OVERLORD FAQ (gyakran ismételt kérdések és válaszok, írta caprine)


TARTALOMJEGYZÉK:


Minimum konfiguráció: Intel Pentium 2,4 GHz, 512 MB RAM, 5 GB szabad hely, nVidia Geforce FX5700 / ATi Radeon 9500

Ajánlott: Intel Core 2 Duo vagy AMD X2, 2 GB RAM, nVidia Geforce 7900GT / ATi Radeon 1900XT

Aki kicsit elhűlt a konfiguráció láttán, azt megnyugtatom egyenes arányban van a képminőségével. Jelen leírás néhány angol oldalra, illetve különböző fórumokon többek hozzászólásaira is támaszkodik, például 1-2 az SG-n fórumozótól is idéztem, (ha lehet akkor nem sorolnák fel mindenkit), de ezen felül teljesen saját kreálmány. Részben a fontosabb, nehezen kitalálható részeket írtam bele, vagy olyanokat amik nekem is elkerülték a figyelmemet, illetve azt is néztem, hogy mik azok a problémák amikre a legtöbben rákérdeztek. A játékot eddig vagy 5x nyomtam végig, tehát van elég tapasztalatom ahhoz, hogy ezt a leírásal együtt képek nélkül is cirka 30 oldalt összehozzam. Végigjátszásból volt 0%, 100% és köztes érték is. A teljes játékidő ezen FAQ és az általam készített full végigjátszás alapján mindennel (ha csalunk a fejlesztéseknél) akkor ~12 órából kijön. A stílusom egyesek számára megkérdőjelezhető, de belátható, hogy ezen játék hangulatához nem passzolna ha olyan hangnemben írtam volna mint egy diplomam munkát. Akinek nem tetszik attól elnézést kérek, írjon jobbat:)))

Jelenleg (2007) v1.2 (20MB) és v1.4 (80MB) folt létezik, de az 1.4-hez kell az 1.2 is, amit például a Raising Hell már alapból tartalmaz. Amiket az 1.2 javít, bár én nem tettem fel, nélküle is végigvihető:

Az 1.2 tartalma:

Az 1.4-es patch tartalma (benne vannak a korábbi 1.1 / 1.2 foltok):


A történet röviden:

Hosszú idő után végre új Overlord születik (ezzel indul a játék introja), akinek célja csak 1 dolog lehet, hogy uralma alá vonja a világot. A fő feladata a 7 hős (hero) legázolásán át a totális uralom megszerzése. Azt, hogy mi kik voltunk valójában azt nem tudjuk meg soha, de a múlt az hamu, csak a jelen számít.

A játék alapvetően egy mászkálós kalandjáték, időnként van 1-2 logikai feladvány, de semmi túl komolyra ne számítsatok. Meg kell találni a szükséges eszközöket amik jelentős mértékben egyszerűsítik a továbbhaladásunkat, és mindig meg kell találni a következő pályarészt, ez az ami nem mindig sikerül elsőre. Bár lineárisnak mondható a játékmenet de csak olyan szempontból, hogy bizonyos feladatokat csak akkor kapunk meg ha egy előzött már teljesítettünk. Ha nem sorban haladunk, akkor bizony 5-6 feladatunk is összegyűlhet, ugyanakkor vannak olyan feladatok (várúrnő szerzése, szobor visszalopása) amiket már pályarészekkel korábban megkapunk. Lesznek olyan feladatok is, amiket meg nem kell végrehajtani, például a 2. kohóért el se mentem, vagy a kékek barlangjában a 8 kék kiszabadítása is kihagyható, stb. Magyarán vannak fő feladatok és mellék feladatok is vegyesen. A fő feladatok szükségesek a továbbjutáshoz, a mellék küldik meg csak plusz lehetőségeket biztosítanak, megkönnyítik a befejezést. Például az alap kard/páncél kombinációjával is végig lehet nyomni a játékot ha az ember mindig a háttérben marad és az effektíve piszkos munkát a szolgasereggel végezteti el. Ha így nézzük akkor tényleg pénz és időpocsékolás lenne a fejlesztésekre költeni, de akkor fele idő alatt befejezhető lenne a game, és nem ez a lényeg hanem a szórakozás amit a játék okoz(hat). Vannak olyan feladatok, amik ha pozitívan / emberbarátian cselekszünk akkor nem is találkozunk vele. Ilyen például a 10 rabszolganő felajánlása amit csak akkor kapunk meg, ha 10-20 parasztot likvidálunk a faluban és környékén, de ha sose bántjuk őket akkor sose kapjuk ezt meg. Az én véleményem az, hogy pont ezek miatt egyszer végi kell nyomni negatívan, gonosz beállítással (így könnyebb mert szinte semmire sem kell vigyáznunk csak magunkra és a csipet-csapatra) és utána pozitív beállítással a 0% gonoszságra hajtva.

