball ütővel ha fejen találnak akkor 1 ütés elég a KO-hoz. A space segítségével egyéb combo is kivitelezhető, például a hasbarugás, de sajna ezekről a kkmbinációkról semmi infot nem ad a játék, ezekre magunktól kell rájönnünk.


Sírályok 50db

A sírályokra ugyan az vonatkozik mint a sima galambokra. Némi eltérés, hogy bugó hang helyett károgó hangjuk van, és az összes madarat a földre, vagy max fejmagasság szintjére egy keritésre tették. A lényeg, hogy nem kell se hajó, se helikopter a megtalálásukhoz. A térképeken KÉK körökkel jelöltem őket. A PIROS körökkel a The Lost and Damned-ben lévő sirályokat jelöltem. A térkép úgy készült, hogy akár ki is lehessen nyomtatni, a lehető legminimálisabb festék igénye legyen.


ALDERNEY (4 db), ALGONQUIN (39 db), BOHAN + Charge Island + DUKES + BROKER (7 db) = 50 db


    ALGONQUIN (39 db)

  1. északi területen a GTA4-ben autó bombával felrobbantott gyártelep előtt az út másik a fűves részen oldalán egy beton karikán

  2. lakótelepen lévő játszótéren a sátortető tetején

  3. Play-X lakásának sikátorában a tűzlépcső korlátján

  4. metro szerelvény lejáratánál a kőkorláton (ezt a helyet valami miatt nagyon szeretik mert a GTA4-ben is volt itt 1, csak a szemközti oldalon)

  5. sikátronál rögtön 2 is, az első a földön....

  6. ...a másik a tűzlépcső korlátján

  7. nagy park (Middle Park) észak-keleti csűcskében a keritésen belül a földön (mindig van itt 1-2 zsarú, úgyhogy ablakból kihajolva ajánlott löni)

  8. parkban középen a könyvtár mögött a vízhez levezető lépcsősor tetején a korláton

  9. parkot keresztező út nyugati végén a keritésen (mindig van itt 1-2 zsarú, úgyhogy ablakból kihajolva ajánlott löni)

  10. épület korlátján 1. emelet magasságában

  11. a gyorsforgalmi uton a "Con Joined TWINS" hírdetőtábla út felé belogó végén, alíg lehet észrevenni

  12. híd korlátján, alatta megy le a partra az út

  13. a zöld újságosbodé tetején

  14. épületek között lévő parkos rész keleti oldalán a kis fa tővében

  15. rakparti sétáló részen a korlát tővében

  16. híd korlátján, alatta megy le az Alderney-re vezető alagut

  17. bárunk bejáratával szemben lévő sikátorban a földön

  18. hatalmas szobor (talán Poszeidon) tővében (a GTA 4-ben mögötte volt egy másik)

  19. benzinkútnál az emelkedő út járdáján az oszlop tővében

  20. fent a toronyban kiképzett körkörös kilátóban 2 is van, egyik rögtön a kijáratnál a keleti oldalon a korláton....

  21. ...a másik a déli korláton

  22. az elöző épület lábánál a két sávol elválasztó fasor végén a földön

  23. rövid keresztező utcában az olasz étterem külső teraszánál a földön

  24. az étterem külső teraszánál a földön

  25. sarkon lévő "FUDZ'S" felíratú tégla épület tetejének szélén a keleti oldalon

  26. sarkon lévő "FOOD CENRAL" árnyékadóján

  27. zárt parkoló kék őrbodéjának tetején

  28. kínai étterem sarkán az építési állványzaton

  29. híd előtt lévő oszlopos részen déli részén az oszlopok között a korláton

  30. sarkon lévő "EE" bejárata felett a rácson

  31. a belső zárt molónak az északi sarkán a földön

  32. nagy moló előtt lévő autó út mellett a parton huzodó egyébként semmi célt nem szolgáló árnyékadó keritésszerűség tetején

  33. Yusuf építési területénél a középső parkos részen a fűben

  34. helikopteres állomás előtt a kanyarban a pad mellett

  35. Pier45 épület déli dupla lépcsőjének korlátján félemelet magasságban

  36. szigetre (Colony Island) vezető út korlátján

  37. szigeten (Colony Island) déli részén lévő romos épület mellett keleten a földön

  38. szigeten (Colony Island) a 2. név nélküli út végén a zárt építési területen a nagy csővek előtt

  39. Happiness Island területén az észak-nyugati nagy molónak a déli részén a csónak leengedő rámpa mellett az egyik gerendán


    BOHAN + DUKES + BROKER (7 db)

  40. Charge Island-ról Algonquin-ba uton, ahol a sok út találkozik és mindig áll egy rendőrségi autó, mellete a földön


  41. Bohan területén úgy középen az útkereszteződésben a korláton

  42. keresztező sikátorban a földön

  43. baseball pályán a salakon

  44. parkban (Meadows park) a fém félgömb észak-keleti részén a víz partján a korláton

  45. kereszteződésben lévő aluminium bodés kajálda tetején

  46. Algonquin-ba vezető déli szűk acél hídon (Broker Bridge) a felhajtás után néhány méterrel az észzaki korláton


    ALDERNEY (4 db)

  47. ha átjöttünk az északi hídon és lejutottunk a vízpartra az észak-keleti részen lévő hatalmas szikla lábánál lévő kisebb sziklán

  48. észak-nyugati részen lévő partmenti étterem mellett lévő kis sziklákon (GTA4-ben az alagutban megszöktetett rabot ide hoztuk kivégezni)

