Half Life 2 achievement lista (írta caprine)

A Half-Life 2 (továbbiakban HL2) leírásom annak érdekében készült, hogy akik szeretnék megszerezni a játékban lévő összes elérhető teljesítményt (achievement), azoknak ezzel a listával némileg könnyebb dolguk legyen. Sajna az egyes pontok leírásánál nem feltétlen egyértelmű, hogy pontosan mit is takar a feladat, ezért készítettem elsősorban magamnak ezt a leírást. A lista sorrendje nem egyezik meg sem a STEAM által adottól (mert ott is meg lehet nézni), sem a játék főmenüjében lévőtől (ez megint más sorrendű). Én olyan sorba raktam őket a leírásomban, ahogy elkezdődnek (így van értelme), illetve van olyan is amit több helyen is meg lehet oldani, azokat az első lehetséges alkalomnál jelöltem. De van olyan feladat is ami darabszámra megy, és több helyen is kell vele foglalkozni. Azoknál a feladatoknál amik a történet részei is egyben, vagy csak szimplán amúgy is útba esnek, ezt az SR felirattal jelöltem, és mivel a Gravity Gun sokszor szóba fog kerülni, azt pedig GG-vel röviditettem.




Tartalomjegyzék:
Submissive (engedékeny)
Put the can in the trash.

A chapter 1-ben a vasúti állomáson miután elváltunk Barney-től, a nagy váró előtt (ahol a jegyeket adják ki) a rácsnál az őr a lábunk elé fog lökni a kuka tetejéről egy kék dobozos üdítőt, majd ránk parancsol, hogy vegyük fel. Ezt kell felvennünk, és a kukába kidobnunk, akkor átenged a rácson és ez a feladat meg is van. (SR)


A kekeckedő zsernyák

Defiant (dacos)
Hit the trashcan cop with the can.

A chapter 1-ben a vasúti állomáson miután elváltunk Barney-től, a nagy váró előtt (ahol a jegyeket adják ki) a rácsnál az őr a lábunk elé fog lökni a kuka tetejéről egy kék dobozos üdítőt, majd ránk parancsol, hogy vegyük fel. Ezt kell felvennünk és az őr arcába vágni, de ha azt csináljunk mint az őr mond és a kukába dobjuk, akkor a Submissive lesz teljesítve. Tehát a feladat előtt mentés, dobjuk bele a pofájába, majd visszaöltés és immáron a kukába, így 10 másodperc alatt 2 achievement is teljesítésre kerül. (SR)

Malcontent (elégedetlen)
Escape the apartment block raid.

Gyakorlatilag annyi a feladatunk, hogy amikor megérkezünk a lakótömbbe, és el akarnak kapni, akkor a tetőn át elmeneküljünk. (SR)

What Cat?
Break the mini teleporter in Kleiner's lab.

Ha bejutottunk dr. Kleiner laborjába, a bejárattól balra lesz egy mini teleport. Ennek 2 tálcája is van, egyiken pedig egy kaktusz figyel. A dolgunk csak annyi, hogy ide-oda egyik tálcáról a másikra lehetőleg minél nagyobb tárgyakat teleportálgassunk. Olyan 12-15 teleportálás után felrobban a gépecske, és ez lenne a cél, ekkor vagyunk készen.


A miniteleport

Trusty Hardware (megbizható szerszám)
Get the crowbar.

Egy feszítővasat kell találnunk. Ez is a történet része (SR), hiszen a sikertelen teleportálás után kikerülünk az épületen kívülre, és Barney ad nekünk egyet, enélkül nem is tudunk tovább menni.

Barnacle Bowling
Kill 5 barnacles with 1 barrel.

5 db Barnacle-t (logónyelvű zabagép) kell egy robbanó hordóval egyszerre kivégezni. Erre a 3. pálya (Route Kanal) tökéletes (illetve nincs is másik hely ahol ennyi lenne 1 csoportban). Ahogy menekülünk a kanálisban a rend őrei elől, lesz egy hely ahol egy fa híd alatt kell elmennünk, a lábánál megannyi robbanó hordó és a tetejéről tüzelnek ránk vagy négyen. Ha ezen túljutottunk (lövés a hordóba) akkor utána jobbra a földhalmon felmenve a 3 hordó mögött kell az újabb kanálisba bejutnunk. Az első részen csak 2 logónyelvű lesz, de a kanyar után 11 lesz egymás mellett, 2 hordó pedig a közelben, ennél jobb esélyünk sose lesz a játék során.


A kiindulásu hely, és a végeredmény

Anchor's Aweigh!
Get the Airboat.

Szerezzünk egy légpárnás hajót (SR). A Route Kanal pályának a mérgező részénél fogunk egyet kapni ingyen és bérmentve.

Heavy Weapons (nehézfegyver)
Get the Airboat's mounted gun.

Szintén a történet része (SR). A légpárnásra kell egy nehézfegyvert szereznünk, amit az ellenállás őrhelyére érkezve meg is fogunk kapni, az egyik Vort haegeszti azt fel nekünk, amíg mi eligazitásban részesülünk és rögtön ki is probálhatjuk néhány logónyelvűn.

Revenge (bosszú)
Destroy the Hunter-Chopper in Half-Life 2.

A ránk pikkelő robot helikopáter levadászása a feladat, amire a gát előtt a nagy területen (Water Hazard pálya legvégén) fog sor kerülni a légpárnásra felszerelt géppityuval (SR).

Vorticough
Discover the hidden singing Vortigaunt cave in chapter Water Hazard.

