FALLOUT 4 - bólogatós figurák, szervó ruhák listája (írta caprine)

Jelen leírásomban megpróbáltam ha nem is hiánytalanul, de a legtöbb a játékban szétszórt könyvecskét, szervó ruhát és bólogatós figurát megtalálni, publikálni. Nem 100% a lista, de legalább van hova fejlődni:) A sorrend az ízlés dolga, lehetett volna például a könyveket típusonként rendezni, de szerintem mivel a térkép bal felső sarkából indulunk ki, inkább onnan kezdve gurítottam a listát. Lesz néhány hely, ahova nem lehet csak úgy bemenni, zárva az ajtó, vagy egyéb akadály van, megfelelő zárnyitási képesség birtokában, esetleg megfelelő időben, megfelelő feladat keretében tudunk csak oda bejutni, ezeket többnyire jelzem. A könyvek fix helyen vannak, de ha csata zajlik a közelben, a robbanások odébb sodorhatják őket, mondjuk az asztalról az asztal alá, ezért ilyenkor ott is nézzünk szét.

Kezdjük akkor a figurákkal. Belőlük a Fallout 3-hoz hasonlóan pontosan 20 db van. Fix helyen vannak, néhányat egyenesen az arcunkba tolnak, néhány mellett meg 10x is elmentem. Csak fel kell vennünk őket és meg is szereztük az adott képességet.


Figurák

1. PERCEPTION BOBBLEHEAD: (perception / észlelést +1) Museum of Freedomépületében (itt lesz 1 könyv, egy robotruha és egy bólogató figura is) az emeleten ahol a minutemen emberek vannak, belépve a helységbe a másik végén lévő asztalon (előtte ül a földön Jun Long)

2. REPAIR BOBBLEHEAD: (fusion core 10% tovább tart) Corvega Assembly Plant gyárban, ha a főbejárattal szembe állunk, akkor a gyár legtetején a jobbra fent lévő nagy gömb tartályhoz felvezető platform legvégében egy faládán a petróleum lámpával

3. SCIENCE BOBBLEHEAD: (terminál feltörésénél +1 lehetőség) Vault 75, annak is a legmélyén és a legvégén egy irodában (ablaka a tesztpályára néz), az ablaknál lévő asztalon

4. BARTER BOBBLEHEAD: (5% jó árasítás) Longneck Ludowski's Cannery, mészártelep, a daraboló robotok felett lévő legfelső iroda (ide menekül majd az árus elölünk) az asztalon egy könyvvel egyetemben

5. SNEAK BOBBLEHEAD: (10%-al nehezebben észlelnek) Dunwich Borers kőbányának az alján le kell menni a barlangokba, majd már a ghoul-os rész legmélyén a 4-es táblánál a PC mellett, a közelben van a pálya legvége, az ott lévő pocsolyába lemerülve megtalálhatjuk Kremvh's Tooth mérgezett kését

6. SMALL GUNS BOBBLEHEAD: (+25% kritikus sebzés lőfegyvereknél, energia fegyverekre nem vonatkozik) Gunners Plaza (az épületben van egy könyv és egy fusion core is!), a földszinten a TV felvevő helységben (bejárata felett ON THE AIR felírat) középen a pulton (Master Lock szint kell az ajtó kinyitásához)

7. SPEECH BOBBLEHEAD: (minden kereskedőnél 100-al több zsé van, bár a több pénznek nem tudom mi köze a speech értékhez) Park Street Station metróállomásra lemenve a Triggerman öltönyös gengszterekbe ütközünk, majd belépünk az elméletileg üres Vault 114-be, ahol a nagy étkező felsőbb szintjén Nick Valentine nyomozóba botlunk, abban a helységben ahova bezárkózott a nagy asztalon

8. ENERGY WEAPONS BOBBLEHEAD: (+25% kritikus sebzés energia fegyvereknél) Fort Hagen, üldözzük Kellogg nevű kollégánkat akinek a nyomára Dogmeat vezet, lefelé haladva a Synth-eken átgázolva bal kézre lesz egy kisebb kajálda, aminek ablakán egy csontváz log ki a folyosóra, itt az étkezőn belül a sarokban lévő belső raktárban rögtön az ajtónál a 2 frigó között a fém polcon a sötétben bújik meg

9. BIG GUNS BOBBLEHEAD: (+25% kritikus sebzés nagy fegyvereknél) Vault 95, lifttel le, a nagy hallban jó kis csata, a jobb oldali folyóson menjünk tovább (fent lévő PC nyitja az oldalsó ajtókat "wing"), néhány csapda, lépcső, át a berobbantott falon, jobbra, megint jobbra, majd balra és ott is vagyunk az északi szobában, középen a rádió tetején