  49. zárt parkoló kék őrbodéjának tetején

  50. alacsony tégla keritésen túl az egyik alsó rozsdás cső tetején




Feladatok 100%-ra

A fő küldetések során megfigyelhettük, hogy az adott feladat befejezése után egy színes eredmény tábla és egy százalék érték jelenik meg. Mivel első alkalommal nem tudjuk, hogy milyen értékeket vesz figyelembe a játék az adott feladatnál, így 1-2 könnyebb esettől eltekintve tuti hogy nem kapunk 100% értéket, ezért külön meg kell küzdeni. Ha végeztünk a fő küldetésekkel, akkor az egyes feladatokat (26db) újra tudjuk játszani. A telefonon kérjük a "MISSION" opciót, és válasszuk ki a feladatot. Akárhányszor újrajátszhatjuk a feladatot, a lényeg, hogy a kitűzött limiteket elérjük. Ilyen limit lehet 2, de lehet akár 7 is, ráadásul van 1-2 ami magyarázatra szorul, mivel nem egyértelmű mit takar. Sajna mindig van időlimit, DE! mivel az összes limitet NEM KELL EGYSZERRE megcsinálni a 100%-hoz (szerencsére) így több lépcsőben, akár tételenként külön is megcsinálhatjuk a feladatot. Például 1 alkalommal végig kell nyomni a feladatot időre, nem törődve semmivel, géppisztollyal át kell gázolni mindenen, 1 másik alkalommal meg a többi opcióra gyúrva óvatosan lépésről lépésre haladva. Például feladat a 0% sérülése az autónak, akkor szépen batyógósan autózgatunk nem törődve az időlimittel, most nem az a fontos. Vagy ami gyakori a 70% találati pontosság ami megint nem könnyű, ráadásul furcsán is számolja ezt a gép. A "HIGH DIVE" nevű rövid küldetésben mindenkit 1 vagy max. 2 lövéssel fejbe lőttem, de mégis a találati pontosság (accuracy) 48-50% környéki volt, nem értettem a dolgot. Mint rájöttem, van 5 helikopter a pályán, ezeket egyenként 4db robbanó tölténnyel lehet leszedni, összesen 20db, de ebből csak az utolsó lövést számolja el! Magyarán 20-ból 16 mellément, az emberekre leadtam kb. 10 lövést, tehát az összesen 30, amiből 16 mellément, így jött ki a 48-50%, pedig itt 70% a limit. Mit lehet tenni, már ha nincs RPG-k? Hasonlóan a GTA előző részeihez egyéb fegyverrel, jelen esetben (Vice City-ben mesterlövésszel) pisztollyal is le lehet szedni a pilótát. Az alap pisztoly nem jó erre a célra, de van egy 44.-es, amit a "Boulevard Baby" küldetésben a Bahama Mama's csehó főnökétől mindig felszedhetünk a földről (illetve majd a házunkban is megjelenik az asztalon) az tökéletes, a közeli fejlövésekhez MINDIG ezt használjuk vagy a távcsövest!!! Szóval ha szembe áll velünk a heli, akkor nekünk jobb kézre eső tagot kell fejbe lőni, a pilótát. Fontos dolog, hogyha elkezdünk egy feladatot, akkor mindig full életerő és páncélt kapunk, viszont a fegyverekkel és a munícióval variálni fog a játék! A lenti lista a telefonon szereplő sorrend alapján, annak sorrendjében készült. Némi magyarázat az értékekhez:

  1. I luv LC

    Egyszerű feladat, lényegében megismerkedünk a főbb személyekkel, Tony, és a spanyol srácok, meg néhány gyakori helyszínnel, szinte csak vezetni kell. Irány az autó, egyenesen előre, az utolsó előtti utcán jobbra (benzinkút előtt), végig a Hercules bárig. Duma, Y tolatás, megfordulás kézifékkel, irány egyenesen előre a Maisonette 9. Le a táncparkettre, szóló, majd csoporttánc. Vissza ki az utcára, közben telefon. Vegyük fel a két srácot, megfordulás, végig egyenesen, az utolsó előtti utcán jobbra, előre a célpontig. Srácok kiszállnak, megfordulás és vissza amerről jöttünk egyenesen immáron szembe a forgalommal, majd balra és meg is érkeztünk a házhoz, ennyi. Az autóra kell vigyázni, verekedés nincs, és az idő is elég, akár 1 perccel hamarabb is befejezhető, a táncnál bukhatunk sokat.

    • Time: 04:30
    • Player Damage (játékos sérülése): 0%
    • Car Damage (autó sérülése): 10%

  2. Practice Swing

    Golfpályás szadizás, majd menekülés a golf autóval Tony házához. Egyenesen előre, jobbra le, benzinkúton át a 2 sávosra, balra le a part felé, majd rögtön jobbra be a parkolóba a végén lévő piros nyílhoz. Némi golf lecke jön, amit sajna 100%-ban kell teljesítenünk (3/3) Célzás az egérrel, bal klikk az ütéshez, majd amikor lefelé megy az erőmérőben a sáv, akkor a fix vonalnál vagy max. előtte/utána egy picivel nyomjuk meg megint az egeret különben túl kicsi/nagy lesz az ütés. Utána megint távcsövessel fentről vagy pisztollyal lentről taroljunk (legyen meg a 11 fejlövés), majd innentől felejtsük el a fegyvereket, csak a vezetésre koncentráljunk, kövessük Rocco-t, ha lehet akkor ne menjünk a füvön mert ott elcsaphatnak a jeep-ek, vegyük ívesen a kanyarokat mert ez az autó nem a kanyarsebességéről híres, a végén a mólónál óvatosan kanyarodjunk mert lecsuszhatunk a lépcsőn. Érzékeny búcsú, majd mivel Tony háza nincs messze ne cseréljük le az elektromos autót hanem ezzel guruljunk oda a pirossal jelöl úton, de a legvégén amikor balra kellene fordulni azt eggyel előtte tegyük meg a sikátoron át, így 1 kanyart spórolunk, meg vagy 10 métert. Az idő nagyjából elég, sőt 30 másodperccel gyorsabbak is lehetünk ha az időre megyünk, a 11 fejlövés necces, mert kb. 12-en jönnek első körben, a sérülés is necces mivel ha utána lövöldözünk akkor rontjuk a találati rátánkat, ki van ez találva. Tehát ezt a feladatot érdemes 2 lépcsőben csinálni, egyszer villám gyorsan géppisztollyal az időre gyúrva, 2. alkalommal meg lassan komótosan, a többi értékre gyúrva.

    • Time: 04:00
    • Player Damage (játékos sérülése): 50%
    • Headshots (feljövés): 11
    • Accuracy (pontosság): 70%
    • Golf Accuracy (golf pontosság 3/3): 100%

  3. Chinese Takeout

    Balul sikerült üzletelés a kínaiakkal, majd menekülés. 2 utcát előre, utána balra, végig az Union Drive East-ig, itt jobbra le a kínai negyedbe a célpontig. Duma, utána irtás jön, sajna mindenkit fejlövéssel kell elintézni, így csak a pisztoly jöhet szóba. Ha időre megyünk akkor természetesen mindegy mivel megyünk, bár a viszonylag kis távolságok miatt a dobtáras sörétes kifejezetten jó választás erre a pályára, de nem a fejlövéshez. Pisztoly esetén fedezékből lövöldözve szedegessük le a kis ferdeszeműeket, mellény 2 helyen is lesz. A dolgunkat könnyítendő szinte mindegyik kínai megáll egy helyben 1-2 másodpercre, és még csak nem is tüzelnek. Ha kijutottunk beszállás a mercibe, várjuk meg Tony-t (a röpködő golyók ellenére elég kényelmesre veszi a figurát), esetleg álljunk oda a kijárathoz, majd előre, első utcán rögtön jobbra, majd a 3.-nál megint jobb és egyenesen előre Tony lakásáig.

    • Time: 05:20
    • Player Damage (játékos sérülése): 10%
    • Accuracy (pontosság): 70%
    • Headshots (feljövés): 100%

  4. Momma's Boy (mama kedvence)

    A mamát zsaroló Santos megbundázott ketrecharc versenye. A videó után sétáljunk Santos mögött. Ne maradjunk le és ne hagyjuk le 2-3 méternél jobban mert akkor megáll. Kövessük, jön a ketrec harc. Santos megbundázta a mecset, így a 3. ellenfélnél ki kellene kapnunk (50% sérülésnél az "E"-vel adjuk fel), ezt mi döntjük el így legyen-e. Ha feladjuk akkor minden okés, eltekintve az életveszélyes fenyegetéstől és hogy néhányszor zaklatja a mamánkat. Ha a harmadikat is kiütjük akkor viszont harc lesz és Santos-t végre a földbe döngölhetjük (én ezt ajánlom). Az idő és a sérülés nem szorul magyarázatra, de a "Crowd Helped" és a "Counter Finish" már igen. Az egyik azt jelenti, hogy a három célpontból az egyiket lábbal kell szétrúgni (kick, alapból a "Q"), a másiknál meg oda kell lökni az ellenfelet a kerítéshez ahol néző is van, és az lefogja nekünk (szerencsére fordítva nincs ilyen).