Meg kell találni a rejtett éneklő Vortigaunt-ot a Water Hazard pályán. Ez a pálya legvégén van, ahol a helit leszedjük. Utána emeljük fel a bal oldalon lévő palánkot, menjünk be alatta, és majdnem szemben a távolban a sziklafalban lesz 2 db ember nagyságú rácsos csatorna. Ha bejutottunk a csőbe, akkor spuli mivel mérgező vackon kell végighaladnunk (lámpát is oltsuk le mert el fog fogyni a sprint). Majdnem a végénél a résen ki és már láthatjuk is a tűznél éneklő idegent aki ismerősként üdvözöl minket. Csak akkor kezdjünk hozzá a feladathoz ha 100%-ra feltöltödtünk! Mivel a csatornanyílások elég magasan vannak, 2 dolgot tehetünk:

  1. megpróbálunk lendületből nekimenni a falnak, és ha szerencsénk van akkor a légpárnás ferdén áll meg így fel tudunk rajta mászni.
  2. idecipelünk valami ládát a középső területről és arról ugrunk fel, vagy a közeli nagy sziklánál is van egy hordó amit fel kell állítanunk (tegyük rá félig légpárnás talpára és akkor sikerülhet) és bár ekkor is fejmagasságban lesz a bejárat, ettől függetlenül 2-3 ugrással fel lehet ugrani.


A kapu, és útána majdnem egyenesen a magasan lévő 2 csatorna, illetve jobbra a szikla ahol lesz 1 hordó lépcsőnek


Az extrém mérgező csatorna, és a célszemély.

Zero-Point Energy (nulla pont energia)
Get the Gravity Gun in Black Mesa East.

Egy gravity gun szerzése a Black Mesa East-en. Erre Eli roncstelepén kerül majd sor, hiszen Alyx a kezünkbe fogja nyomni (SR).

Blast from the Past (múlt szele)
Find the HEV Suit charger faceplate in Eli's scrapyard.

Chapter 5 - Black Mesa East. Egy régi HEV ruhatöltő panel boritó lemezét kell megtalálni a Black Mesa East-en, azon belül is Eli roncstelepén. Ha kimentünk az udvarra, a fali tárolónál (amiben a GG van) fel kell ugrálgatni a korlát mögé, ehhez kell 1-2 dobozt felhalmoznunk és azokból kell lépcsőt épitenünk hozzá. A sárga panel a cél (lásd kép). Nálam érdekes módon a pályát úgy kezdtem, hogy az acél ajtó kapcsolójánál álltam a pálya töltésekor, és mire betöltötte az udvart akkor rögtön meg is volt ez a feladat, pedig még ki se léptem az udvarra:)))) De gondolom ez program hiba és nem mindenkinél fog megtörténni.


A sárga pajzs fent a sarokban a korlát mögött

Two Points (két pont)
Use Dog's ball to make a basket in the scrapyard.

Chapter 5 - Black Mesa East. Ha megkaptuk a GG-t és DOG előveszi a labdáját, akkor a kosárlabda palánkra kell lőnünk vele, ha jól csináltuk akkor dobtunk egy kosarat, ezt jelenti a 2 pont cím. Ehhez megfelelő távolságra (minél messzebb) kell lennünk a palánktól, mivel túl közelről ellőve a lasztit az túl nagy erővel csapodik be, és lepattan.


A kosárpalánk, és az ideális távolság

Zombie Chopper (zombi daráló)
Play through Ravenholm using only the Gravity Gun.

Chapter 6 - "We dont go to Ravenholm". Ravenholm területén a Gravity Gun-al kellene átmennünk, más fegyverünket, még a feszítővasat sem használhatjuk, de a Grigori féle csapdákat lehet! Gyakorlatilag a pálya legvégéig, magyarán a vasúti állomásig tart a tilalom, szóval szivacs a köbön. Nagyon jó segédeszköz a kosárlabdázásnál használt elektromos akna/labda. Ezt hozzuk magunkkal erre a pályára, még követ is minket mint egy öleb ha lerakjuk. 3 nagy területre van tagolva ez a feladat: 1. város - ez húzós a fast zombik miatt, 2. a temető - ez egy szinte bónusz részt, könnyű, 3. bánya - ennek az eleje nagyon nehéz fegyverek hiányában a vége meg túl könnyű. Problémás helyek:

  1. Amikor a tetőn vagyunk és a pap hozzánk vág egy sörétest, majd a fast zombik megindulnak az esőcsatornán felfelé. Menjünk vissza be az épületbe és zárjuk be az ajtót, 1-2 példányt a pap maga is leszed, majd nyissuk ki az ajtót, csaljuk be a zombikat, és a labdával itt végezzük ki őket.
  2. Az előző épületről át kell ugrani a szemközti medencébe, onnan fel a létrán tetőre és itt megint megtámadnak a fast zombik. A trükk annyi azon kívül hogy mentsünk sokat, hogy a labdával pont középen (has tájékán) kell eltalálni a zombit. Ilyenkor a labda nem vágódik le róla valamelyik irányba, hanem egy pillanatra megtorpan, na ekkor rántsuk is rögtön vissza. Ezzel a technikával kell túlélni a többi részt is.
  3. Lesz egy hely ahol a mérgező headcrap-okat cipelő zombik lesznek, meg egy motorros nyaktiló, csak hát szét fog esni, és át kell kapcsolni egy kötélliftet a mellette lévő épületben. Itt amikor már a tetőn leszünk fent, a végénél is meg fognak támadni ezek a hiperaktív zombik, ráadásul kettő is. Kérdés nélkül vágjuk beléjük a labdát, ami mindenképpen leesik az utcára, menjünk le érte és megint jöjjünk fel, nincs más megoldás, kikerülni se tudjuk őket olyan kevés a hely. A lent lévőkkel ne nagyon foglalkozzunk (szerintem nem fogynak el) csak menjünk körbe ismét fel.
  4. A városi résznem a végén lévő kötéllifthez közeledve megint lesz egy tetőhelység ahova létrával tudunk felmenni és 2 arcra mászó vár majd minket. Ha kiléptünk az ajtón a tetőre, és átmentünk a pallón megint fast zombi támadás ér minket. Csaljuk be ide a tetőtéri helységbe, és ekkor tuti nem veszítjük el a labdát, ráadásul belépéskor egy pillanatra meg is fog torpanni, így könnyebb eltalálni. Mind a három zombit így likvidáljuk és utána menjünk csak tovább.
  5. A kötélliftnél a tetőn megint támadás fog érni, itt lesz egy kis rácsos beugró amit lehet használni, de alapvetően itt is a labdára kell zsonglörködni. A következő területre valami miatt nem lehet átvinni a labdát. Megpróbáltam átlőni, de visszapattant, a lifttel való átvitelkor vagy kiesett, vagy a labdával együtt a lift is megakadt egy vonal elérésekor. Ez vagy hiba, vagy direkt van így, nem tudtam eldönteni, mindenesetre a következő temetős részen nagyon könnyű dolgunk lenne a labdával, így szerintem direkt van így.
  6. A temető nem igazán nehéz, csak arra figyeljünk, hogy 1 körfűrész koronggal ne csak 1, hanem inkább 3-4 zombit is egyszerre eltaláljunk. Persze jobb lenne a labdával, vagy ha több lenne a körfürészkorong.
  7. Az igazán nehéz rész, amikor a tárnában lefelé kell esni, és az alja tele van csúszómászóval. Fentről használjuk a robbanó hordókat, más fegyverünk nincs, vagy ha elég gyorsak vagyunk és elég szerencsések is egyben akkor át is futhatunk ezen a részen. Én inkább maradtam a vérengzőbb verziónál


DOG labdája.

Hallowed Ground (temető)
Escort Grigori safely through the church cemetery.

Grigori-t biztonságban át kell kísérni a temetőn. Ha csináljuk a Zombie Chopper achievement-et akkor ez annak egy része, effektíve 1/3-a, így ha kész van az a feladat akkor ez is készen van. Illetve hát, ez a történet része is egyben, hiszen ő enged át minket a kapun, így ha nem mentjük meg, akkor mi sem jutunk tovább.

Where Cubagge Fears to Tread
Defend Little Odessa from the Gunship attack.

Chapter 7 - Highway 17. Ha megérkezünk Little Odessa-ba, ahol nem tudunk továbbmenni a bezárt kaputól akkor az ellenállóktól megkapjuk némi bemutatás után a lézeres irányítású rakétavetőnket. Ezzel kell a nemsokára megérkező gunship-et leszedni (SR).

OSHA Violation
Kill 3 enemies using the crane.

Chapter 7 - Highway 17. 3 db ellenfél likvidálása a daruval. Amikor a járművünket kell felemelni a földről és átemelni a magasabb területre (Northern Petrol) a hangárból 3 combine katona fog előjönni, és tűzet nyit ránk. A feladat egyszerű, emeljük fel valamelyik konténert a 3 közül és ejtsük rájuk.


A darú ami most pottyantós gépként fog üzemelni.

Targetted Advertising (célzott hirdetés)
Pin a soldier to the billboard in the chapter Highway 17.

A Highway 17 pályán szegezzünk egy combine katonát a hirdetőtáblára. Erre csak a nyílpuska alkalmas, tehát csak miután egy ilyen a birtokunkba került, utána tudjuk abszolválni. Elérkezünk majd egy helyhez ahol az út el van torlaszolva autókkal (lásd kép), bal oldalon egy piros fülkés tartálykocsi, mellette a dombon az ellenálló hullájánál a fa lábánál lesz a nyílpuska. Nem is kell innen tovább mennünk, mert a feladat innen is lazán teljesíthető. Nagyítsunk a távolban a híd után lévő magas PETROL feliratú hirdetőtáblára. A közepén az R betűnél ott fog állni egy katona, öt kell eltalálnunk, ennyi.


A nyílpuska lelőhelye


A katona lővés előtt, és lővés után.

One Man Army (egy emberes hadsereg)
Destroy six Gunships in Half-Life 2.

6 db gunship-et kell leszednünk a játék során. A helyszínek:

  1. Little Odessa megvédésénél, itt kapjuk meg a fegyvert, ez külön achievement is egyben
  2. A daru emelgetős rész után a kanyarban megtámadó gép
  3. Az acélhíd alatt miután átkapcsoltuk az elektromos kapcsolót és jönnénk viszafelé
  4. Az autó leadása után a világítótoronynál
  5. A Sandtraps pálya vége a börtön, elméletileg ez már a Nova Prospekt területe, de mindegy, szóval itt az udvaron fog 2 is megtámadni minket miután kijöttünk a csatornából és túléltük a 3 tornyot. Ha megvan ez a kettő, akkor kész is a feladat.
  6. Nexus épület (múzeum) tetején akarja majd 1 cakkosra löni a fenekünket
  7. Citadellában a pálya legvégén a reaktor mag-nál támad meg minket 2 db, de ők a kapu felrobbantásakor amúgy is megsemmisülmek (SR)
Keep off the Sands! (Ne légy homokos!:))))
Cross the Antlion beach in the chapter Sandtraps without touching the sand.