10. ENDURANCE BOBBLEHEAD: (endurance / kitartás +1) Poseidon Energy ipari épületben, pont középen fent lévő irodában (jó kis harc lesz), egy asztalon egy könyvvel

11. UNARMED BOBBLEHEAD: (+25% kritikus sebzés pusztakezes küzdelemben) a félszigeten az Atom Cats Garage, hátul a nagy garázs ahol mindig vannak, a cola plakát alatti kétszárnyas nyitott ajtóba bele logó rozsdás téglákon álló roncs orrán

12. MELEE BOBBLEHEAD: (+25% kritikus sebzés közelharci fegyvereknél) Trinity Tower, az aljához érve kapjuk a feladatot, fel kell jutni a legfelső szintre, és ott lesz Rex a rács mögött meg a Strong nevű zöld, ebben a börtönben hátul az összeeszkábált asztalon lesz

13. EXPLOSIVE BOBBLEHEAD: (+15% sebzés robbanásoknál) Saugus Ironworks öntödében (elég jól védik) a főépületbe belépve onnan átmenni a fent a gépágyúnál lévő ajtón a Saugus Blast Furnace helységbe. Belépve szemben az olvadt fém felett a rámpán a falon lévő kapcsolószekrény tetején. A fényviszonyok elég durvák, nem tudom hányszor elmentem mellette, sőt még egy könyv is van a közelében. Ide a "Here there be monsters" küldetés keretében Zao kapitány küld majd minket, de simán is be lehet menni, nincs zárva.

14. CHARISMA BOBBLEHEAD: (karizma +1) Parson State Insane Asylum klinika, ahova a "The Secret of Cabot House" küldetés keretében tudunk csak bejutni, addig zárva van. Amikor találkozunk a sérült Edward Deegan-al, akkor a közelében lévő asztal sarkán.

15. LUCK BOBBLEHEAD: (luck / szerencse +1) Spectacle Island sziget ahova P.A.M. (a robot a railroad főhadiszállásán) küldetéseként kerülünk, itt kövessük a villany vezetéket a megfeneklett vontató hajóra, a hajó felső fedélzeti kabinjában bent lesz a zöld ládánál lévő fém ruhásszekrényben

16. STRENGTH BOBBLEHEAD: (strength / erő +1) Mass Fusion Building, belépünk, felnézünk, lesz egy több emelet magas kitárt karú króm színű női szobor az egyik falon, ennek a szobornak a fején lesz, oda kell feljutni, és a robotharcos legyőzése után hozzá is férünk.

17. INTELLIGENCE BOBBLEHEAD: (intelligence / értelem +1) Boston Public Libary könyvtárban a földszinten az északi részen lévő irányítószobában a pulton

18. LOCK PICKING BOBBLEHEAD: (könnyebb zárnyitás) Pickman Gallery bementünk a katakomba részre, a legvégén a kör alakú oszlopos teremben fogunk találkozni az öltönyös taggal, akit éppen ki akarnak végezni, itt középen a fém kosár amiben a tűz ég mellett a földön fekszik (de lehet csak a csata hevében dőlt el) a közelében a földön egy könyv is van.

19. AGILITY BOBBLEHEAD: (agility/agilitás, fürgeség +1) Wreck of the FMS Northern Star partra sodródott szállító hajó nyugati végében a tatján, ahol a fabódék vannak a legvégén a leengedhető mentőcsónak közelében a szöges drótnál a sarokba a gerendára kitéve (mondjuk nem tudom miért ezt az izom szobrocskát csapták hozzá)

20. MEDICINE BOBBLEHEAD: (stimpaks +10%) Secret Vault 81-ben van, és elég bonyolultan egy mellék küldetés keretévben juthatunk el hozzá. Ami kell hozzá: a Vault-81 3db fusion core átadása után engednek be, addig max az ajtóig jutunk el. Utána az orvosi szobába dumáljunk a dokival (dr. Forsythe) esetleg adjunk vért, majd a közelben a reaktor helységben lesz (többnyire) Bobby de Luca (oldalt csíkban felnyírt haj), drogos, Jet kell majd neki, adjunk hát (nem kötelező), utána hagyjuk el a menedékhelyet, és néhány óra / nap múlva jöjjünk vissza, de mindenképpen nappal. Megint irány az orvosi helység, ahol ha mákunk lesz akkor ott találjuk a 2 orvost vitatkozni egy megharapott gyerek miatt, és megjelenik Bobby is sietve. Kapjuk a feladatot, Bobbyt kísérjük el a reaktorhoz, ahol a konténer mellett lesz a titkos ajtó ami a Secret Vault-ba vezet. Menjünk be, és a végén (a térképen lévő jel is ide mutat), a legdélebbi részen lesz egy orvosi helység (előtte a kanyarban 3 felravatalozott ruhás szekrény) bent a Curie nevű robot. Vele is dumálni kell, mert csak így tudunk bejutni, és az ajtóval szemben az asztalon a szobrocska.