    • Time: 03:10
    • Player Damage (játékos sérülése): 10%
    • Crowd Helped
    • Counter Finish

  5. Corner Kids

    Rosszul sikerült drogbeszerző körüt a 2 mexikói spanoval a dokkban. Rögtön jobbra, végig egyenesen a park mellett lefelé a Kunzite St-ig (bal oldali sarkon a 247 narancs/piros/zöld felírat), itt balra, fel a hídra, a végén jobbra le, kövessük a piros útvonalat, kivéve a lejtő alján a dokkoknál mert itt feleslegesen mindig be akar vezetni a belső útra ami plusz 3-4 kanyar lenne. Videó, a területen lévő rendőrök elintézése után falrobbantás, ne lépjünk még át a lyukon, hanem még erről az oldalról a tetőn lévő 3-at szedjük le, utána a jobbra lévőket, majd a szemben lévőket. Futás a terepjáró felé, megjelenik a helikopter, szedjük le az RPG-ven, jobb ha kivárjuk amíg teljesen megfordul, utána jöhet az autó és a jelölt úton vissza a gettóba. A nehéz feladat a 20 fejlövés, mert kb. 25 célpontunk van, ráadásul a 2 srác is irtja őket, így ha lassúak vagyunk akkor lemaradunk róluk, pisztoly vagy mesterlövész puska javallott értelemszerűen, szerencsére egyenlőre nem követelmény a 70%-os pontosság.

    • Time: 07:50
    • Player Damage (játékos sérülése): 40%
    • Headshots (feljövés): 20
    • Accuracy (pontosság): 55%

  6. Clocking Off

    Szajré pakolás a híd melletti mólón, a megjelenő konkurencia likvidálása majd menekülés. Beszállás az autóba, fordulás balra, át a hídon, a végén kézifékkel fordulás jobbra, és le a korlátig. Itt kövessük a tesót le a mólóhoz, majd amikor meghalljuk a gumi csikorgást akkor vissza fel a lépcsőn. Először a balra fent lévőket lőjük, utána ha 1-2 kettő átugrotta a korlátot és leesett a konténerre akkor azokat, majd jobbról érkezik egy Hummer és 3-4 tag. Ha velük is végeztünk akkor a jobb oldali lépcsőn fel, a szemben lévők jönnek, majd haladjunk a híd felé, nézzük a radart ki merre van. Ha elfogytak a pirosak akkor irány a korlátnál hagyott autónk, fel a hídra és haza. A 20 fejlövés itt is necces, mivel itt is a két mexikói srác kivégzi az ellent ha nem vagyunk elég gyorsak és 24-25 ellenfél van mindösszesen. Ha időre megyünk, akkor fegyvernek mindenképpen az M16-ost ajánlom, az ellenfelek is azzal jönnek, lesz lőszer bőven, de az 55% pontosság nehezen kivitelezhető vele, így ezt az opciót inkább pisztollyal próbáljuk teljesíteni.

    • Time: 05:00
    • Player Damage (játékos sérülése): 40%
    • Headshots (feljövés): 20
    • Accuracy (pontosság): 55%

  7. Sexy Time

    Nagyon nehéz küldi, de csak a helikopteres vadászat, illetve a szűk időkeret miatt! Első feladat autót szerezni. Ha megvan akkor a park mellett le délnek, a park sarkánál jobbra és egyenesen le a gyorsforgalmira, onnan lehet követni a piros útvonalat és megérkezünk oda ahol a golf-os küldetésnek a vége volt. Kiszállás, irány a lépcső, de gyorsabb ha átugorjuk a korlátot, rámpa, móló, ugrás a hajóra, indítás, spuli a célponthoz. Ugorjunk át a hajóra, videó, fel a lépcsőn, a célpontokkal ne is foglalkozzunk irány a heli. Ha felszálltunk, akkor irány a sziget, amikor előveszi a telefont már fordulhatunk is vissza. Rögtön tegyük is le a telefont, cél a hajó, lőjük mindennel amink (rakéta, géppuska) csak van, persze oldalról könnyebb eltalálni, max. 2 kör alatt szét kell lőni, különben kifutunk az időből! Utána jön a 3 menekülő motorcsónak, nem egyszerű ezeket a mozgó célpontokat eltalálni. Ha ez is megvan, akkor lehet visszarepülni a városba és landolni a toronyház tetején, pontosan ott ahol a nyíl van, ha 1-2 méterrel odébb tesszük le akkor nem fogadja el!!! A max. értékhez kell mind a 4 motorcsónak (a 3 menekülő és korábban a cirkáló), így az elsőt RPG-vel vagy bombával ajánlom, helivel elég macerás. Az idő szoros, így 1 alkalommal az időre, a következő alkalommal meg a többire kell gyúrni.

    • Time: 06:00
    • Player Damage (játékos sérülése): 0%
    • Boats Destroyed (csónak megsemmisítve): 4

  8. Kibbutz Number One

    Mori-t kell kisegíteni a rakparton, majd utána motorcsónakos üldözés következik távirányítós bombával. Kövessük a kijelölt útvonalat, kivéve az elejét amikor szokás szerint be akar vezetni a belső útra (plusz 3 kanyar). Ha megérkeztünk, rögtön kiszállás, és a lépcsőn leugrás a következő piros nyílhoz. Itt elsőnek az utolsó opció a fontos "Quickdraw the RPG" ami annyit jelent, hogy a 3. emeleten lévő időnként kibukkanó RPG-st kellene kinyírni, mielőtt még lőni tudna. Utána egyesével fejbe kell lőni mindenkit, mivel pont tízen vannak és 10 a limit, a végén se menjünk körbe hanem ugrás a mólónál lévő nyílba. Vizes rész jön, annyi "CSAK" a feladat, hogy rá kell dobni 1 távirányítós bombát a motorcsónakra, kicsit odébb kell menni és fel kell robbantani, ezt kell mind a 3-al eljátszani. A bombáknál alig látni, hogy a bomba ráragadt-e a hajóra vagy a vízbe esett, és még lőnek is közben, idegesítő egy feladat. A trükk annyi, hogy vegyük fel a hangot nagyobbra, és ha halljuk csipogni a bombát akkor ráragadt a célpontra, mehetünk odébb, ha nem akkor a vízbe eset. Minő véletlen, mi kapunk egy gumicsónakot, a másik 3 meg sportgépekkel menőzik, az összes hajó gyorsabb nálunk, ami jelentősen nehezíti a dolgunkat. Én első alkalommal felrobbantottam az hátsó 2 gépet, de a 3. egyre távolodott pedig padlógázzal mentem. Annyira távolra került, hogy már csak kis pontnak látszott a távolban, de üldöztem tovább. Vagy 10 perces üldözés után lassan beértem, és kivégeztem, de érdekes módon a Top Boat Speed mégsem lett meg, pedig mentem vagy 10 percig padlógázon, úgy tűnik, hogy a golyók okozta sérülések a sebességre is kihatással voltak. Ha nem vagyunk elég gyorsak, akkor elmenekül a csóka a konvoj elején. Ha megfelelő ritmusban csináljuk és mákunk is van akkor szépen sorban (a lassabb hajó ellenére) utolérjük őket és a híd előtt mindegyikükkel végzünk. A végállomás elég fura helyen van, (pláne este) könnyű rajta túlmenni.