A pályákról előzetesen annyit, hogy eltekintve a törpe király beszakadó pályájától bármelyikre bármikor visszamehetünk! Jópofa, hogy a pályák többsége girbe-gurba, 1 méter egyenes nincs bennük, úgyhogy eléggé megkavarja az embert, és nagyobbnak is tűnik tőle a pálya. 6 nagy pálya van (Mellow Hills, Heaven's Peak, Evernight Forest, Golden Hills, The Ruborian Desert illetve maga a vár és csatolt részei), amiknek a megnyitott részein szabadon kószálhatunk, de a pályák között már nem, az átjárást teleport kapukkal valósították meg. Ráadásul minden pályán több kapu is van így nem mindegy, hogy amikor teleportálunk akkor melyiket választjuk ki, mert ha rossz helyre megyünk akkor percekig is gyalogolhatunk a másik területre ahova valójában szerettünk volna kerülni. Fontos dolog még ha kinyílt egy új pályarész, mindenképpen menjünk át rajta és aktiváljuk a másik oldalon lévő teleport kaput, így legközelebb már rögtön oda ugorhatunk. Például ha kivégeztük Oberont, akkor mögötte átmehetünk a törpék pályájára. De ha ezt nem tesszük meg akkor vissza kell sétálnunk az Evernight pálya elejére, hogy visszatérhessünk a várba, majd ha át akarunk menni a törpékhez mivel még nem aktív a teleportjuk előbb irány Evernight, séta a fáig és úgy megyünk át. Legalább 5-10 percet spórolunk vele.

A fő feladat a küldetések mellett a vár renoválása, a maximális életerő, mana, az összes varázslat és a 4 minion faj megszerzése, illetve ezek maximális számának (50) elérése és közben az egyre keményebb hősök likvidálása.Ehhez rengeteg pénz szükséges (mint a való világban:)), amikből a pályákon található ládákban, dobozokban rengeteg van, csak törjük össze őket. Ezek részben újratermelődnek, így ha újból arra járunk akkor újból felszedhetőek. Jegyezzük meg a zsíros helyeket és látogassuk serényen. A pénzből tuningolhatjuk eszközeinket, és várunkat ami kezdetben elég romos állapotban leledzik (mint amit 200 éve lebombáztak). A pályákon található több csak a minionok által elmozdítható nagyobb tárgy (object) amit szépen a legközelebbi teleportba cipeltethetünk velük, így az a kastélyba, és vele együtt a mi birtokunkba kerül. Ezek lehetnek több emberes pénzeszsákok, kohók (3 db), szobrok (életerő, mana, varázslat és a minionok számának növelése), na meg asszonyrablásra is sor kerülhet ágyastúl. Vannak olyan tárgyak amik csak útban vannak és el kell tolni őket, vagy éppen egy árkot kell velük áthidalni, vagy egy tekerő kereket kell eltekerni a kapu kinyitásához (olykor 12 szolga is kell hozzá), vagy magához a tekerőhöz való kart kell elcipelni. Ezeket a feladatokat az Overlord a saját kezével nem tudja elvégezni, ehhez a hozzá halálig hű szolgáira kell támaszkodnia. Pontosan ezért ne is sajnáljuk kis szolgáinkat, fogyóeszközök mint a papírzsebkendő télvíz idején. Persze a nagyon profik az elején kapott 5 minionnal is befejezhetik a játékot, de ez nem jellemző a többségre, így rám sem:)))


KASTÉLY, aminek 6 fontos része van:


OVERLORD / HADÚR

Nagyon érdekes a hadúr feladata mert alapvetően csak az irányítás lenne a dolga, szóval tényleg mint egy "úr" viselkedik, nem piszkolja össze a kezét. Ezt viszont szerintem kevesen állják meg, talán csak a vérbeli stratégák. De ha akarunk akkor saját fenséges kezünkkel is beleszólhatunk a csaták kimenetelébe. Karakter fejlesztés nincs és ez vonatkozik az egész játékra, max a felszerelést lehet felpumpálni, de azt nagyon, illetve 1 alkalommal lehet upgradelni a minionok közül 2 fajt. A fegyvereken kívül 5 tulajdonsága van a vezírnek:


100% KORRUPCIÓ ELÉRÉSE

Ha 100%-os gonosz akarsz lenni, ezeket a dolgokat kell megtenned, ha a 0% a cél, akkor még csak eszedbe se jussanak ezek. Azok, amiket bármikor a játék során megcsinálhatsz:

Ez eddig 57% és ehhez jönnek azok a részek amik döntésfüggőek, tehát csak 1szer lehet eljátszani a játék során, nincs több esély rá mint a többinél!!!:

Ez itt meg 43%, összesen 100%. Ez a leírás egy angol fórumból van, de a saját tapasztalatom alapján ebből 2 érték hibás, (az egyik 5 helyett valójában 7, a másik meg 5 helyett 3) de a többi stim.