A Sandtraps pályán a rovaros partot úgy kell átvészelni, hogy nem lépünk homokra. A kezdete ott van, amikor a világító tornyot elhagytuk, átmentünk az alagúton és megérkezünk egy homokos / sziklás területre. Itt 2 ellenállásos tagba botlunk, akik közül az egyik (László) éppen a homokban sérülten fetreng, mire megjelennek a rovarok. Innen indul a feladat, és a dobbantó után a sziklafalig tart (ahonnan le kell ugrani a katlanba ahol a guardian fog megjelenni). Könnyű feladat gondolná az ember, ha más nem akkor 5 méterenként mentünk és ha hibázunk visszatöltjük, így minden hülye gyerek meg tudja csinálni. De a nehezítés a feladatban az (sehol sincs leírva), hogy nem lehet mentést visszatölteni ezen a szakaszon (illetve lehet visszatölteni, csak akkor a feladat bukta)! A visszatöltés után mindig azt az apró súrlódó hangot fogjuk hallani, mint amikor a homokra lépünk! Tehát a 2 tag előtt lehet utoljára visszatölteni. Ugráljunk szikláról sziklára, ahol más nincs ott használjuk a raklapokat, fém lapokat, ajtókat. A legnagyobb tárgy a pálya közepe tájékán lesz egy kb. 4 méteres palló, ezt mindenképpen használjuk fel.


Balra a hely ahol elkezdödik a feladat, és jobbra ahol meg be.

Bug Hunt (rovar tábornok)
Use the Antlions to kill 50 enemies.

Chapter 8 - Sandtraps. A rovarokat felhasználva kell 50 ellenséget likvidálni. Ehhez meg kell szerezni a bugbaits-ot a guardiantól, és a tréning utána a combine katonák ellen használható. Gyakorlatilag a történet része a feladat, bár így kicsit moderálnunk kell magunkat a lőfegyverek tekintetében, hiszen mindent a rovarokra kell bíznunk. A kezdeteknél fix számú katona van, de az utolsó géppuska állásnál mindig újratermelődnek (ekkorra 35-nél fogunk járni), ezért bár a börtön területén is lesznek célpontok, de inkább itt érdemes az 50-et elérni.


A hely, ahol a feladatot befejezhetjük.

Flushed (lehúzva)
Kill an enemy with a toilet.

Egy ellenséget angol WC-vel kell lecsapni. A Nova Prospekt területén (börtönben) találunk több törött WC-t a cellákban illetve a nagy mosdóban ahol a guardian-ba fogunk botlani, ezeket lehet erre a célra felhasználni. De rögtön a börtön legelején is meg lehet csinálni a feladatot. Ahogy beléptünk az ajtón, az első nyitott rácsos cellában le tudjuk tépni a WC csészét, és a lépcsőn lemenve balra a beszakított falban ránk váró arcra mászóra rá is húzhatjuk. Később kicsit macerás mert a rovarok állandóan útban vannak.


Balra a wc csésze, jobbra meg az alatta lévő szint, és az arcramászó kis vakarék.

Hack Attack!
Kill five enemies with a Manhack.

5 ellenséget a repkedő kis gyilkológépekkel kell kivégezni. Elkapjuk a GG-vel és hozzávágjuk egy unszimpatikus személyhez. Ebből adódóan csak Black Mesa East -től kezdődően tudunk vele foglalkozni. Elméletileg már a Nova Prospekt területén is kaphatunk bármikor ilyen piros szemű szeretetcsomagot, így legyünk rá felkészülve. Föbb helyek ahol mindenképpen lesz esélyünk:

  1. Az első hely ahol erre esélyünk lesz az a 9a chapter (Entanglement) a börtön utáni rész ahol Alyx-al Eli-t keressük. Lesz egy irányító, ahol Alyx átprogramozza a géppuska tornyokat, itt a 2-3. támadó hullámnál (normál nehézségi fokozaton) jobb oldalról két alkalommal is bejön 1-1 ilyen kis gyilkológép, amit a megjelenő katonákhoz kell vágni. Arra vigyázzunk, hogy az átprogramozott géppuskáknak ezek a kis szerkezetek ellenségnek számítanak és megpróbálják majd lelőni őket. Csak ügyesen. Én itt mivel ez a 2 elég könnyű préda volt, megpróbáltam azt megcsinálni, hogy visszatöltöttem a támadás előtti rész, mondván megcsinálom még 2 alkalommal és meg is vagyunk, de a játék nullázta mindig a már megszerzett értékeket:))) 2 db
  2. A D8-as blokkban amikor 4 irányból is támadnak a combine katonák és immáron 3 géppuska tornyunk is van, itt is lesz legalább 1, de 2 is lehet. Azért írom, hogy lehet, mert ezek a kis légi sárkányok olyanok mint a kézigránát. A katonák meglátnak, és vagy lőnek ránk, vagy gránátot dobnak hozzánk vagy egy ilyet dobnak hozzám, ami a levegőben szépen kinyílik. 1-2 db
  3. Anticitizen One pályán az autósoknak szánt aluljárónak a végén a 2 géppuskafészek után várnunk kell arra, hogy berobbantsák nekünk a falat. Itt a középső részen lesz vagy 10-15 ilyen repkedő robot akik a menyezeten lévő lyúkon át jönnek katonákkal egyetemben. Én úgy vettem észre, hogy itt igazából nem nagyon fogynak el, folyamatosan érkeznek fentről, így akár itt önmagában meg lehet csinálni az 5 tételt, csak az életerőnkre figyeljünk.
  4. Anticitizen One pályán a téren, ahol a kaput az energia labda elpöckölésével kell kinyitni itt is lesz 1-2 db.
  5. Anticitizen One pályán ha a térről átmenekültünk a fém kapu mögé, majd le a szakadékba és be az épületbe, az egyik helyen ahol a felső csőre kell majd felmásznunk 2 hullámban fognak támadni minket a robotok. A 2. hullámnál amikor széttrancsírozzák a bedeszkázott folyosót az utolsó példányt ragadjuk meg, és tovább menve a rövid folyóson a lépcsőházba egyel alattunk lévő zombi, de eggyel felettünk lévő 3 katona bármelyike lehet a célpontunk. 1 db