    • Time: 05:00
    • Player Damage (játékos sérülése): 50%
    • Headshots (feljövés): 10
    • Accuracy (pontosság): 70%
    • Boat Damage (csónak sérülése): 60%
    • Top Boat Speed (csónak max. sebessége ~110km/h): 70 mph
    • Quickdraw the RPG: RPG-s leszedése az első lövés előtt

  9. Bang Bang

    Terrorista akció, toronydarú, metro szerelvény, és egy repcsi bombával felrobbantása, agyament egy küldetés, nem is igazán értettem meg miért volt rá szükség. Nagyon időre megy, kapunk egy rakat bombát hozzá, de a "No Bombs Wasted" alapján csak 5 darabot használhatunk fel belőle. 3 kell a daruhoz, 1 a vasúthoz, 1 a repcsihez. Sok mák kell hozzá a forgalom, illetve a zsaruk lerázása miatt, de a vonat elérése a legfontosabb, mert nagyon ki van centizve. Induláskor inkább a Buffallo-t válaszuk, féktávon jobb, és picit gyorsabb is. Előre 4 utcát (Frankfort Ave), itt jobbra a daruig. Én behajtottam a daruhoz (amúgy is sokszor keresztül szoktam erre menni), a 3 bombát az alján lévő nagy beton ellensúlyokra kell rádobni, beszállás az autóba, majd amikor kihajtottunk az építési területről akkor robbantás. Valami miatt leállítja ilyenkor az autót, de mindegy robogjunk a 2×2 sávoson végig a vasút lejárójáig. Már az emelkedőn lassítsunk, hogy időben meg tudjunk pont a nyílnál állni, vágodjunk ki az autóból és a megjelenő vonatra dobjuk rá a bombát (jobb egérgomb, célzás, ballal dobás). Ha lekésnénk, akkor a következő metró állomáson (Bohan) bevárhatjuk és ott könnyű rátenni, csak akkor 100%, hogy bukjuk az 5 perces limitet. Szóval ha sikerült rádobni akkor rögtön robbantsunk. Megfordulás, a park mellett vissza irány dél ahogy a gép is javasolja, de csak később a Kunzite St-nél (bal oldali sarkon a 247 felírat) forduljunk balra (2 kanyart spórolunk) és irány a híd. Végig szinte egyenesen, a végsebesség teszt meg is lesz. A reptéren menjünk át a sorompón lassítás nélkül, majd rögtön a következő helyen jobbra be a kifutóig, megint jobbra, szálljunk ki és dobjuk fel a bombát a jetre. Vissza az autóba és ki a reptérről arra, amerről bejöttünk, közbe persze ne felejtsük el a bummot (minél később robbantunk annál később szállnak ránk). Kapunk 3-4 csillagot, innentől mák kérdése megint a dolog, merről jönnek a fakabátok. Szerintem arra érdemes menni amerről jöttünk, a gyorsforgalmi úton lesz egy érdekes rész, ahol az autóútnak mindkét oldalán lesz fel-lehajtó a Tudor negyed déli részébe (lásd kép), itt a felhajtón mindig elveszítették a nyomomat.


    a hely ahol mindig sikerül kívárni a csillaghullást


    • Time: 05:00
    • Player Damage (játékos sérülése): 50%
    • No Bombs Wasted: nincs elvesztett bomba

  10. Blog This!...

    Csipet csapat fuvarozása és kapcsolatfelvétel a blog írójával. Indulás, 3x jobbra, le az alagútba Itt az idő számít, illetve, hogy ne sértsük meg az autót, alagútban óvatosan előzgessünk, és a végén inkább a szembejövők oldalán hajtsunk ki. Kövessük a piros útvonalat amíg nem mutatja, hogy balra menjünk, mi itt inkább tovább előre és 2. útnál (dupla sávos középen elválasztósziget fákkal) kanyarodjunk balra ami egyenesen Gracie házához vezet. Ha kiszállt a csipet-csapat akkor megfordulás, kövessük a piros utat a netcafe-ig. Belépés a netre, a rózsaszín részen klikk (celebinator), középen balra lesz a "LEAVE COMMENT" klikk, majd lent megint balra a "SUBMIT" gombon klikk, utána kilépés (2x "E"), és hagyjuk el az épületet, ennyi.

    • Time: 02:30
    • Car Damage (autó sérülése): 0%

  11. High Dive

    Yusuf küldetése, találkozás Ahmed-el a torony kilátójában, üldözés fel az antenna tetejére majd az első ejtőernyős lehetőség. Megfordulás a kocsival, elég gáz ennek a járműnek a féke, vagy csak a tömege túl nagy ezért kerüljük a kanyarokat vele, szóval az első utcán jobbra, majd a következőnél balra és végig egyenesen a Rotterdam toronyhoz. Kiszállás, be a hallba a lifthez. Menjünk balra körbe Ahmed-hez, videó. Megkapjuk a 4 csillagunkat, pedig a franc se kérte:))) Szemből 1 ember + helikopter amit ne a kapott robbanó golyókkal lőjük, mert 4 kell hozzá, viszont csak egyet számol el a program, a többit mellélövésnek veszi! Ehelyett pisztollyal lőjük fejbe ha szemből nézzük akkor nekünk jobb kézre lévő pilótát. Óramutató járásával ellentétesen menjünk körbe. Balra a sarok után 1 ember, következő sarkon a lépcső tetején megint 1 ember, menjünk tovább körbe, a saroknál lent 1 ember, az ajtó felett 1 másik. Menjünk vissza a lépcsőhöz és menjünk fel, helikopter fogad, golyót a pilótának. Na most vissza le a mellényért ha akarjuk, ha nem akkor tovább fel a létrán. Itt a déli oldalon balról rögtön egy kommandós támad ránk bumm a fejbe, a heli felejtős nekimegy magától a toronynak, irány jobbra, a sarkon másik ember érkezik, bumm a fejbe, majd a sarokból a másik helit is likvidáljuk. Tovább körbe (még mindig az óramutató járásával ellentétesen), a keleti oldalra a másik végén megjelenő embert szedjük le, majd még mindig ezen az oldalon maradva a középen 1 szinttel feljebb lévőt is. Az északi oldalon hasonló a szitu 1 ember lent, 1 ember fent a létránál, és a nyugati oldalon is lesz 1 ember. Irány felfelé a létrán, ha felértünk rajta akkor megint 1 helikopter fogad, ez immáron az 5. Utána tovább a tetőre, majd ha megvan az ejtőernyő akkor ugrás. A "Freefall" (szabadesés) akkor van meg ha elég későn nyitjuk ki az ernyőt. Az 5 helikopter megvan (az egyik nekiment a toronynak de az is beleszámít), ha pisztolyt használtunk akkor a 70% is megvan, 12 ember van, tehát elég minden másodikat fejbe lőni, egyedül az idő kérdéses. Minden katonát nem kell likvidálni, sőt elég csak az utolsó létra felőli oldalon lévőket mert idegesítő, hogy felfelé mászás közben lövöldöznek ránk. Érdemes két lépcsőben csinálni, egy alkalommal a fenti leírásnak megfelelően a pontosságra és a sérülésre vigyázva, a másik alkalommal meg az időre figyelve a robbanó lövedékes sörétessel rohanjunk át a zsaruk seregén.