ÁLDOZATI KUTAK

A kutak arra szolgálnak, hogy a nagyúr 2 fontos tulajdonságát a beléjük küldött minion áldozatok árán megnöveljük. A piros az életerőt növeli, a kék meg a manát. 1-2 szer használtam, de ha a páncél regeneráló tulajdonságát is fejlesztjük, akkor amúgy is magától mindig visszatölti az életerőnket, a manát meg ritkán használtam, azzal már túl könnyű a játék. Ha visszamegyünk a várba akkor magától feltöltődik mindkét érték.


MINIONOK:

Apró goblinok akik úgy viselkednek mintha a nagyúr meghosszabbított kezei lennének. Velük úgy érzi magát az ember mintha egy száz karú polip lenne. Félelmet nem ismerve rontanak neki mindennek, és mindenkinek, még a vízbe is begázolnak, pedig csak a kékek tudnak úszni. Időnként elég idegesítő, hogy leáll 1-2 nézelődni, és ott bambul magának miközben körülötte mindenki hullik mint a falevél. Egy fontos paraméterük van a fegyverzetük / felszereltségük. Ez százalékos értékben látható a jobb felső sarokban (csak akkor bukkan fel ha az érték változik, utána eltűnik!) és a csapatra mint átlag vonatkozik, tehát van aki ennél jobb, van aki ennél rosszabb. A gyengébben felszereltek a sereghajtók, és a jobbak vannak legelöl szerencsére. A barnáknál vizuálisan is nagyon jól látni ahogy szedegetik fel a megtalált páncélokat, fegyvereket és nő a harcképességüknek az értéke. Ha valami fegyvert, vagy fegyverként, páncélzatként használható tárgyat találnak akkor az égbe emelik és felkiáltanak: For me! (Nekem!) Ilyenkor értelemszerűen megváltozik a csapatnak a százalékos értéke. Minden esetben változik az érték ha új tag jön a csapatba, ha valaki elesik, vagy ha valaki felvesz egy fegyvert. 100% az alap, ez alá nem lehet menni (max ha valamelyik elveszítené a karját lábát de ilyen nincs:))), de 200-220%-as csapattal már kellemesen lehet portyázni. A full érték az 300% felett van. A minion szám 5-ről indul és 50 a vége! Ehhez a pályákon lévő szobrokat / oszlop részeket kell összeszedni, illetve a sisak maxra fejlesztésével (acélnál 2-vel, arcaniumnál meg talán 10-el) lehet még növelni az értéket egészen 50-ig. Alapesetben a megfelelő színű kráterekben / buckákban laknak, onnan lehet őket előcsalni. A bucka feletti szám azt jelöli mennyi életerő van benne és nem azt, hogy mennyit használhatunk egyszerre!! Nekem voltak 400 feletti értékeim is, jól is néztem volna ki ha 400-at ráengedtem volna valakire:)))

4 típusuk van, a megszerzésük sorrendjében:

Minden minion a megfelelő színű buckákból / kráterekből hívható elő (SHIFT+jobb egérgomb) és ugyan oda vissza is küldhető (SHIFT+bal egérgomb). Ennek a csapat összeállításánál van fontos szerepe, mivel 1 csapat nem csak egyféle minionból állhat. A buckákba a darabszámuk növelhető a megfelelő színű életenergia begyűjtésével. A zöldekhez a zöld bogarak kellenek, a pirosakhoz a piros tűz bogarak, a kékekhez vízi lények (kék bogarak vagy békák), a barnákhoz pedig a fehér életerő kell ami például a parasztokból, félszerzetekből és birkákból nyerhető, de sok másból is, így ez nő a legnagyobb mértékben. Mivel a fegyverzet fejlesztéséhez is kellenek a minionok, illetve az ő áldozatuk, nem árt szorgosan gyűjteni az életerőket. Van olyan fegyver, aminek a fejlesztéséhez 2000 minion is kell, pont emiatt sűrűn kell a birka/bogár farmokon gyűjtögetni, később pedig az arénában lehet jó nagy vérfürdőket rendezni (vér nincs a játékban). Van egy bug a játék eredeti verziójában, ami pont a fejlesztéseknél kiaknázható. Amikor elindul az az animáció amiben a kohó működésbe lép, és ugrálnak bele a minionok, még mielőtt az utolsó is megjönne, vagy fogalmazhatunk úgy hogy az animáció alatt bármikor ki kell lépni a menübe. Ebben az esetben megmaradnak a minionok de a upgrade is megtörtént. Valószínűleg a program már az animáció előtt jóváírja nekünk a fejlesztést, de csak az átvezető rész után csökkentené a minionjaink számát, és mivel ezt mi megszakítottuk, így nem jut el odáig. Az 1.2 patch ezt a "pozitív" hibát is javítja. Fontos, hogy csak fejlesztéskor működik!!! Új fegyver készítésekor fordítva sül el!!! Ha kilépünk akkor a fegyver nem készül el, viszont a minionokat leemeli a számlánkról!!! Annyi lesz csak a gond ha új fegyvert akarunk utána majd készíteni akkor mínusz értékeket fog mutatni első alkalommal. Itt fontos, hogy tulajdonságonként 99-nél többet semmiből se áldozzunk mert lehetnek belőle gondok.