A hely ahol mindenképpen be lehet szerezni az 5. skalpot.

Warden Freeman (gondnok)
Survive the second turret standoff in Nova Prospekt.

A Nova Prospekt pályán (börtönben), a D8-as blokkban kapunk 3 db automata géppuska tornyot. Ezeket felhasználva kell a 4 irányból érkező combine hullámot túlélni. A trükk a következő, a bejárati rácsoknál készítsünk blokádokat, halmozzuk fel a területen lévő tárgyakat. Ahogy a pályarészre belépünk rögtön lesz több doboz, meg egy jó nagy zöld szekrény amit kívülről remekül oda lehet rakni a rács elé, sajna a készítők gondoltak erre, így ha beugrottunk a belső területre, akkor ezek eltűnnek. Ezért minden cipeljünk fel az emeletre (a zöld szekrény sajna nekem nem ment) és a korlát másik oldalán lévő területre ejtsük le. Van még itt fent egy kis iroda, innen is mindent még a lőszert és a gránátot is dobjuk le, a hosszú acél asztal meg egyenesen fenomenális ebből a szempontból (jó hosszú és nem lehet széttörni). Tegyük le az asztalt valamelyik rács elé, és toljunk be alá 2 fém hordót, hogy ne lehessen eltolni, majd a többi cuccost is halmozzuk fel a másik 3 bejáratnál. Fontos, hogy csak 1 sor magasak legyenek ezek a barikádok, hogy át lehessen felettük lőni, és inkább a szélességüket növeljük meg, hogy ne tudják betolni. A fegyvereket és az eü. cuccokat gyűjtsük 1 helyre. A támadás csak akkor indul meg, ha a gépágyúk szekrényét kinyitjuk, addig kényelmesen pakolászhatunk. Van 3 gépágyúnk ezeket úgy érdemes elhelyezni, hogy minél több célpontot eltalálhassanak. Tehát abba az irányba kell fordítani, amerre a korlátok is vannak, ahonnan mi is jöttünk, hisz itt alul és felül is megjelenhetnek a katonák. Ha lehet akkor minél hátrább tegyük őket, hogy gránáttal se lehessen elérni, plusz az oldalsó korlát alá tegyük inkább őket, hogy az ott megjelenő 1-2 katonának ne szúrjanak szemet. Ha mégis eldöntenék a géppuskákat, akkor állítsuk fel őket és mehet tovább a móka. A támadás során körbe-körbe kell rohangálnunk, és irtani a népet, ezért is jó, hogy elpakoltuk a hordókat és a ládákat az útból (SR).


Az egyik általam eltorlaszolt rács, bár a tetején lévőket már nem kellett volna rátenni.

Follow Freeman!
Gain command of a squad of rebels in the uprising.

Csatlakozás az ellenálokhoz. A chapter 10 (Anticitizen One) pálya elején, miután DOG nekiment a combine katonáknak fogunk találkozni egy ellenállóval aki csatlakozik hozzánk, majd kicsit tovább kijutunk egy térre, ahol 3 ellenálló éppen egy nagy kivetitőtt tép le kötéllel az oszlopról. Ha ők is csatlakoztak, akkor meg van a feladat, bár talán még ki kell adni nekik egy parancsot is a sikerhez (SR).


A tér ahol a csipet-csapat összejön

"Radiation Level Detected"
Get through the toxic tunnel under City 17.

A mérgező csatornát kell túlélni City 17-ben. Az Anticitizen One pályán lesz egy alagut rész aminek berobbantják számunkra az utat, majd át kellene menni egy ajtón, de az a másik oldalról nyílik. Körbe kell mennünk és ehhez egy mérgező részen kell egyedül átugrálnunk, némi zombi nehezitéssel. Használjuk böszen a kábeldobokat. Ha átjutottunk a tócsa másik végére, felmentünk a dupla csövön, bementünk a klímacsatornába (bármelyikbe) majd onnan leestünk a folyosóra akkor van kész a feladat (SR).


A sugárzó pályarész, ugrálgatós elemekkel és rejtett zombikkal.

Plaza Defender
Survive the generator plaza standoff in the chapter Anticitizen One.

A nagy téren amikor a kaput kellene kinyitni az energia labda kiszedésével, de ehhez még Alyx-nak ki kell nyitni a pajzsát amivel védik, itt kell a 2 irányból ránk zúduló sereget túlélni (nem igazán fogynak el). Használjunk minden kezünkbe kerülő fegyvert, aknát, majd ha nyitva a kapu akkor rögtön pöcköljük ki helyéről a labdát a GG-vel, és spuli át a kinyílt kapu másik oldalára (SR).