    • Time: 04:10
    • Player Damage (játékos sérülése): 50%
    • Headshots (feljövés): 6
    • Accuracy (pontosság): 70%
    • Helicopters Destroyed (heli leszedve): 5
    • Freefall Time (szabadesési idő)

  12. Caught With Your Pants Down

    NOOSE tank (ami nem is tank csak PSZH) ellopása a helikopterről, majd meglogás vele a zsaruk elől. A legnehezebb feladat az utolsó (Sharpshooter) pont miatt. Angol leírásokban azt írták, 4/4, azaz 4-ből 4 találat kell hozzá, de ez nem így van. Nekem 6 vagy 7 lövésből (tehát 2-3 mellé ment) sikerült, tehát valahol itt lehet a felső határ (8 vagy 10 lövés). De az is lehet, hogy valójában időre megy a feladat, és bizonyos időn belül kell eltalálni a 4 kapcsot (magyarán lehet, hogy 20 lövés estén is megvan csak gyorsan kell csinálni), vagy a 2 kombinációja. A lényeg, hogy a feladatot mindenképpen NAPPAL csináljuk!!! Ugrás a verdába, fordulás, telefont fel, majd rögtön le is tehetjük. A park végén jobbra, majd a következő kereszteződésnél balra és végig egyenesen a célig. Átszállni a helire, fordulás balra, irány a part. Ha meglátjuk a másik helit akkor kezdhetünk ráfordulni. Úgy kellene, hogy amikorra megfordultunk, a másik pont mellénk érjen. Ha megkaptuk a puskát akkor első kettő a 2 távolabbi kapocs legyen (bal első/hátsó), utána talán a jobb első és végül a jobb hátsó. Ha megvan, akkor a NOOSE tank (valójában nem tank csak egy páncélozott kétéltű) lezuhan az útra, ugrás utána, szálljunk be, és mindenképpen a középső sziget déli része felé orientálódjunk, mivel az építési területre kell leszállítani a verdát. Semmiképpen se menjünk át a másik szigetre! A középső szigeten koricáljunk, keresztül-kasul, széltében ajánlott hajtani, illetve a szélső dupla sávos gyorsforgalmi utak használata ajánlott, szépen lassan elkopik a 4 csillag, és ha jól csináltuk akkor pont a sziget déli részén az építkezés közelében leszünk ekkor, így nem kell messzire mennünk. Az idő grizes, a "Sharpshooter" úgyszintén, de a 4 csillagos körözés ezzel a lassú verdával sem könnyű. Az ugrást gyakoroljuk előtte a bázisugrások segítségével. Nagyon nem mindegy, hogy hova érkezünk, mert ha a hídnak a másik oldalára landolunk (nekem sikerül) akkor körbe kell gyalogolni, és a híd merevitői is nehezitik az ugrást.

    • Time: 07:25
    • Player Damage (játékos sérülése): 50%
    • Tank Damage (autó sérülése): 50%
    • Cop Cars Destroyed (tönkretett zsaruverda): 6
    • Sharpshooter: NOOSE tank sárga rögzitő kampoinak minél gyorsabb lelővése minél kevesebb lővésből

  13. This Ain't Checkers

    Mori triál versenye amit kötelező megnyerni, el kell menni a helikopterhez, beszállni, kiugrani, hajóra felmászni, hajóval a célponthoz elmenni és onnan valamelyik nitros autóval eljutni a parkba, talán az egyik legkönnyebb feladat. Kövessük a piros útvonalat amíg át nem érünk a középső szigetre. A hídnál nehogy az ajánlott jobb oldalra forduljunk amikor a helipad balra van, szóval rögtön bal, és végig egyenesen le a partra, ott balra, majd jobbra keresztül a sávokon és már ott is vagyunk (ez a hosszabb de a gyorsabb út). Irány a helikopter, szálljunk be, majd amikor lehet ugorjunk ki. Minél később nyissuk az ernyőt, próbáljunk valamelyik hajóra érkezni, mert ez az egyik feladat, és induljunk is el vele. Az egyik hajón (a sorban a 3. szokott lenni) lesz egy keretszerűség amire vászont szoktak tenni a napsugárzás ellen, na azt a hajót NE VÁLASSZUK! Kb. úgy fordul mint egy ökrös szekér, iszonyú rossz. Egy dologra kell vigyázni a bójákra, mert azok tetőre tehetik a ladikot. Ha partot fogtunk akkor válasszunk autót, ha lehet ne a 4 ajtós szedánt (Bufallo), sőt a nitróval picit instabil Porsche (Comet) is kerülendő, így inkább a másik két (amúgy is közelebb levő) autó ajánlott. A nitrót az út elején felesleges használni, első lépcsőt a hídon, majd ha átjutottunk a híd végén lévő kereszteződésen ahol gyakran keresztbe állnak nekünk jöhet a második löket a park északi részén.

    • Time: 07:35
    • Player Damage (játékos sérülése): 0%
    • Landed in Boat: ernyővel valamelyik hajóra érkezzünk és ne a vízbe
    • Always First: minden szakaszban (ernyő, hajó, autó) tehát nem csak a legvégén legyünk az elsők

  14. No. 3

    Autólopás a két Kibbutz testvérrel, a végén az uszályra érkezéssel. Nem nehéz menet, ha ráérez az ember a ritmusára. Kövessük végig a kijelölt piros útvonalat, az elején persze most se menjünk be a belső útra. Ha megérkeztünk a parkolóba rögtön taperoljunk a lift gombjára ("E") és utána eresszük is le ("S") a rámpát meg se várva, hogy Mori kiálljon. Ha Brucie beszállt, akkor megint tapera, ne pazaroljuk a drága időt, majd szálljunk be a Fordunkba. Kövessük a testvérpárt, mint a feladatból is látszik egy bizonyos távolságnál (nem tudom hány méter lehet) nagyobb távolságra nem szabad lemaradnunk, ráadásul el kell érni a 140mph ami kb. 230km/h, és még az autóra is vigyázni kell. Miután megjelent az első zsaru és mennék lefele a lejtőn, fog majd felfelé jönni egy sárga taxi, ami mindig keresztbe fog előttünk vágni. Ezt kikerülendő, balra menjünk fel a járdára, utána úgyis jobbos kanyar jön, nagyobb lendülettel tudunk majd így belezuhanni. Át a híd alatt, itt kicsit ki lehetne húzatni, de mindig elveszi Mori a gázt, utána amikor a heli megjelent de még a padsoros rész előtt lehet egy kicsit lepadlózni a gépet. A végén jön néhány ugrató ahol elég szépen össze lehet törni a technikát, kis tempóval kell nekimenni mindegyiknek és minél párhuzamosabban a rámpával. Az idő sima, az ugrató amivel leamortizálhatjuk a gépünket, illetve a követési távolság amit nem tudom mennyi annak a betartása gáz, de nem nehéz feladat. Nekem a híd alatt állandóan szellem oszlopok jelentek meg, de ez driver hibára utal. A videó a végén viszont fergeteges, a legjobb az egész játékban, pláne ha valaki még érti is miről beszélnek. Brucie a bátyjának véletlenül benyom egy jobb horgot eltörve az orrát, így lesz a faceman-ből egy kis vérző orrú sírós óvodás.