Nagyon fontos tulajdonság, hogy nem csak küldeni lehet a minionokat valahova hanem közvetlen vezetni is. Itt első feladat mindig az hogy találjunk egy olyan helyett ahonnan mind az indulás mind a cél jól látható. Kijelöljük a miniont a SHIFT-el majd a bal gomb nyomva tartása mellett az egérrel irányítható. Ha olyan helyre tévedne ahol már nem látjuk akkor mi a cursor gombokkal (én arra tettem át) is mozoghatunk közben. Kicsit macerás, hogy egyszerre 2 alakot is kell irányítani, ezért kell egy kézre eső billentyűzet kiosztás. Nem árt begyakorolni, mert a kígyós pályán meg előtte a gejzireknél sok átkozódást spórol vele az ember. Gyakorlásra az első küldetésben amikor a madárijesztő házába beférkőzött félszerzet valagát kell szétrúgnunk utána a ház mögött van egy Y formájú sziget, amire egy kidőlt fán keresztül tudnak a minionok átjutni. Van rajta több görög jellegű kancsó az Y 3 ágában, tökéletes idomítótér. Viszont ha már jól megy akkor gyerekjáték, sőt élvezi is az ember. Sivatagi pályán ahol elég sokat kell így manuálisan irányítanunk szórakozásból felégettem az összes sivatagi férget, pedig nem kötelező és nem is olyan egyszerű dolog (lásd később).

A minionokat is lehet upgradelni, de csak a játék közepén, pontosabban azután, hogy választottunk a Velvet, illetve a Rose mistres között. Ha a Velvet-et (bársony) választottuk és elvittük az ágyát a minionokkal akkor a vártoronyban a felső emeleti szobában (kincseskamrával szemben) lehet vásárolni a piros és zöld minionok fejlesztését. Ha meghagytuk a Rose-t (rózsát) és nem vittük el az ágyat hanem helyette a tárcsát forgattuk el és továbbmentünk akkor a kékeket lehet upgradelni ők meg ingyen upgradelik a barnákat. Mindenki eldönti neki mi a jobb, mit preferál harcban. Alap esetben a barnák fejlesztése talán jobban bejön, de Khan elleni harcban, illetve az arénázásban a zöldek célszerűbbek. Ja, Velvet választása után nem árt a hálószobát is meglátogatni:)))


FEGYVEREK

3 kohó van, ezekkel ugyanazon fegyvereket lehet gyártani fejleszteni csak más anyagból (kicsit más a formájuk is). A fegyverraktár és benne a kohó akkor érhető el, ha elloptuk az első kohót ami a falu bal szélén lévő égő ház felett van, de tűz védi, tehát pirosak is kellenek majd hozzá. Sima fém (steel) eszközök készíthetőek vele, de ezek amúgy is vannak már alapból. Másik kardot például akkor érdemes készíteni, ha más tulajdonságát akarjuk kihegyezni a fegyvernek (költséges szórakozás). A 2. kohó (durium) szerintem felejtős, nem sokkal jobb mint az acél (a vár alatti csatornarendszerben van), a 3. az arcanium a törpék bányájában van, na erre érdemes gyúrni.

Fegyverből 3 van, de nem is kell több:

A gyártáshoz (forge) 3 dolog szükséges:

A fejlesztés (upgrade) úgy történik, hogy kiválasztja az ember az adott tárgyat, majd beáldozza a megfelelő mennyiségű miniont. A fegyvereknél 4 fejlesztési lehetőségünk is van:

Megtévesztően százalékosan mutatja mennyit fejlődött a fegyverünk, de ez nem egészen egyértelmű. Nem úgy kell a %-ot érteni, hogy ha 60%-ra felnyomjuk az egyik tulajdonságot akkor a másik 3 összesen a maradék 40% lehet, így lenne logikus. Egy arcanium kardot kértem aminél 500 minion a max áldozat. 125-t beledobtam mindegyik színből, és azt vártam, hogy 25/25/25/25% lesz a megoszlás, de 30/30/80/100% lett. Ajánlatos a damage 60% környékére, a többi ízlés dolga.