A tér ahol egyenlőre csend honol

Counter-Sniper
Kill all of the snipers in City 17.

City 17-ben lesz egy hely ahol 5 mesterlövészbe fogunk botlani, az általuk körbezárt épület emeletén a fedezékben fogunk Barney-vel találkozni. Itt kell ezt az 5 katonát leszednünk.

  • Az utcán pont szemben lesz a teherautó után, kézigránáttal alulról teljesíthető
  • A zsákutca végén ahol a középső épület bejárata is van a romhalmaz utáni épületben. Ezt még innen az utcáról rakétával, vagy ha elég közel megyünk a törmelékhez akkor kézigránáttal is kidobhatjuk, de az épületen belülről is, vagy ha felmegyünk az első emeletre és kimegyünk a fali résen, akkor az épületet megkerülve is a közelébe mehetünk, kinek mi tetszik.
  • Ha felértünk az első emeletre akkor bal oldali épületből javában szedegeti lefelé a zombikat, kézigránáttal a fali réstől.
  • 2. emeletre felérve a bal oldali épületben, őt is kézigránáttal.
  • 2. emeleten Barney felé haladva pont szemben lévő épületben, ez innen Barney mellől kézigránáttal abszolválható, vagy lemegyünk az utcára és onnan dobjuk be a gránátot.


Az első öngyilkos jelölt kék vonallal mutatja az utat merre rejtőzik:)))))

Fight the Power
Shut down the suppression device by disabling its generators.

A Nexus (múzeum) épületben (aminek a tetejéről lövöldöznek minket) a 3 generátorból az energia labda kiszedése a feladat (SR).


Nexus épülete, innen nem tünik annyira veszélyesnek.

Giant Killer
Survive the rooftop Strider battle in the ruins of City 17.

Még a Citadella előtt a chapter 11 (Follow Freeman!) része, amikor egy épület tetejére kell feljutnunk ami körül 2 nyakigláb császkál, bent elég sok a combine, és még az egyik épület tetejéről is lövöldöznek. Itt a középen lévő épület tetejéről (ahol a rakétás láda is van) kell likvidálnunk a 2 db strider-t (SR).


Az épület amit meg kell hoditanunk, és éppen megérkezik a kihívó is:))))

Atomizer
Disintegrate 15 soldiers by throwing them into a Combine ball field.

Ha bejutottunk a Citadellába, akkor 15 db combine katonát (mindegy hogy fekete, vagy az extra fehér) kell a energia mezőkbe lökni. 3 féle energia mező van amit erre a célra használhatunk:

  • ez viszonylag vékony, és az az épületen belül hosszan kígyózik felfele. Ennek használatára az egyik hely, amikor a lifttel megyünk felfelé és több párkányról is megtámadnak, akkor lehet őket esetleg ebbe belelőni.
  • mint az előző, de rövidebb, sok esetben csak 1 labda van bennük, és fel-le vándorol bennük, ilyen van a NEXUS épületében 3, de a citadellában is akad.
  • nagyon nagy átmérőjű, legalább 3-4 méteres felfelé törő energianyaláb, olyan mintha a 2-es típus lenne egy vízfüggöny mögött. Ebből 2 is van a Citadellában.

A megoldás, illetve amit én ajánlok, hogy a Citadella elején bele fogunk bukni egy ilyen 3-as típusúba. Két irányból is fognak özönleni a katonák (~12 db), őket a GG-vel lökjük bele a nyalábba, de elpárologni csak akkor fognak, ha a közepét is érintik. Tehát ha nem jó irányba libegnek akkor lökjünk rajtuk még egyet. Jóval később is lesz egy ugyan ilyen szituáció mint itt, így ha máshol nem akkor ott mindenképpen be tudjuk fejezni a feladatot. De ha korábban akarunk végezni, akkor az első nagy energia nyalábos rész után lesz egy kis lift, itt ha felmentünk vele lesz 3 db 2-es típusú kis energia csatorna egymás mellett (lásd kép), és 3 katona is akik közül az elsővel elkaszáljuk a többit és kész is vagyunk, nálam ekkorra volt meg a 15 db.


Balra a nagy erőtér, jobbra meg a kicsi amihez a lifttel megyünk fel

Singularity Collapse
Destroy the Citadel's reactor core.

A Citadella legvégén a portál kaput kell elpusztítani (2 gunship támad közben). A két oldalon lévő energialabdákkal kell a felső nagy gömb alatt középen (velünk pont szemben) lévő részen található fémlemezeket szétcsapni. Addig van időnk, míg az alatta lévő csatornában lévő fekete gömb fel nem ér ezekhez a lemezekhez, mert akkor ismét kinyilik a kapu (SR).


A játék vége, a portal.

Lambda Locator
Find all Lambda caches in Half-Life 2.

Meg kell találni a játék során a 45 db rejtekhelyet, amiket sárga jellel (a görög lambda betűjelével) meg is jelöltek a számunkra. Egyesek útba esnek, másokért külön kerülőt kell tennünk.

    A Red Letter Day
  1. dr. Kleiner laborjának bejárata (üdítőautómata) mellett a falon (SR)




    Route Kanal
  2. Ha megszereztük a pisztolyt, felmentünk a lépcsőn az átellenes oldalon lévő házban a felszakított padlónál (SR)


  3. Tovább a 2.-től nem messze, a konténerek között lévő fém csatornában (SR)


  4. Ha átjutottunk a piros vasúti szerelvényen amiben a Vort is volt, és az azt követő részeken, akkor jobbra lesz egy géppuska, balra meg lesz egy roncshalmaz ahova csak akkor jutunk be ha a peremen körbe megyünk. Ennek a roncshalmaznak a legelején a bal oldalon lévő autón átmászva.