    • Time: 5:15
    • Car Damage (autó sérülése): 20%
    • TOP speed (csúcssebesség, kb. 230km/h): 140mph
    • Followed Close: adott távolság tartása Mori mögött

  15. Frosting on the Cake

    Gyémánt vásár a dokkban amit a motorosok zavarnak meg, menekülés a limoval, bomba dobálás, majd végén még a zsaruk elől is menekülni kell. Ez egy nehéznek tűnő feladat, ÉN többször feladtam még a fő sztori folyamán is aztán rájöttem, hogyan kell csinálni. Elején bal, majd 2 utcával odébb megint bal, a beton tömb két oldalán elfér a limo és egyenesen fel a hídra. Kövessük a piros vonalat addig amíg el nem érjük a magasvasutat (szembe sportland tábla a falon), itt jobbra helyet balra, utána rögtön jobbra, le a lejtőn, át a szemben lévő sorompón és már a dokkban is vagyunk, valamelyik konténernél vagy rögtön az első trélernél menjünk ki balra a legszélső útra a hajóhoz, 2-3 kanyart és legalább 5 másodpercet spóroltunk ezzel az úttal. Video, indul a menekülés, dobáljuk a bombát a szemben álló fekete Gun Van-ra, tovább a kerítéshez. Mielőtt odaérnénk már dobjunk egy bombát és robbantsuk is fel a levegőben, mert az itt álló motoros szokta a legtöbb kárt okozni a mellényünkben. Ahogy megyünk felfelé dobáljuk a bombákat, ne engedjünk magunkhoz túl közel senkit. A rendőr kordonnál a balról második autót kell felrobbantani. A NOOSE tank egyértelmű, utána a hídon is lesz még 2 motor meg a heli is lerobbantható hiába repül. Ha azt hittük túl vagyunk a nehezén, hát tévedtünk, az még csak most jön. Video, a limoval a zsarukat kell lekoptatni 35 másodperc alatt 3 csillagos körözési szintnél. Magam sem tudom, nekem hogy sikerült, elméletileg a híd után rögtön jobbra, majd balra és egyenesen előre. Mire a végére érünk az utcának talán a csillagok is elfogynak és ott is vagyunk a célnál a Hercules clubnál. Egyébként nem értem a sztori alapján a motorosok miért üldöznek amikor ők támadtak meg, és a gyémánt meg már rég hozzájuk került?! Első nekifutásra a túlélés is nehéz lesz, de a végén már csak a két időre menő opció lesz ellenfél.

    • Time: 05:45
    • Player Damage (játékos sérülése): 50%
    • Bomb Accuracy (bomba pontosság): mindegyik üssön!
    • Escape Cops Time (menekülési idő a híd után, illetve a fejlövés után): 00:35

  16. Boulevard Baby

    A konkurens club vezetőjének kissé bonyolult likvidálása. Irány a Bahama Mamas club, végig előre majd balra fel szembe a forgalommal:)))) Lépjünk be az épületbe, le az alagsorba, a belső helységben irány a színes táncparket. Ha sikeres a tánc akkor az irodába kerülünk, ha lelőttük a pasit, akkor ne felejtsük el felvenni a 44-es automata fegyverét, már ha nincs még ilyenünk. Vissza ki, a biztonságiakat aprítsuk, majd a szerv elől meneküljünk be a szemközti sikátorba és tovább. Ha nem rontottunk a táncban akkor szorosan de megvan az idő is. Plusz feladat, hogy ne bántsunk senki mást csak akiket kellett.

    • Time: 03:10
    • Player Damage (játékos sérülése): 40%
    • Groove On: tánc sikeres befejezése
    • Good Guy (jófiú): senkit se lőjünk le csak a főnököt meg a biztonságiakat

  17. ...Blog This!

    A már megkezdett blogger küldetés folytatása. Elhívjuk egy heliturára, néhány pofon után kidobjuk, utána ugrunk és elkapjuk. A legrövidebb de nem a legegyszerűbb feladat. Egy nehéz pontja van a foszer elkapása, ami a patch felrakása után sokkal könnyebb lett. A festőműhelynél rajtolunk, ugrás át a kerítésen, keresztül a 4 sávon át (el ne üssenek) a helikopterig. Felszállás, át kell repülni a 3 egyre magasabban elhelyezett karikán. Utána jön a videó, ne pofozgassuk, rögtön dobjuk ki a gépből majd ugorjunk utána. Igazi hollywoodi akció jelenet jön, el kéne kapnunk. Ha sikerült akkor minél később nyissunk ernyőt és valami száraz területre sérülés nélkül landoljunk, ennyi.

    • Time: 02:10
    • Player Damage (játékos sérülése): 0%
    • Time to Catch Blogger (blogger elkapása): 00:08

  18. Not So Fast

    Gyémántok visszaszerzése a múzeumban. Helikopteres küldetés, de nem annyira bonyolult mint amilyennek tűnik. Ugrás a szemközti autóba, fordulás, irány a helipad. Felszállás, a múzeum tetején leszállás, az állványon óvatosan ugrálgassunk le, nehogy leessünk a legalsó szintre, mert onnan nem tudunk visszamászni és még ki is törhetjük a nyakunkat. Érdekes módon, ha az alap GTA 4-ben Nico-val elsétálunk ehhez az állványhoz, akkor lesz egy létra, amin fel tudunk mászni az ablakig, de a TBOGT-ban ez eltűnt, szivacs. Videó után az orrunk előtt lévő létrán fel, helibe be, emelkedjünk minél magasabbra és menjünk a felszállóhely környékére. Megjelenik 3 heli, azokat helyben lebegve géppuskával egyszerűbb leszedni mint közel menni és rakétázni, mert akkor manőverezni kezdenek. Ha megvan akkor leszállás, gyémánt Tony-nak és készen is vagyunk, itt igazából az óra az igazi ellenfél, de megcsinálható.

    • Time: 04:35
    • Player Damage (játékos sérülése): 20%
    • Helicopter Damage (kávédaráló sérülése): 80%

  19. Ladies' Night

    Ez egy baromság, bár érdekes feladat helivel követni Patric Mcreary örült száguldását keresztül a városon. Egyenesen előre, a végén a benzinkút előtt jobbra, hosszan előre, majd az alagút előtt jobb, bal, bal, és be a föld alá. A végén rögtön balra a vízparton lévő helipadhoz. Immáron a helivel a Mcreary házhoz, innen kövessük, átmegy a hídon, a sorompó után jobbra lemegy tehát balra menjünk, elmegy a középső park északi részén le középre, majd keresztül megy rajta, a nagy épületeknél vigyázzunk mert helivel kicsit grízes, menjünk nagy íven, utána el az alagúthoz, innen repüljünk az alagút másik végéhez, majd kövessük a Westdyke területén lévő parkolóházhoz, ahonnan vissza kijön, majd elmegy a tuszhoz. Ha elég közel voltunk hozzá akkor most megvan a feladat.