Páncélnak 2 különálló része van, maga a testpáncél (armor) és a sisak (helmet). A testpáncél fejlesztésénél nagyon meggondolandó a regeneráció erős fejlesztése, amivel akár harc közben is visszanő az életerőnk. A fejlesztései:

A sisak védelem szempontjából nem számít. Azért fontos a fejlesztése, mert a maximális minion számot növelhetjük meg vele. Acél sisaknál 2, duriumnál 5, arcanium esetében 10-el nő a minion max értékünk. Fejlesztése nélkül 40 darab minion lesz a max, amit elérhetünk, egyébként ez is bőven elég a birodalom meghódításához. Fejlesztése drága, mivel akár a duplájába is kerülhet a testpáncélnak. Sisaknál (helmet) mindegy mit áldozunk, a barna meg a zöld ami gyorsan pótolható, így ez ajánlott. Ajánlani azt tudom, mivel elég sok energia, pénz, idő elmegy a fejlesztésekre, így ki kell választani 1 acél (steel) fegyvert azt fejleszteni maxra rögtön az elején (én a fejszét ajánlom, az már amúgy is meg van). Utána ízlés dolga a páncél vagy a sisakra jöhet, de a sisakra kell a legtöbbet költeni. Én az első végigjátszás során a durium cuccokat ki is hagyta, sőt meg sem szereztem a kohóját hanem az arcanium felszerelésekre spóroltam. Persze aki alapos az semmit sem hagy ki. Arányaiban nézve a steel esetében a fegyverek 1500 arany / 175 minion, a páncél már 2000/325, a sisak meg 2500/675. Arcaniumnál viszont 5000/500, 7000/1000 és 8000/2000 ami már elég durva. Ehhez nagy segítség bár egy idő után kissé unalmas az arénában a bogarászás, vagy kihasználjuk a program bug-ját, lásd fent.


VARÁZSLATOK

12 darab varázslat/ speciális védekezés/ harcmodor van a 12 funkció gombra kiosztva (F1-F12):


HARC

Ezt ki-ki maga dönti el, vagy csak ráuszítja az apróságokat az ellenfélre, vagy maga is beszáll, de egyedül is lehet aprítani. Minden minion a saját szakterületén jó:

A legjobb módszer mondjuk egy 50-es csapatnál talán az, hogy 5db kék és 10 piros zászló alá, majd eléjük a támadó egység zöld/barna. A pirosak hátulról dobálják a tűzlabdákat, a kékek meg kimentik az elesetteket. A csapat összeállíása mindig ellenfél függő. Nagy, gyors, illetve repülő célpontok ellen a zöldek ajánlottak, a többi ellen meg a barnák, ennek megfelelően variálni kell időnként a csapat összeállításán.


ARÉNÁZÁS
Aréna az a hely a várban (dungeon) ahol a már legyőzött ellenfelekkel lehet újra küzdeni. Helyileg a tróntól balra eső lefele menő lépcső egy hóhérral a lépcső tetején. A legtöbb ellenfél ellen jó taktika: néhány kéket (3-6) letáborozunk hátul (sweep) egy római zászló jelenik ilyenkor meg a csapat létszámával felül, eléjük kicsivel egy másik zászló alá betesszük a zöldeket, akik így szinte láthatatlanok (de lehetnek 1 zászló alatt is). Besétálunk a halálra jelöltek elé, mire 1-2 ránk startól, irány vissza, a zöldeket nem látják így nem is reagálnak rájuk de a mihelyst a közelükbe érnek, azok bevetik magukat és ráugranak az ellenfélre. Ha valaki mégis elesne akkor a kékek automatikusan kimentik a csatatérről, annyi csak a bibi, hogy onnantól az illető nem a saját hanem a kékek csoportjába kerül át. A bogarakkal lehet a leggyorsabban életerőt szerezni nagy mennyiségben, 25 bogár van az arénába és mindegyik 3 életerőt hagy maga után ez 75-öt jelent gyakorlatilag zéró veszteség mellett 2-3 percnyi csata alatt. Mondjuk így is eltart egy darabig mire az arcanium sisakhoz szükséges 2000 összejön de megéri. Az sem mindegy egyébként, hogy melyik bogarak ellen megyünk. A piros a robbanás miatt veszélyes, a barna harcias, a kék meg a zöld ami könnyű. A legjobb taktikákat itt érdemes betanulni de a mana az arénában minden esetben 0, így csak a brutál erő amit bevethetünk. Alap esetben elég nehéz, így a kezdetekben felejtős. Például óriás csigából egyszerre vagy 10 ellen kell küzdeni (na ez az a feladat amit pont egyedül érdemes megoldani körbe rohangálva, időnként lecsapva), ennyivel az egész játék folyamán sem találkozunk, nem hogy egy helyen egyszerre. Face to Face. Bizonyos ellenfeleket egyedül jó kicsinálni, sőt a bogarak ellen a végén már csak egyedül mentem. A páncélom annyira erős volt hogy beugrottam közéjük és csihi puhi. Azt is érdemes alkalmazni, hogy a kis méretű ellenfelek ellen egy gyors eszköz kell (kard), míg a nagydarabok ellen egy ütősebb. Eszméletlen a hangulat az arénában. Gnarl felkonferálja a viadalt, mint egy boksz mecset, és kicsit szűkszavúan de kommentálja a történéseket. Ha legyőzünk valakit akkor üvölti: "Overlord Win! Supreme!" (Overlord nyert! a supreme meg a legjobbnak vagy a legjobbak legjobbjának, a legfelsőnek lehetne fordítani, egyes értelmezésekben = GOD).


