S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat Complete MOD

Tartalomjegyzék:

COMPLETE MOD
Ez egy nagyon komoly, a játék minden részére kiterjedő MOD, ezért is került bele a leírásomba, ráadásul ingyenes is. A MOD eredeti honlapja a részletes változtatások listájával és az 1.0.2 verziónak (~700MB) a letöltésével
ITT található. Fontos megjegyezni - főleg azoknak akiknek kisebb teljesítményű a gépe - alap beállításoknál ez a MOD sem igényel nagyobb teljesítményt mint az eredeti játék, persze a látványos grafikák csak közepes beállításoknál kezdenek érdekesek lenni. A használatához a többi módot és a mentéseket nem árt törölni. A tuti az ha az alap játékot is újra húzzuk, mert többen panaszkodtak, hogy ellenkező esetben a küldetések beragadhatnak a listában, hiába csinálták meg őket. Az eredeti leírást saját szájam izem szerint leforditottam, azt itt most közzé teszem. Gyakorlatilag ez a MOD annyira tőkéjre fejleszti a játékot, hogy annak gyakorlatilag eleve ilyennek kellett volna lennie.


Saját véleményem a változásokról (már amiket észrevettem):


GRAFIKA


a játék eleje, az első két ember, látványosabb nővényzet és árnyék

TEXTÚRÁK A MOD-ban lévő abszolút természeti és szerkezeti textúra csomag orvosolja az alap játék vizuális hiányosságait, például az elmosódott textúrákat a növényzet esetében. A több mint 1000 új és átdolgozott eredeti textúra (fokozatos élesítés, külön MIP map minden textúrához) a játék során, így a környezet továbbra is tűéles, de a távolság növekedésével fokozatosan tűnik el a távolban (nem kockásodik, nem látni az átmeneteket). A leglátványosabb fejlesztések a következők:
AI A mesterséges intelligencia is sokat fejlődött, az NPC-k új képességeket kaptak, mint például:
BUG FIXES Mivel a STALKER Call of Pripyat a legstabilabb a megjelent sorozatban, így természetesen nem igényelt sok hibajavítást, de van 1-2 apró hiba ami javításra került:
LOCALIZATION
Mivel a játék fordítását oroszról angolra, és egyéb nyelvekre egy külföldi stúdió végezte, jó néhány hiba került a párbeszédekbe. Ez hasonlóan a korábbi részekhez, elgépelésekből, helyesírási hibákból, nyelvtani hibákból, és a nyelvi specialitások szó szerinti hibás fordításából erednek, amik esetenként elég érdekes, vicces eredményeket szültek. (Egy jó példa erre, ha magyarul azt mondom, hogy a törökök Egernél a fűbe haraptak azt minden magyar pontosan érti. De ha szó szerint lefordítjuk angolra, akkor azt elolvasva az jön le, hogy biztos nagy éhínség volt, és átmentek vegába, pedig föld és ég a 2 jelentés.) Pontosan ezért sok helyesírási és nyelvtani hibát kijavítottak, és a legtöbb beszélgetés szövegét megváltoztatták, hogy több értelme legyen, egy angolul kevésbé jártas is jobban megértse (magyarul egyszerűsítettek, és csak az angol fordítást javítgatták). Egyes részei a menünek is megváltoztatták, és a hangok illetve a feliratok szinkronján (időzítésén) is javítottak. (A szinkronnál több esetben csuszást tapasztaltam, és érdekes módon van amikor késett a felírat, van amikor meg sietett.)

SOUND
Büszkék vagyunk arra, hogy a zenék, és a hangok tervezésében részt vett egy különleges vendég, a nemzetközileg is elismert hangtervező és zeneszerző Michael Tornabene, aki részt vett több játék, film, TV műsor hanganyagának megkomponálásában. A munkájának gyümölcseként új hangokat kaptak a lények, anomáliák, ajtók, egy élethübberk lettek a lépés hanghatásai és még számtalan apró módosítást kapott a játék. Fejlesztések hatására a környezeti hangok éjjel-nappal viszonyoknak megfelelően változnak. Az összes fegyver hangja megváltozott, ráadásul az új hangokkal nem kicserélték a régieket, hanem melléjük települtek, így hangügyileg is jelentősen gazdagabb lett a játék repertoárja, igazodva a MOD elképzeléseihez.

MUSIC
Call of Pripyat Complete-be több mint 100 akusztikus gitár dal és ének, valamint 23 új szerzeményt sikerült implantálni. Új gitár sávokkal bővült a meglévő tábortűzi zene. Ezt az élő zenét kifejezetten ehhez a játékhoz rögzítették, amivel egy felejthetetlen hangulatot kerekitettek a helyszíneknek.

ZOMBIES
A zombik elhelyezésének, megjelenésének sorsa sajnos nincs a játékos kezében, de minden zombivá alakult katona megölése egy kihívás! Az AtmosFear lehetőséget ki lehet választani a telepítés során. Ezzel a játékosok választhatnak, hogy az anomáliákba került NPC-k halála végleges és megsemmisülnek (mint az alap játékban), vagy átváltoznak zombikká és akkor még egyszer meg lehet őket ölni.

FEATURES (tulajdonságok)
USER INTERFACE
Új felhasználói felület, a HUD színek némileg butítva, hogy ne legyen annyira zavaró, és a leltár/invertory ablak már félig átlátszó, így a játékos láthatja a turkálás közben a hátteret, a fegyverét. Bevezették az ESC+S kombinációt, ami úgy működik, mint egy "smart quick save", de nem egyezik meg a normál (F5) quick save-el, hanem olyan mintha kérnénk a menüből egy SAVE-et. Ennél a mentésnél mindig külön egy új fájlba ment, és a mentés neve a helyszín neve lesz + időbélyeg.

THE WISH GRANTER
A MOD ezen részéről írnák kicsit részletesebben, mivel talán a legérdekesebb része a MOD-nak. Ez egy plusz új menüpont a játékban, amit az ESC+F1 kombinációval lehet előcsalni. Nagyon sok mindent lehet itt csinálni, igazi kincsestár, gyakorlatilag olyan mint egy trainer, engem leginkább a GTA sorozathoz készített kiegészitőkre emlékeztet:


Kétféle lehetőség van a MOD telepítésére:

A telepítő rendelkezik uninstalláló részel is, így bármikor leszedhetjük, és tetszés szerint kipróbálhatjuk mindkét lehetőséget. De arra vigyázzunk, hogy a mentések lefelé nem kompatibilisek! Magyarul a normál telepítéssel készült mentések jók a haladónál is, tudjuk onnan tovább folytatni, de a haladó telepítésnél készült mentések általában nem kompatibilisek a normállal, tehát ne használjuk azokat, inkább kezdjünk egy új játékot ne X óra után álljon fejre a mentésünk!!!!

A hibák amik előfordulhatnak ha a haladóban készült mentést a normálon indítunk el:
Ajánlott beállítások, lehetőségek a hibák elkerülésére:
Egyéb információk:

Call of Pripyat Complete FAQ (forditás + magyarázat)

Ugrás a játék végigjátszásához
Ugrás a játék FAQ-jára
Ugrás a játékok listájára
Visszatérés a Kezdőlapra