HITMANTM Sniper Challenge (Hitman 5 - ABSOLUTION demó) írta caprine, 2012


Bevezető:

Ez a játék (vélhetőleg) a régóta várt 5. Hitman rész az Absolution egy pályája, némiképpen felturbózva, mert nem hiszem, hogy a végleges játékban így pályánként lesznek majd a challenge-k, ez szerintem csak a demó kedvéért van így megoldva, persze ki tudja. Alapvetően 2 ötletet sütöttek el ebben a demóban ami miatt elég sokan sokszor újból végig fogják játszani. Az egyik a challenge rész, amibe egész jópofa ötletek kerültek (lásd leírást lejjebb). A másik fegyverhez való fejlesztések, amik nem választhatóak, hanem automatikusan az értékhatár elérésekor kerülnek a birtokunkba. A legutolsót az 50 millió pont átlépése után kapjuk meg, ami tekintve arra, hogy első alkalommal csak olyan 120 ezreket fogunk keresni, elég lehervasztónak tünik, persze később akár 1 milliót is kaszálhatunk egyszerre. Ehhez azonban minden challenge-t teljesíteni kell és full silent módban kell a feladatot megoldani. Nekem 1.6 millióm is volt már. A demó nagyon jó, a hangulat remek, az ötletek is nagyon jók, sokféle opciónk van a kivégzésekre és grafikailag sem egy kuka már mint anno, alig várom már a játékot, és gondolom nem egyedül.




A 14 db challenge
  1. Leap of the Ninja - szemben az X-es toronyépület tetejének a jobb sarkán lesz egy kiálló palló, azon guggol a ninja, őt kellene lelőni


  2. No Pingeons Were Harmed - 5 db galamb lelövése, mind a fő épületen van, jobbról balra sorban: 1. az épület jobb oldalán a legalsó szinten a leghátsó és egyben utolsó oszlop tetején (vízköpő felett ha átnézünk), 2. a célpont szobája felett a tujafás terasz jobb oldali első sarkán lévő oszlopon, 3. középen a STALLION hirdetés felett keresztben áthúzódó acél traverz (amin néhány lámpa is log) tetején, a bal részén, 4. a bal oldali nagy barna placcon a tuja takarásában lesz egy légvédelmi reflektor, ennek a bal szélén csücsül, időnként lehajol és akkor alig látni, 5. ahol a tripla szigonyos Poszeidón szobor van a vízben, az előtte lévő kettős lámpaoszlop jobb oldali burájának tetején


  3. Bored Chipmunk (unatkozó mókus) - ha a főépület bal szélén 5 szinttel lejjebb nézünk, akkor az ablakban lesz egy (inkább macifejű mint mókus) maskarás piros kesztyűs tag, őt kell leszedni


  4. Long Live the Patriot - a bal oldali legszélső kockás toronyház közepén ahol beszűkül, az ott lévő tető jobb oldalán egy tag bokszolgat (talán Rocky a cím alapján?), de nem öt kell lelőni hanem a bokszzsákot!


  5. Gnome Invasion - porcelán törpe vadászat, balról jobbra haladva, 1. a főépület bal szélén a helipad alatt közvetlenül, 2. a jobb oldali részen a 3 sétáló őr alatt 1 szinttel lesz két kivilágított ablak egymás mellett, a bal oldaliban a bőrfotelen, 3. az előzővel egy helységben de a jobb oldali ablakban a TV-t néző zöld inges hülye sapkás fotelje mögött (a szobor arcát kitakarja az ablak), 4. az előzőek mellett kint a teraszon az ajtónál, pont ránk néz


  6. Elevated (elemelkedett) - a nagy területen középen lesz egy lift, néha egy őr áll meg előtte, a bal oldalán lévő zöld ládába ha belelövünk akkor kinyílik a lift, ekkor lőjük fejbe az odaforduló tagot, hogy beleessen a liftaknába (mindenképpen bele kell esnie!)