FONTOSABB ELLENFELEK
Az összes ellenfelet nem írom le, csak a problémás eseteket. Mindig érdemes kihasználni a terep adta lehetőségeket. Például lőtávolon kívül maradni, vagy ha a fűben rejtőzködnek a támadok akkor a füvet felgyújtani, a robbanó aknákat is érdemes használni a törpék pályáján, stb. Ha lehet ne aprózzuk el a sereget. Csak 2-3 célpontot jelöljünk ki nekik, de azokra küldjünk vagy 5-10 miniont biztos ami biztos, csapatban az erő. Több pályán (törpék, halflingek) az ellenfelek kis házaikból sasszéznak elő folyamatosan (nem fogynak el). Ha ezt unjuk, akkor küldjünk be néhány miniont a házikóba, amit ők szépen felgyújtanak és ezzel megszűnik az utánpótlás. Egyébként figyelni kell arra, hogy egyes lények van mikor velünk vannak, van mikor ellenünk küzdenek. Például a kőbányában a guruló őshüllő az elején ellenünk, később amikor ki kell szabadítani őket a karámból akkor már velünk van. Ez egyébként akkor derül ki, ha kijelöljük, az ellenség piros, a barát zöld. Vagy ha kinyírjuk a faluban a bárányt akkor a paraszt, aki vigyázott rá átmegy pirosba és villájával nekünk ront (kis oktondi), vagy éppen elrohan. A főbb ellenségeket kronológiai sorrendben tárgyalva a következőek:

Succum (repülő vörös denevérszárnyú nőszemély)
Ellenük a barnák nem jók mert földhöz kötöttek, a pirosaknak túl lassúak, a kékek nem elég hatásosak, viszont ha a zöldek a nyakukba tudnak ugrani akkor nyerő a helyzet. Onnantól kezdve mivel elég nehezen tudja magáról őket lerázni, csak idő kérdése a dolog még 1 zöld esetében is.

Nagy vízi kígyók
Ellenük bármi jó. Alap gond az, hogy a vízben vannak, és úszni csak a kékek tudnak. Így adódik, hogy neki lehetne zavarni a kékeket, de elég sok elhullna mire végeznének. A vár alatti pályán viszont olyan közel van a parthoz a kígyó, hogy a barnákat is rá lehet küldeni, max a kékek kimentik majd a fuldoklókat. A legjobb megoldás viszont az ha egyedül egy húzósabb fegyverrel mi oldjuk meg a dolgot. Beállunk mellé a vízbe, majd a pajzs varázslatot bekapcsoljuk és csihi-puhi. 5-10 másodperc alatt kivégezhető egy alap acél (steel) fejszével ami max damage-n van. Zéro veszteség, csak a mana fogyott, ennyire egyszerű. Az alap játékban 3-4 van belőle összesen.

OBERON közelében lévő szögletes medence
Azt hiszem a 4. gyökér kiapasztása után az elfek erdejében lesz egy olyan várromos rész ahol van egy szögletes medence benne 2 békával egyik oldalán a sarkokban 2-2 elf, és a túlparton is van 2 elf a hídhoz szükséges tekerő mellett, a víz két végén megy 1-1 megavarangy. Ez csak akkor abszolválható ha már vannak kékjeink, erre Gnarl fel is hívja egyébként a figyelmünket. Ha megvannak, akkor át kell őket irányítani a túlpartra, eltekerni a kart és kész is van a fantomhíd. Sokan megakadtak itt azért írom le külön.