    • Time: 08:50
    • Helicopter Damage (kávédaráló sérülése): 0%
    • Close Pursuit: kis távolságról követés
    • Low Fly: alacsony repülés (sztratószféra kerülendő:)))

  20. Going Deep

    Húzós feladat sok apró kis részlettel. Mr. Bulgarian első feladata, amiben megkér, hogy álljunk bosszút a zsarukon a mélygarázsban. Még viccelődik is, hogy nem könnyű a feladat, akár az egyik lábunkat is elveszithetjük közben, de legalább gazdag egylábú emberek leszünk utána (idióta egy balkáni tahó). Ahogy megkapjuk az irányítást faroljunk be a gépkocsi felhajtóra és forduljunk jobbra. A kb. 20 méterre balra lévő kapun át menjünk be a parkba, és a vizet jobbról megkerülve szemben a másik oldalon hajtsunk ki (a Mcreary ház itt van a közelben) majd fel a parton, szinte egyenesen végig a hídra. A sorompónál álljunk meg, utána jobbra le kellene térni mert az az út visz a középső szigetre, de inkább menjünk a rövidebb úton. Tehát a sorompó után vagy 100 méterrel az utolsó középen lévő betontömb előtt menjünk át a másik oldalra, és balra a forgalommal szembe haladva menjünk fel a másik hídra, pont kijön az ív. A híd végén inkább a szélső úton hajtsunk, mert középen lehajtva mindig komoly keresztező forgalom ütközünk ennél a feladatnál. A két levágással kb. 10 másodpercet ha nem többet alapból spórolunk. Ha lehajtottunk a hídról rögtön jobb, aztán balra szembe a forgalommal néhány métert, jobbra be a sikátorba és le a föld alatti parkolóba. Lent pontosan álljunk a kijelölt helyre, ha nem megfelelően állunk (kilóg az autó segge) akkor piros kör jelzi a hibát. Ha kék, akkor kiszállás, tegyük a terepjárónk orrára 1 bombát és menjünk a nyíllal jelölt helyre, az autó mögött guggoljunk le, várjuk be a szervet. Minden feladat egyértelmű, egyedül a "Bomb Hidden" opció szorul magyarázatra. Csak akkor teljesül ez a rész, ha a bombát az autónk motorház rácsára dobjuk, és csak akkor robbantjuk fel, amikor az orosz mondja, ez kb. azután van, hogy az öltönyös az autó elejéhez ért. Szétszórhatunk még néhány bombát, pláne ha időre megyünk akkor rögtön oda ahol a SWAT autó megáll meg elé is szórjunk, és amikor megérkeznek rögtön bumm, azt se várjuk meg hogy kiszálljanak, ez is legalább 5-8 másodperc, de akkor ez az opció bukta. Mindenkit ki kell végezni, összesen ha mindet beleszámoljuk akkor 6 hullámban jönnek a korrupt kábszeres zsaruk. Ha végeztünk, akkor pont előttünk lesz 2 Buffalo, ezek érkeznek utoljára. Az egyikbe szálljunk be (amelyiknek nincs kilőve a gumija), várjuk meg a 2 szlávot is és irány vissza a kiinduló helyre azon az útvonalon ahol jöttünk, a sorompónál ha megy a sziréna akkor nem kell megállnunk! Az idő nagyon nagyon kevés, nem tudom hanyadikra sikerült megcsinálnom. A 20 fejlövés se egyszerű, de mivel több mint 30 célpontunk van (bár a robbantás jelentős részüket elkaszálja), ez sem jutalomjáték. Magyarán ezt is két lépcsőben kell megcsinálni, egyszer törve-zúzva az időre menve, bombákat felhasználva, a másik esetben meg szépen lassan, a részletekre és a fejlövésekre operálva 1 bomba robbantásával.

    • Time: 06:30
    • Player Damage (játékos sérülése): 50%
    • Headshots (feljövés): 20
    • Accuracy (pontosság): 70%
    • Vehicles Destroyed (tönkretett járművek): 5
    • Bomb Hidden: bomba elrejtése
    • Sticky Bomb Carnage: ennél pont a több bomba elhelyezése és felrobbantása a cél

  21. Dropping In

    Jó küldetés. Mr. Bulgari azon feladata amiben helikopterből kiugorva ernyővel érkezünk a toronyház tetejére, majd onnan a mészárlás után az ablakon kiugorva távozunk és ernyővel a mozgó teherautóra érkezünk. Mozgás a vörös vonal mentén, az első kanyart nyessük le, majd az egyenes végén is a kereszteződés előtt (magasvasút utolsó oszlopa előtt) forduljunk balra, fel a hídra. Kövessük a kijelölt utat a nagy szobor utáni első jobbos kanyarig. Ha bevettük a kanyart, utána végig menjünk le egyenesen a rakpartra (ne forduljunk el hamarabb balra), és csak a végén hajtsunk át egyik sávról a másikra. Ez a hosszabb de gyorsabb út. Beszállás a helibe, a megfelelő magasság elérése után még kicsit tartsunk balra, hogy közelebb legyen a cél, majd ugrás. Opció a helipad közepébe érkezés, ami nem egy nehéz feladat. Utána lefelé irtsuk az ellent. Mielőtt leugornánk a lift tetejére nézzünk le, nehogy meglepjenek. Ha bejutottunk az irodába opció, hogy a célpontot ne lőjük le hanem lökjük ki az ablakon. Fogjuk rá a fegyvert az ablakhoz hátrál, lökjük ki kézzel, vagy egy lövéssel (persze nem fejbe), utána mi is ugorjunk ki és balra tartva a mozgó teherautón landoljunk ami egy másik opció. Ebben a mecsben egyedül a pontosság ami nehéz lehet.

    • Time: 06:40
    • Player Damage (játékos sérülése): 40%
    • Accuracy (pontosság): 70%
    • Perfect Landing: megérkezéskor landolás a helipadon
    • Ashvilli Plummet: a célpont kilökése az ablakon
    • Truck Landing: távozáskor landolás a mozgó teherautón

  22. In the Crosshairs (célkeresztben)

    Mr. Bulgari csapdája, amiben egy levágott fejet kapunk ajándékba. Kövessük a vörös utat:))) Ha megérkeztünk az utolsó opció a 4 sniper (mesterlövész) levadászása, de mesterlövész puskával kell, mással nem jó (mindegyiknél rövid video)! Szedjük le a helit ha gondoljuk, használjuk a bombát a lényeg, hogy a kiinduló épületről ugorjunk át a szomszédosra, onnan a következőre, majd le a víztartályosra, innen a sátortetősre, onnan a tűzlétrára, jussunk le az utcára és az egyik autó birtokbavétele után jussunk minél távolabb a helyszíntől, ekkor lesz csak meg a feladat. Kb. 20 embert kell leküzdenünk, tehát a 10 fejlövés könnyen kivitelezhető, és a 60% pontosság se vészes.