  7. Ohh Mine God! - a nagy területen a civilek előtt lesznek derék magas oszlopok, mindegyiknek a tetején 1 db akna, amibe ha belelövünk akkor nem felrobbannak hanem beélesednek, ha valaki a közelükbe megy akkor meg búm, mind a 10-et be kell aktiválni, ennyi a feladat.


  8. It's a Trap! (csapda!) - az épület jobb oldalán lesz egy külső lift rajta hordok, a két tartó konzolt el lehet lőni (CTRL nyomásakor mutatja is), de elég az egyiket szétlőni, hogy az alatta lévő fejére essenek a hordok, és végezzenek vele, pont rá kell, hogy essenek, nem elég csak elé legurítani.


  9. Rapid Execution (gyors végrehajtás) - 2 perc 30 másodperc alatt be kell fejezni a küldetést, amint a célpont megérkezett és középen megállt egy kicsit, rögtön leszedni, majd utána akit csak érünk, ennyi.
  10. Crack All Eggs (minden tojás feltörése) - egyszerű feladat, az összes célpontot beleértve a testőröket (15 fő) el kell intéznünk, és mindegyiket fejbe (nem baj ha mellé lövünk néhányszor), a saját sorrendem: 1. Fent a bal oldali tujás részen nekünk szemben álló az első, a korlátnál megáll. 2-3. Fent a jobb oldali tujafás részen lévő 2 tag. Ha a silent is kell akkor előbb a távolabbi nekünk háttal álló és utána a szemben a korláthoz sétáló a jó sorrend, fordítva valami miatt riadó lesz pedig háttal állnak egymásnak. Egyébként érdekes, ha kicsit később lőjük le a másodikat amikor a jobb peremhez elsétált akkor nincs riadó, pedig hármaska a bal oldalon a falat támasztva pont odanéz, lehet hogy neki a tarkoján van a szeme és nem az orra két oldalán?! 4. Jobbra lent a hordós külső liftnél a tagot az utcára amikor bámészkodik. 5. A lift bal oldalán a szekrénybe lőve a liftajtó kinyit, majd az odaforduló tagot (mindenképpen) fejbe, hogy beleessen, test lővésnél nem esik bele az aknába és bukta. 6-7. Középen lent a külső peremen sétálókat vagy amikor egymással szemben állnak (bukta a silent), vagy ha a silent is kell akkor a jobbra menőt akkor amikor megáll a távolban (a bokorba esésével a teste el lesz rejtve ami +10.000), a balra sétálót meg amikor visszatért ide a sarokra (vagy némi rutinnal már séta közben is megy ami mozgó bonusz), de semmiképpen se a bal szélen mert a fent lévő meghallhatja. 8. Kis pihi, a helipad bal szélén megállót katapultálhatjuk az utcára, de ha elfelejtettük, akkor a helikopter másik oldalán is megáll. 9-11. A dísztóhoz sétáló őrt amikor nekünk háttal áll és kicsit előre hajol (test lövéssel is belerepül a vízbe nem kell fej), majd másodperceken belül a jobb oldali felső teraszra a medencéhez kisétálót szedjük le amikor megáll. Van hogy fordítva kell, de általában ez a jó sorrend. A kettő között (amúgy is útba esik) ajánlott a középen a vízfolyásnál megállót belelőni a vízbe, a tuja takarja, de a szenzorral becélozhatjuk. 12. A fő célpontot amikor kiment a medencéhez és meglátja a hullát (ha a silent is kell akkor még bent az épületben lőjük le a földgömbnél, mert ha meglátja a másik tagot akkor bukta). 13. A célponthoz felmegy a másik testőre, én általában a lépcső tetején szoktam lelőni (nyomjuk a CTRL-t hogy lássuk hol jár, és amikor a sérója megjelenik lassítás és tűz). Itt már lentről nem látják, de még ő sem vette észre a főnökének a hulláját, egyébként lassan de kimegy a teraszra, és ha a fejlövés kell akkor azt ott könnyebb sikeresen elvégezni, ha a silent kell akkor meg a az épületen belül. 14-5. A maradék 2 tagot ha fejlövés kell akkor külön-külön kell leszedni, elsőnek a közelebbit amikor a baloldali peremnél a hangfalnál megáll, és után rögtön a fent a grillnél lévőt. Ha nem kell a fej, akkor várjuk meg amíg az alsó a lámpaoszlopnál a 2 pad közé beáll és a másik a háta mögött menne el, ekkor lassítás és 1 lövéssel a kettő letudható. Sőt ekkor is fejbe lőhető az egyik, de mázli kell hozzá, igaz ez már tripla combo (dupla célpont + fejlövés + a hátsó miatt mozgó célpont).