Rollie/Goldo a gépesített törpe király
Ez nem más, mint egy guruló lángot szóró gépezet, amiben a király trónol. Az első körben képes a komplett minion állományt kinyírni. Kis helyen vagyunk és mivel elég gyorsan gurul 10-15 minionnál többet ne vigyünk magunkkal. Ha viszünk pirosakat akkor azokkal el lehet terelni a figyelmét amíg mi oldalról páholjuk. Vagy ha nagyon ráérünk, akkor a pálya közepén megjelenik egy bomba azt fel lehet vetetni az egyik aprósággal és a közelébe letenni. De 2-3 perc alatt akár egyedül is letudható, és nem kell annyi irányba figyelni. Esetleg bevethetőek a varázslatok is, például a lassító, így miközben 5cm/óra sebességgel eldübörög mellettünk simán szétkaphatjuk. Hátulról (hasonlóan a lángszórós egyedekhez) hatásosabb püfölni.

Lángszórós izék:)
A törpék területén lesz több. Nagy szerencsére piszok lassú, de elég nagy mészárlást tud csinálni, ezért csak óvatosan. Ha többen vannak, akkor is csak egyszerre eggyel foglalkozzunk. Néhány pirosat (lehet 1 is) tegyünk a látóterébe egy zászló alá, de olyan szögben, hogy mi mögé tudjunk osonni. Kölcsönösen tűzet nyitnak egymásra, a piros állja a tűzet, így nincs gond. Mi meg menjünk mögé és kapjuk szét, vagy néhány zöldet a nyakába. Amikor sziszeg akkor futás, mert mindjárt robban.

Jewel a tolvajkirálylány elfogása
A sivatagi pályán a város végén akadunk bele, illetve előbb is 1-2szer csak mindig elfut. A lényeg, hogy az út végén lévő teleportba kéne bezavarni, és ezzel csapdába ejteni. Első körben tegyünk el láb alól minden ránk támadó harcost. A középen vezető út elején és közepén lévő oldalsó kijáratokhoz darabonként posztoljunk le 2-3 miniont, majd kergessük be a Jewel-t ebbe a folyosóba. Megpróbál, és esetenként át is megy az oldalsó járatokba helyezett minionokon átmenni (a patch ezt a hibát is javítja) de végül bemenekül a teleporthoz és vége. Elméletileg úgy működik a dolog, hogy ha rátámadnak akkor ellentétes irányba próbál menekülni, ami jelen esetben pont a teleport. A város felé lévő kijáratot viszont nem kell lezárni, arra valami miatt nem megy.

Homoki férgek likvidálása, a csontkapu szétzuzása
A sivatagi pálya elején találhatóak. A gond az, hogy túl gyorsak, túl nagyok, véletlenszerűen és rövid időre buknak fel a homokból, illetve nem mindig ugyan ott, így nehéz velük elbánni. A trükk az, hogy használjuk fel a közelben található robbanó bogarakat. Egy minionnal el kell lopni a fészekből a tojást (mire a bogár utána rohan) és csaljuk el a tojással az aktuális féreg területére. Ha elkezd remegni a föld na akkor el lehet a tojást dobni, a minion automatikusan visszajön, a bogár meg a tojáshoz megy. A kukac bekapja a bogarat, aminek egyenes következménye lesz, hogy a bogár meghall, és ekkor jön a detonáció. 2 ilyen bogár kivégez 1 kukacot, van belőlük vagy 12 de csak 3-at kell kötelezően kinyírni, sőt még ez is megspórolható ha csak simán átrongyolunk a homokon, de engem annyira felhúzott, hogy kinyírtam mind!!!! Ugyan itt a csontkapukat is a tojással kell elintézni, nem lehet szétcsapni fegyverrel, ezt is kérdezték sokan, sőt talán a legtöbben erre voltak kíváncsiak.


kac-kac kukac, az annyira szeretett sivatagi kukac, ala tremors


Free Spree - a falú felszabadítása
A falú felszabadításakor annyi a trükk, hogy a 2 kék őrszemeket messziről a pirosakkal kell kinyírni miközben védelmezzük őket a rablóktól. 10-15 pirosat lőtávolba rakjuk le és velük egy csoportba egy rakás zöldet, a rablók ellen. Ha megvan a 2 kék, akkor marad még egy tűzálló piros őrszem, értelemszerűen ellene a pirosak tárgytalanok. Tegyük le valahol a csapatot, és vigyünk magunkkal 5-10 zöldet (ahogy Gnarl is mondja) fel a kapu melletti palánkra. Amikor a közelbe ér, akkor kell a nyakába küldeni a zöldeket, és konyec filma, ez egyébként remek előkészítése a következő pályának.

Kahn
Elég nagydarab dromedár páncélozott lovag, ráadásul be is van pöccenve, ezért ellene más taktika kell mint a többiek esetében. Itt 3 jó megoldás van:

  1. zöldeket a hátára ugratni egy magaslatról, ez akkor jó ha Velvet nálunk a favorit és a zöldeket upgradeltük (ekkor alapból 260%-osak)
  2. 2. pirosakkal próbálunk meleg perceket szerezni neki, ez hosszadalmas és ide oda kell őket mozgatni közben mert a buzogányával a lő távot majdnem átéri. Valószínűleg ez a megoldás követeli tőlünk a legkisebb áldozatot, vagy 20 pirosat tegyünk 1 zászló alá, és mindig mozgassuk az ellenfélhez közel a csapatot, ha támad akkor meg visszavonulás, közben mi is mozogjunk.
  3. kombináljuk a dolgot, na ez meg bonyolult.