    • Time: 04:30
    • Player Damage (játékos sérülése): 40%
    • Headshots (feljövés): 10
    • Accuracy (pontosság): 60%
    • 4 shots, 4 snipers: 4 lövés, 4 mesterlövész

  23. For the Man Who Has Everything (az ember akinek mindene megvan)

    Eszement egy ötlet vonatot lopni, de most megkapjuk. Nem igazán értettem, Yusuf-nak mi volt ebben annyira zseniális, de érdekes móka. Kövessük a vörös vonalat, a híd végén szálljunk ki, majd álljunk a korláthoz. Amikor megjön a vonat ugrás a tetejére, bármit is csinálunk a legvégére kerülünk. Araszolás az elejére, közbe lövöldözzük a heliket, időnként hasaljunk le, a lényeg, hogy húzzuk ki amíg Yusuf meg nem érkezik. Az opciók egyértelműek, 8 helit kell lelőni, de 12-t is lehet, az időt pedig csak az autós száguldozásunkkal, meg a korlátnál totojázásunkkal tudjuk elrontani. A "Duck Chopper" szerintem az lenne, amikor az egyik heli elől le kell hasalni, és alatta megy el velünk a szerelvény, miközben töltényhüvelyek röpködnek minden felé.

    • Time: 04:20
    • Player Damage (játékos sérülése): 50%
    • Duck Chopper
    • Helicopters Destroyed (heli megsemmisitve): 8

  24. Ladies Half Price

    Túszcsere, azaz Gracie cseréje a gyémántokra, az, hogy Mr. Bulgari hogy kerül a képbe nem is értem. Itt alig van dolgunk. Előre egyenesen a 2×2 sávos útig, itt balra, vége előtt eggyel jobbra, ez az Albany Ave, ennek a vége előtt kettővel balra (Calcium St.) és le a rakpartra. Kerüljük meg az épületet, és szálljunk be a csónakba, irány a sziget. A gyémántok átadása után ismét a csónakban vagyunk. Itt jön egy érdekes feladat a "Hanger On Time", ami annyit jelent, hogy a motorcsónak hátulján csimpaszkodó egyént lekavarjuk onnan amihez a csónak himbálása jónak tűnik, de 7 másodperc kevés hozzá, mint a pióca úgy tapad a motorcsónakhoz. Helyette lassítsunk, majd tolassunk vissza, az illető leszakad, mehetünk is tovább, vagy csak lőjük le és kész, mindegy de csak 7 másodpercünk van rá!

    • Time: 03:55
    • Hanger On Time (a csónakba kapaszkodó leszedése): 00:07

  25. Rocco: Party's Over

    Rocco feladata amiben felkínálja nekünk a lehetőséget, hogy mi öljük meg helyette Tony-t, majd nem mellékesen leamortizáljuk a clubot. Első feladat autó szerzése. Fussunk a park dél-nyugati sarkába, itt mindig parkol 1-2 autó. Utána bal, jobb, bal és már le is jutottunk a Galvestone Ave utcára, egyenesen előre a Maisonette 9.-ig, ne üssük el Dessie-t, mert akkor nincs aki beengedjen. Ha megvolt a videó akkor irtás, a 25 fejlövés elég húzós, de kivitelezhető. Ide a VIP részlegre csak néhány orosz akar feljönni, de minden hullámban akad 1-2 ilyen bátor egyed, nézzük a radart, és vigyázzunk rá ne kerüljenek a hátunkba. Ha a club tiszta, a VIP részleg sarkában van egy mentőcsomag, illetve az irodában van egy másik csomag, a közelében meg egy mellény. Az utcán lévő autókat (ha nincs RPG-nk) bombával érdemes likvidálni, a jobb oldalra érkezőt viszont a motortérbe küldött söréttel akár 1 lövéssel is az égbe repíthetjük, amúgy is feladat a 4 autó felrobbantása.

    • Time: 04:30
    • Player Damage (játékos sérülése): 90%
    • Headshots (feljövés): 25
    • Accuracy (pontosság): 70%
    • Enemy Cars Destroyed (ellenséges autó megsemmisitve): 4

  26. Departure Time

    Végelszámolás Mr. Bulgari-val, akivel elméletileg Nico-nak kellene szerintem végezni, de mindegy. Tolatás vissza, irány balra, majd 2 utcával lejjebb megint bal. Fel a hídra, végig a vörös úton a vidámparkig. Előbb a bal oldalon takarítsunk, RPG nagy előny, de a bomba se rossz. Az első jegyszedő fülke lábánál lesz 1 mellény. Ha végeztünk a 3 teherautóval (a mellettük álló embernagyságú sárga szobrokat is szét kell zúzni) akkor irány a másik oldal, az óriáskerék. Mivel itt a belső területen nincs 1 teherautó sem, így ha időre megyünk akár ki is hagyható (de a 25 fejlövéshez kell), és a kerítés mentén haladva is el tudunk jutni az utolsó járműig, sok időt spórolva. Ha megvagyunk futás Timur után. Készüljünk fel, hogy Timur videója után leraknak minket guggolásba egy vacak mögé, hogy alapból hátrányból induljunk. Futás utána, majd amikor Timur eléri az óriáskerék alatti aluljárót ahonnan 2 fegyveres jön éppen velünk szembe mindhármukat szedjük le. Megfordulás, irány a motor, kövessük a piros vonalat. A kétsávosnál Yusuf besegít, de amíg képben van addig a motor is vissza van fogva (kicsit hülyén oldották meg ezt a részt). Ha beértünk a reptérre irány jobbra a gép után. A lépcsőre kilépőt szedjük le, és még időben érjük el a nyitott ajtót. A 3 fegyveres leszedése után jön a fő gonosz, ha lelőttük akkor a gép felrobban mi meg kiesünk belőle és rögtön ki is nyilik az ernyőnk, nem tudunk vele trükkölni. Aki ráér az a kiugrás után rögtön nyomja az "S"-t és végigsuhanhat egészen a parkban lévő célig, hihetetlen de elég hozzá a kezdőmagasság. Aki siet mert időre megy az nyomja folyamatosan a "W"-t, hogy minél hamarabb földet érjen. Stílszerű a Castle Garden területén landolni, mégpedig a sorompós őrbódé előtti részen. Tuti jön egy konvoj, válasszunk ki egy gyorsabb járgányt és irány a sorompó. Menjünk jobbra a szembejövő forgalom sávjában a billiárd szalonig (valami miatt ennél a feladatnál csupa száguldozó barom jön szemből), itt térjünk le róla, kövessük a vörös vonalat. A vége előtt a parknál viszont megint térjünk le az ajánlott útról, menjünk a Mr. Bulgari háza felé de még mielőtt odaérnénk a park első nyitott kapuján be és robogjunk a célhoz. A 25 fejlövés húzós, de kivitelezhető, itt az idő meg a forgalom ami miatt elég sokszor nekikezdtem ennek a feladatnak.

    • Time: 10:00
    • Player Damage (játékos sérülése): 50%
    • Headshots (feljövés): 25
    • Accuracy (pontosság): 70%




Ugrás a GTA4 első oldalára
Ugrás a GTA4 galambokat és ugratókat bemutató lapjára
Ugrás a The Lost and Damned kiegészitő oldalára
Visszatérés a Kezdőlapra