  11. Wow! - 3 db női ruhadarabot (egy nővéré lehetett) kell leszedni a főépületen, balról 1. a dísztó mögött balra az első padon, a jobb sarkában egy fehér (keresztes) fejkötő, 2. a célpont zongorás lakosztályában a bal szélen lévő ablaknál bent a kitömött mackó fején (melltartó?), 3. jobbra fent a célpont medencés teraszán a falnál a fehér hosszú csizma.


  12. Mr. X - egy rejtett tagot kell lelőni, de Mr. X csak akkor jelenik meg, ha az összes többi challenge már kész van, addig az ablakban csak egy piros táska látható, és ha egyszer leszedtük, akkor utána se jelenik meg többé. Tehát középen a sétálós perem alatt pont ahol a bal oldali őr meg szokott állni 1 szinttel lejjebb lesz az ablakban egy panda maci, alatta 2 szinttel az ablakban lesz egy piros bőrönd, de ha megvan az összes challenge akkor itt lesz a gyér fényben egy öltönyös tag őrá kell tüzelni, leszedni nem lehet mert golyóálló az ablak, de azért sorozzuk meg az ablakot.


  13. Fly by Prevented (elrepülés megakadályozva) - egy repülő galamb leszedése, baromi nehéz lövés, csak akkor elérhető ha az 5 másik galambot leszedjük (lásd No Pingeons Were Harmed). Ekkor a fő épület tetején a szobros oszlop bal oldalán megjelenik egy tag, aki felriaszt vagy 30 galambot, de nem ezeket kell lőni (ez csak figyelem elterelés), hanem az oszlop másik oldalán az X-es torony előtt fog 1 darab galamb elrepülni, amíg el nem éri a jobb oldali épület takarását addig van időnk leszedni (kb. 2-4 lövés), használjuk a lassítást (shift), olyan 3 vonással elé kell fogni, és kicsivel felfelé, mivel kicsit emelkedve repül, középen a testét kell eltalálni, nem elég csak súrolni a szárnyát.


  14. Rub the Duck (kacsavadászat) - 3 darab mini gumikacsát kell leszednünk, elég kicsit és távoli célpontok, 1. a lift előtt lévő tujafa és az aknás oszlop között a földön, 2. lenti nagy teraszos részen ahol senki sincs, asztalok a rájuk borított székekkel, az itt lévő oszlopos itatón, 3. a jobb felső teraszon ahova a célpont ki szokott sétál a medencénél az oszlop lábánál a földön.




Amiket figyelembe vesz a játék a végleges pontszám kiszámításánál:




TOP pontszám elérése:

Ami szükséges hozzá, az összes challenge befejezése ami a 2,86-os szorzó miatt kell, silent üzemmódban kellene a feladatot letudni a 2-es szorzó miatt, és az 50 millió pontszám átlépése is javallott, hogy minden fejlesztés meglegyen a puskához. Minden tagot le kell szedni (14+1 fő), és mindegyiket fejbe kell lőni hiszen ezért több pont szám jár mint a testlövésért. Akit lehet azt ráadásul mozgás közben kéne fejbe durrantani, ami azért elég nehéz, és ha lehet akkor még el is kell rejteni a testet ami megint plusz pont és senki se lássa meg mert akkor bukta van. Ezen kívül ha lehet akkor minél gyorsabban kell letudni a feladatot, mert minél tovább tart annál kevesebb lesz a time bónuszunk, persze a silent megoldás kicsit ellentétes ezzel, mert ahhoz meg idő kell. Ezen felül még el lehet gondolkodni a dupla lövésen (1 golyóval 2 célpont) de erre kevés a lehetőségünk. Amit kerülni kellene: civileket leszedni mert az -10 rongy, lebukni mert akkor az rögtön már csak fele pontszám az elérhető a 2-es szorzó bukása miatt. Alapvetően 1 golyó 1 ember a cél, de ha néhány mellé megy az se nagy gond, bár minden golyó egy ezresünkbe kerül. Mivel a célpontok mindig ugyan azon az útvonalon közlekednek, gyakorlatilag mindig ugyan az játszódik le a szemünk előtt, könnyű stratégiát kidolgozni rá. Viszont ha valamelyiküket megzavarjuk, akkor borulhat az időzítés. Például az alsó peremen balra az ajtóhoz elsétálót a kukucskálás közben leszedjük, akkor a pont felette a tónál lévő ezt általában meghallja, megáll, és kb. 10 másodperces késéssel megy csak tovább, ennyivel csúszni fog. Ha pedig befújják a riadót, akkor meg teljesen kiszámíthatatlan ki merre menekül, bár itt is van némi rend. A fegyver használatánál pláne a fejlövésnél fontos a pontos és gyors egér használat, amibe ráadásul a lövedék becsapódási idejét is bele kell számítani. Magyarán vagy álló célpontra lövünk, de akkor amikor éppen mozdulatlan, vagy ha már mozog akkor elé kell lőni, értelemszerűen, minél távolabb van vagy minél gyorsabban mozog annál jobban elé kell fogni a szálkereszttel. A probléma akkor kezdődik amikor gyors egymás után kell leszedni több célpontot, akik ráadásul távol is vannak egymástól. A trükk annyi, hogy befogjuk a célpontot, amikor a fej a szálkereszt közepébe került (szerencsére a játék a lövés becsapódási idejét figyelembe veszi de a lövedék esését nem) akkor lenyomjuk a shift-et a belégzéshez, bumm, és még a lövés becsapódása előtt engedhetjük is el a shift-et, már nincs rá szükség. Ha távoli a következő célpont és gyorsan kellene lőni, akkor a közelre zoomolt állapot miatt túl sokat kell az egéren mozgditani hozzá, ezért görgővel távolítás, gyorsan a másik célponthoz ugrunk és akkor megint zoom rá. Szépen egy folyamatként kell kezelni, így bár több dolgot is kell csinálnunk, mégis gyorsabban megtaláljuk és hamarabb rá is zoomolunk mint ha csak simán mozognánk.