Ez az az ellenség aki ellen a barnák nem valami jó választás. 1 ütéssel kinyír 15-20 példányt is tők mindegy milyen szinten vannak, és az Overlord is csak 2 csapást bír ki. 3 különálló részben / szakaszban lehet kiiktatni. Ha beteleportáltunk, akkor első dolgunk a repkedő őrszemek kivégzése legyen. 1 kék és 2 piros példánnyal szembesülünk. Kapjunk elő gyorsan vagy 10-15 zöldet és küldjük a lépcsőtől jobbra lévő piros nyakába, majd a halálát meg se várva menjünk tovább a peremen jobbra és a kapu felé lévő másikat is pont elérjük, végezzünk vele is a zöldek segítségével. Ha megvannak, a lépcsőtől bal balra lévő peremről a megmaradt kék következik. Irány Kahn, nála szintén a nyakba ugrálás vagy a tűzdobálás a nyerő, csak ez utóbbi tovább tart. 25% sebesülés után elmenekül. A következő szakaszon az őrszemek kintre teleportálják folyamatosan a rablókat, akik az árok hídján át be is jutnak a várba, így első dolgunk a híd felemelése legyen a kar eltekerésével. Utána megint lehet folytatni a már megkezdett taktikát, 50%-nál megint menekülőre fogja a dolgot. Rendezzük sorainkat, menjünk utána. A következő területen a ládákból pótolhatjuk a mana szintünket, variálhatunk a csapat kiosztásán, majd lépjünk be az utolsó küzdőtérre. A taktika itt sem változik, a magasabb területekről kell a nyakába ugrálni, vagy tűzlabdával dobáltatni. Itt már van 2 kék őrszem, ezeket nem feltétlen kell likvidálni, de zavarják a szabad mozgást, és legalább a felsőt érdemes kivégezni. A legfelső területen, a lépcső sarkába állítva a minionokat előfordulhat, hogy úgy sikerül elkapni Kahn-t, hogy nem tudja eldönteni balról vagy jobbról kerüljön, és 1 helyben forog, ezt esetleg ki lehet próbálni, egyébként meg folyamatosan mozognunk kell mivel állandóan megpróbál elénk vágni vagy mögénk kerülni.

The Wizard / varázsló
A sztori itt kerekedik ki. Amikor Kahn után leizzadva hazatérünk a Wizarddal találjuk szembe magunkat. Kiderül, hogy ő volt az előző Overlord, és Gnarl végig őt szolgálta (szemét áruló, vasat neki), mi csak eszközök voltunk a kezében. Rose és Velvet tulajdonképpen a lányai, elveszi az összes varázserőnket, és éppen ki akar végezni, amikor a mistres telepatikusan odasúgja, hogy még van remény és lefut a pincébe a Torony Szívéhez. Itt csak annyi első körben a feladat, hogy vissza kell szerezni a 4 színnek megfelelő totemet. Eddig a pillanatig, lehetett a játékot a háttérből irányítva, a harcokból mindig kimaradva a csatákat a minionokkal leküzdve teljesíteni a játékot. De mostantól magunkra maradtunk, és ha nem fejlesztettük a felszerelésünket, akkor most bajban vagyunk, mert most már nem is lehet. Végül is csak az első kör túlélése lehet gond, amikor a 4 faj egyszerre letámad minket, utána megkapjuk a barnákat, és megint minden a régi. Nem írom le, aki idáig eljutott annak könnyű lesz, a varázsló a kemény dió. Nála a trükk az, hogy mindig olyan színű csapattal támadjuk amilyen éppen a körülötte lévő pajzs. Ha földre került, akkor mindennel amink csak van lehet támadni, püfölni és nyomjuk az őrjöngés varázslatot is. Ezt egy idő után megunja, és átmegy twisterbe, de utána megint színt vált és lehet támadni. 2 kör alatt ő is padlót fog. Láttam már ennél sokkal szívósabb főellenséget is. A kiegészítő Raising Hell fő gonosza nem 10X, de 100X nehezebb nála.

A FAQ régebbi verziójának nyomtatóbarát (képek nélküli) kivitele PDF-ben innen tölthető le: OVERLORD_FAQ.pdf

Olvasásához az ingyenes Adobe Acrobat Reader, vagy a tízed akkora és nála sokkal gyorsabban induló FoxitReader ajánlatos


Ugrás az Overlord leírására
Visszatérés a Kezdőlapra