  5. Amikor bemenekülünk az ajtón a heli elöl a lépcsőn le, a rácsos padlón át látni a jelet, a beugróban kell hozzá lemenni a létrán (SR).


  6. Lesz egy jó nagy átmérőjű rozsdás cső, 3 helyen gőz szeleppel. Ha eljutunk a végére, akkor a falon ott lesz a jel, a deszkákat zúzzuk be, ugorjunk le, és a cső alatt kússzunk át a rács másik oldalára.


  7. Még mindig a csatornában, lesz egy kőből kirakott hengerszerűség aminek az oldalán a létrán felmenve ott a jel, illetve csak előjel, mert az igazi jel és a csomag a pallókon körbemenve érhető el.

  8. Az első mérgező tócsás résznél a keresztben lévő nagy csőre bal oldalról másszunk fel, és menjünk át a jobb oldalra, ahol is a hullánál. A sárga jel nálam nem volt felfestve.




    Water Hazard
  9. A pálya a felemelendő fém kapuval indul, utána lefelé a rámpán, majd elérünk egy kibetonozott részt, ahol az útban lesz néhány hordó, jobbra felnézve pedig a logó. Álljunk meg, létrán fel és ugrás a rács másik oldalára.


  10. A parton jobbra lévő station 12 állomás piros épületének tetején látható daru kötelének végén lévő ládában. Jussunk fel a padlásra, szedjük ki a hordót a fogaskerekek mögül és a vízbe pottyanó felszerelés már a miénk is.


  11. Csatornában bele fogunk botlani 2 dropship-be, az egyik tovaszáll, a másik éppen kirak 3 embert. Itt ahol az őrök kiszálltak, a jobbra a falban lévő nyitott csatornába kell bemenni, és át a víz alatt a barlangba.


  12. A 2. minket rakétával támadó jármű alatt lévő rácsos csatornában a bal hátsó sarokban.


  13. Ha átjutottunk a bezúzandó zárt kapun és bejutottunk a fedett csatorna részre, bele fogunk botlani egy elhagyott őrhelybe. A 2. oszlopon lévő kosárban lesz a cucc, hozzáférni csak akkor tudunk majd, ha az ellensúlynak használt másik kosárból kiszedjük a tégla elemeket (SR).


  14. Ha kinyitottuk a nagy kaput és átmentünk rajta megjelenik a heli, a kanyar után a vasúti híd lábánál balra lévő beugróban az acél oszlopok mögött a földön.


  15. Miután átjutottunk a beton gyűrűk első szakaszán de a 2. szakasz előtt lévő árnyékos helységben a bal oldalon lévő palánkon fent, csak menjünk neki a gerendáknak és leesik.


  16. A csatornában ahol mindkét oldal 45 fokos meredekségű (jobb oldalinak a végén van egy teherautó), a bal oldalon kb. középen lévő részen menjünk be, és a hátsó sarokban a földön.


  17. A 16. utáni kanyarban forduljunk balra és megint balra, lesz 2 beton placc, a jobb oldaliban hátul a földön.


  18. Miután megszereztük a fegyvert a légpárnásra, és átmentünk a keresztben lévő és ránk tüzelő APC alatt majd lesz egy Y elágazás, ennek a jobb oldali ágában lévő őrhelyen a bal oldalon lévő magaslesben.




    Black Mesa East
  19. Mikor megérkezünk (a heli leszedése után a gát kapuján át leugratunk a légpárnással) Black Mesa East területére a bal oldali parton a feljáró létránál, csak fel kell másznunk, nincs cucc (SR).




    Ravenholm
  20. A nagy tűztől balra fent a peremen a sötétben, bár a jelet a tűztől is látni. Menjünk be a tűz mögött az épületbe, fel a lépcső a zöld generátorszerűséghez, az oszlopon fogjuk látni a jelet. A falnál lévő íves részre a kisebb elemről ugorjunk fel, onnan be a klíma rácsán, a másik végén meg ki és kész is vagyunk.


  21. Az utunkba (garázsból nézve) kerülő első autót engedjük le és másszunk fel rá, magától felemelkedik. Onnan át a pallókra, és a szemben a sárga jellel jelölt palánk mögé ugorjunk be (nem könnyű), a sötét hátsó sarokban lesz a cucc.


  22. Amikor kijövünk a szoba ablakán ahol a párkányon is lesz néhány zombi, szemben lesz 2 arcra mászó, és az utcán is megannyi célpont császkál. Ha végeztünk velük, az utca végén a létrán fel, át az acél gerendára, de ne menjünk be jobbra az ablakon amerre a történet vinne, hanem kicsit menjünk tovább, és balra a sátortetőn lévő padlás nyíláson belesünk, akkor ott a jel. De a szajré a hátsó sötét sarokban lesz.


  23. Amikor vége van a Ravenholm pályának és kiérünk a világosba a vasúti vagonokhoz, forduljunk meg, a kijárat felett a beton peremen van amit keresünk.




    Highway 17
  24. Miután megkaptuk a kabriónkat, a sötét alagút előtt lesz egy ház, abban középen lévő láda.


  25. A első ház aminél a döngető is van. A ház jobb oldalán van a pince lejárat, törjük be, menjünk le, és a sarokban lévő ládákon mászunk fel, és a magányosan álldogáló láda a célpont.