o-O-o

Nekem van egy jó sorrendem amit a Crack All Eggs challenge-nél leírtam, ez alapján írok egy max. pontszámra menőt, hol mire kell vigyázni. Természetesen mindegyiküket fejbe kell lőni, hisz ezért jár a több pont. Első 5 tagot egy ritmusban egymás után kell leszedni, hogy a kill strike minél nagyobb legyen, ehhez 6 lövés kell, ebből 1 eltérítésre megy el. 1. Fent a bal oldali tujás részen nekünk szemben a peremnél álló az első. 2-3. Fent a jobb oldali tujafás részen lévő 2 tag, előbb a távolabbi nekünk háttal állót és csak utána a szemben álló a jó sorrend. Ha a másodikat álló állapotban akarjuk fejbe lőni, akkor az elsőnél várjuk egy picit, mert különben a 2.-nál kell várnunk a megállására. 4. Gyorsan a jobbra lent a hordós külső liftnél a tagot az utcára. 5. A lift bal oldalán a szekrénybe lőve a liftajtó kinyílik, majd az odaforduló tagot (mindenképpen) fejbe, hogy beleessen, test lövésnél nem esik be az aknába és bukta. Ezt az 5 tagot kell leszedni gyorsan egy ritmusban. 6 lövés, 2 az utcára esik, 1 az aknába tehát 3 bónusz az elrejtésükért, és 5 fejlövés bónusz. A mozgó fejlövést az utolsó kivételével mindegyik esetben lehet, csak akkor nem ebben a sorrendben kell haladni. 2 esetben viszont ekkor is van rá mód: elsőt ha a kezdés után nagyon gyorsak vagyunk és még a korláthoz érés előtt elcsípjük, utána a 2-is elkapható a peremhez sétálás közben, a 4. is elkapható lenne így amikor visszafelé jön, de akkor buknánk az elrejtéséért járó egyébként nagyobb értékű pontszámot (ekkor az 5.-et kell leszedni addig is, és utána visszatérni a 4.-hez). 6-7. Kis pihi, középen lent a külső peremen sétálókat a jobbra menőt akkor amikor megáll a távolban (a bokorba esésével a teste el lesz rejtve ami +10.000), ha nagyon picit előtte lőjük le amikor még sétál akkor a mozgó bónusz is megvan, de elég necces a kettő egyszerre (nekem sose sikerült, de elméletileg lehet), a balra sétálót amikor visszatért és megállt akkor fejbe, vagy hamarabb amikor még sétál és akkor mozgó találat lesz (ő leg közelebbi célpont, ezért nála a legkönyebb a mozgó fejlövés). 8. Kis pihi, a helipad bal (nekünk bal, nem a helikopternek) szélén megállót katapultálhatjuk az utcára, de ha elfelejtettük, akkor a helikopter másik oldalán is megáll (a mozgó célpont itt is felejtős, az elrejtés a lényeg). 9-11. A dísztóhoz sétáló őrt amikor nekünk háttal áll és kicsit előre hajol, vagy a megállása előtt egy pillanattal, hogy a mozgó bónusz is meglegyen. Másodperceken belül a jobb oldali felső teraszra a medencéhez kisétálót szedjük le amikor megáll, vagy picivel előtte és akkor mozgó (lassan mozog ezért elég könnyű a fej). A kettő között (amúgy is útba esik) ajánlott középen a vízfolyásnál ahol a célpont is megállt a tuja takarásában megálló őrt fejbe nyomni (a szenzorral becélozhatjuk), teste a vízbe esik, így a fejlövés és az elrejtés bónusza is megvan, a mozgó nem, de ne legyünk telhetetlenek. 12. A fő célpontot még bent az épületben kell leszedni az üvegen át. Ha álló célpontra megyünk akkor a zongoránál vagy kicsit később a földgömbnél, ha mozgó kell akkor a kettő között (én a kettő között a nyitott teraszajtót javaslom). Ha kimegy a medencéhez akkor is leszedhető, de észreveszi a hullát és akkor bukva a silent. 13. A célponthoz felmegy a másik testőre, én általában a lépcső tetején szoktam lelőni (nyomjuk a CTRL-t hogy lássuk hol jár, és amikor a sérója megjelenik lassítás és tűz), újabb mozgó találat, de ez általában testet ér, a fej elég nehéz még így is (a nyak már testtalálatnak minősül). 14-5. A maradék 2 tagot ha fejlövés kell akkor külön-külön kell leszedni, elsőnek a közelebbit amikor a baloldali peremnél a hangfalnál megáll (picit előtte leszedve mozgó lesz), és után rögtön a fent a grillnél ácsorgót (ha elég gyorsan csináljuk akkor kill streak). Ha nem kell a fej, akkor várjuk meg amíg az alsó a lámpaoszlopnál a 2 pad közé beáll és a másik a háta mögött menne el, ekkor lassítás és 1 lövéssel a kettő letudható. Sőt ekkor is az egyik fejbe lőhető (másik test) 1 lövéssel egyszerre de mázli kell hozzá, igaz ez már így is tripla combo (dupla célpont + fejlövés + a hátsó miatt mozgó célpont).




Ugrás a Kezdőlapra
Ugrás a Játékleírásaimhoz