A páncélruháknál, vagy ha úgy jobban tetszik a szervó ruháknál kétféle lehetőség van. Az egyik részük fixen valami eldugott helyen áll többnyire bezárt helységben, rácsos ládában, ha megvan a megfelelő zárnyitó képességünk akkor hozzájutunk. A másik valamelyik banda területén van, és el kell lopni, meg kell lepni az ott lévőket, mivel ha ez nem sikerül akkor valamelyik ellenlábas felveszi a gúnyát, és hiába nyírjuk ki, már nem tudjuk levenni róla, persze a rajta lévő páncélzat akkor is a miénk lehet, már ha nem lőttük teljesen szét. A lista elsősorban az fixek helyéről szól, de néhány mozgót is beleraktam. A másik változó a felszerelés típusa, ami a többszöri végigjátszás során derült ki, hogy részben "véletlenszerűen" generálja a játék. Tehát lehet, hogy a leírásban én egy T60-ast írok, de nálatok az T51-es lesz. És hogy ez se legyen elég a rajta lévő felszerelést is variálja a játék, tehát lehet nekem a bal láb hiányos, nálatok meg mindkét lábpáncél hiányozni fog, de szerencsére több végigjátszás alapján úgy tűnik, hogy a full páncélzatúak típus és felszerelés szerint is fixek, és az X-esek is nagyjából fixek. Szóval én leírom, hogy mit és milyen felszereléssel találtam az adott végigjátszásban, de Ti tuti mást fogtok ott találni.


Térkép

1. Museum of Freedom épületének tetején (fő küldetés) a lezuhant vertigo helikopter mellett áll, T45, full, használt

2. USAF Satellite Station Olivia és aRobotics Disposal Groundközött lévő területen a lezuhant, széttört és növénnyel benőtt vertigo előtt áll, T45, hiányos (F - fej, JL - jobb láb, BK - bal kéz), használt

3. Rotten Landfill roncstelepnél a tóhoz lesétálva látunk egy repülőgép farkát kilógni a vízből, mellette lesz mélyen a vízben, T45, hiányos (JK, BK), használt de nem nyikorog

4. Tenpines Bluff-tól keletre az vasúti sínen lévő szerelvényen lévő rácsos dobozban van, T45 sorozat, hiányos, csak a törzs, használt állapotban, advanced szint kell a kinyitásához

5. Drumlin Diner-től délre a vasúti síneken álló szerelvényen rácsos dobozban, T45 sorozat, hiányos (BL), használt állapotban, advanced szint kell a kinyitásához

6. Revere Satellite Array radarállomáson: a keleti részen lévő tányérantenna tányérjában fent, egy külön lécekből eszkábált lépcső vezet bele a tányérba (a többi antennánál nincs ilyen), teljesen hiányos

7. a félszigeten lévő Nahant Sherrif's Department rendőrőrstől a partra vivő út mellett a parthoz kötött uszályon, amin több katonai jármű is van (védi egy assaultron és egy mr. gutsy) a hátsó sarokban lévő nyitott kék konténeren belül lévő rácsos dobozban, T51 sorozat, full, picit használt állapotban, advanced szint kell a kinyitásához

8. a félszigeten a Nordhagen Beach telep és a Fort Stong katonai támaszpont között az úton lévő sorompó melletti beton bunker épületében árválkodik, T60 cuccok vannak rajta, de hiányos (BL, F), használt

9. National Guard Trainig területén a National Guard Armory épületében, ami egy különálló kis beton bunker, tetején egy gépágyú szokott lenni, itt bent (a bejutáshoz Master szint kell) a PC-vel védett zárt ajtó mögött, kijövetelkor a Senry robot meg fog támadni!, T60, hiányos (F, BL, JL), használt

10. Natick Police Station állomástól délre menve a tó partján az úton, katonai kordon lehetett, egy katonai jármű mellett ácsorog magányosan, X sorozat, hiányos (JK, F), használt, de nem nyikorog

11. Mass Bay Medical Center: az emeleten ahova lifttel érkezünk, a mennyezetből egy lezuhant vertigo áll ki, alatta tűz ég, a liftből kilépve balra fent, 2 ellenfél lesz, ha elég gyorsak vagyunk akkor le tudjuk őket szedni mielőtt a robotruhát elérnék, ha nem akkor buktuk. Erre egyébként több más helyszínen is lenne esély, de általában nem érünk oda a robotparkolóhoz mert már előtte befúják a riadót. T45, hiányos (F), használt

12. Mass Gravel Sand mini bányateleptől keletre lévő útkereszteződésben egy rácsos dobozban, T45 sorozat, hiányos (BL), használt

13. Poseiden Energy Turbine #18-F épületétől picit északra a dombon néhány katonai jármű és egy lezuhant repülő társaságában, T51-60 sorozat, hiányos (csak törzs), használt

14. Fiddler's Green Trailer Estates lakókocsis lakópark, a háztól picit északra lévő narancs csíkos zárt ajtajú lakókocsiban, T60 sorozat, hiányos (BK, BL, JL), használt

15. Atom Cats Garage területén a hátsó kerítésnél áll, piros festésű, sisak nélkül full T60, de lopni kell

16. National Guard Training Yard katonai támaszponttól észak-keletre a Finch Farm felé az úton a két katonai jármű között lévő trélerben, T sorozat, hiányos (BK, JL, F), használt

17. Jamaica Plain, a Shaw High School és a Big John's Salvage háromszög közepén egy katonai úttorlasz az úton, a zászló közelében áll a torony korlátjánál, X sorozat, hiányos (BL, BK, F), használt

18. S. Boston Military Checkpoint épülete mögött egy rácsos tárolóban, full X, de használt állapotban

19. Poseiden Reservoir állomástól, illetve Mass Pike Interchange autópályától kicsit északra a domboldalban lévő úton a katonai kordonban felhalmozott járművek közül a páncélozott katonai jármű mellett, T sorozat, hiányos (JL, BL), használt

20. Financial District (üzleti negyed) egy a térképen nem jelölt épület, a 35 COURT, ami a CUSTOM HOUSE TOWER-től nyugatra van picit (két zöld torony között egy kék torony, az egyik zöld a cél, a bejárat felet a nagy 35COURT felírat), ebbe be, lifttel fel a legfelső szintre (teteje nincs) és pont középen lesz a zárt ablakos helységben amit a két robot likvidálása és a fészkükben lévő 2 kapcsoló aktiválása után tudunk majd elérni, X verzió, ráadásul full és sértetlen!

21. Abandoned Shack a dél-nyugati sarokban a sugárzó területen lévő kis faház, belépve a padlón a lejárat, és a legalsó szinten a lépcső mellett lesz, X-es de hiányos (F, BL) és használt állapotú

22. Cave, a dél-nyugati sarokban lévő sugárzó bombatölcsértől keletre lévő roncshalmaz alatti átjáró, Raider Power 2-es és full, nagyon jó a lámpája!

23. The Prydwen légi csatahajó fő fedélzetén lévő 4 robotruha közül a 3-as fakban lévőt adja nekünk első találkozásunkkor Proctor Ingram (láb és páncél nélküli szervó ruhás nő), BOS II T60, full és új

24. Goodneighbor, Bobbi-tól kapjuk a föld alatti ásogató feladatott (The Big Dig), ha kiszabadítottuk hozzá Mel-t, és a robotjával az első lyukat lövi a falba, az utána jövő részen lehet előre felé és jobbra is falat robbantani, ha jól emlékszem akkor előre kell majd tovább menni, a jobbra lévő egy zsákutcába vezet (vagy fordítva), amiben ott lesz a robot, X sorozat, hiányos (JL, BL)

25. Mass Pike Interchange autópályán a gunners bázis végében a robotparkoló közelében áll, persze fürgének vagy szerencsésnek kell hozzá lennünk, különben lenyúlják, T60 sorozat, hiányos (JL, BL)

26. Murkwater Contsruction Site -tól nyugatra, a mocsárba lezuhant vertigo mellett áll a vízben, T60 sorozat, hiányos (BL, JK, F)

27. Quincy Ruins ahol mindig millió ellenfél van, a fent huzodó autópálya résznek az alsó szintjén a felborult járműnél, kicsi az esélye, hogy megszerezzük, pláne ha a kapun érkezünk, hiányos




Irány a FAQ
Ugrás a rejtett könyvek listájához
Visszatérés a Kezdőlapra