  26. A 2. gunship támadás után (a darus emelgetős rész után jön) a kanyarban ha eltakarítottuk a roncsokat és átjutottunk rajtuk akkor balra lesz egy magányos kék furgonban (SR).


  27. A benzinkút ami előtt a hídon van az elektromos kapu és a dombon kapjuk meg a nyílpuskát. Gyakorlatilag az út bal oldalán lévő nagy szerintem gáztartály mögött van. Kerítéssel körbe van véve, de a sziklafalnál a kerítés le van hajtva, ha ide hozunk egy hordót a garázsból akkor arról be tudunk jutni, vagy persze a gépjárművel is a rács mellé állhatunk és arról még könyebb.


  28. A pálya végénél ahol a vasúti sínekre fel kell majd mennünk, itt még a felhajtó előtt balra lesz egy beugró, néhány fém palánkkal, a mögött lesznek a ládák, a jel a földre van felfestve.




    Sandtraps
  29. A piros házban, ahol a 2 aksit kell a helyére tennünk a sarokban lévő beugró tetején.


  30. Antlion Beach-en, az agregát előtt lévő nagyobb sziklás részen fent van egy nyitott garászszerűség, és felette egy bádog épület, ez előtt van a földön. Feljutáshoz lépcsőket kell építeni és ez nem is olyan egyszerű, de a sziklás részen fogunk találni egy jó hosszú dupla pallót, és azzal már elég jól lehet haladni.




    Nova Prospekt
  31. A börtönben az A5-ös blokkban. Ez egy nagy üres terem körbe lépcsővel, a legfelső szinten a bejárattal szemben 2 automata géppuska tüzel ránk, és a középső szinten jobbra a zárt kétszárnyas ajtó mögött van a cucc. A jel felett a bedeszkázott ablakot törjük be, másszunk be és már meg is vagyunk.


  32. Lesz egy hely, ahol egy Vort van a székhez kötözve, éppen kínozzák, bár már halottnak tűnik. Itt a kapcsoló átbillentése után fel a lépcsőn, de ne menjünk be a vezérlőbe, hanem szemben az ajtón átnézve pont meglátjuk az egyik cella mellett a falon a jelet. A cella ajtaja zárva, de a GG-vel kinyitható.


  33. Mosodában jobbra lesz két korláttal elzárt folyosó, de mindkettő ugyan oda visz, egy hátsó terembe. Itt a véres oldalon lévő szobában egy zombine fogad, a másik oldalon lévőben meg ott a csomag.




    Entanglement
  34. Amikor Alyx elküld minket, át kell menni egy ajtón, majd fel kellene menni egy rövid acél lépcsőn de dobozok zárják el az utat egy ideig, utána pedig egy rács állja utunkat. Itt a sarokban lévő monitoron Alyx dumál majd végre kinyitja a rácsot. Ha átmentünk akkor a balra lévő italautomata tetején.




    Anticitizen One
  35. A pálya legelején amikor DOG-al kiérünk a szabadtérre, a jobbra lévő peremre kell feljutni és a sarokban van a láda. A kuka tetejére tegyük fel az egyik ládát, és arra felmászva már tudunk érvényesülni.


  36. Miután csatlakoztak az ellenállás tagok hozzánk, és meglátunk egy strider-t, akire gondolkodás nélkül tűzet nyitnak, bemenekülünk egy kis udvarba, ahol jó néhány akna, és piros hordó is lesz. A balra a sarokban lévő kis bádogépületben van a cucc, az ajtó melletti lemezt vegyük el, és akkor be tudunk kúszni.


  37. Lesz egy combine vaskapu, ami mögé balról az épületen át érkezünk, fel a lépcsőn abban az épületbe ahonnan az őrök jöttek ki, irtsuk a rend őreit, majd a másik lépcsősoron meg le. Itt is megint rendőrökbe fogunk botlani, de ha a lépcső alján a rácsos ajtón átnézünk akkor szemben pont meglátjuk a rejtekhelyet egy beugróban egy másik rácsos rész mögött. Jussunk itt át az örökön, le a pincébe ahol 3 géppuska fogad, át a beszakadt részen, majd itt menjünk fel a hosszú lépcsőn és már ott is vagyunk a cucc közelében.


  38. A 37. után lejutunk egy alagútba, amiben egy piros fülkés tanker lesz keresztbe, ha ezen átmentünk, majd a gyalogos részből kijöttünk, akkor ne menjünk a távolban lévő 2 géppuska fészek felé, hanem forduljuk jobbra, és vagy 20 méterre a sarokban a tűznél a földön lesz.


  39. Lesz egy híd amit nekünk kell leengednünk, érdekessége, hogy átlósan fekszik és nem keresztben. Ebben az épületben a kijárat mellett balra a falon a jel, mondhatni a történet része, el se tudjuk kerülni.


  40. A 39. után ha átmentünk az átlós pallón a másik épületbe aminek a belsejében több combine és fast zombi is van, majd leestünk a résen, felmentünk a tetejére, és lementünk a legaljára a kijárat mellett lévő helységben. Mindkét végén rácsos kerítés van, egyik végén az udvarra nyílna, a másik végén meg a két kuka mögött ott a cucc, elég az egyiket szétlőni és már meg is vagyunk.


  41. Miután a téren megvívtuk a harcunkat, és bemenekültünk a föld alá, itt megannyi kis repülő szerencsétlenség (manhack) fog ránk támadni. Amikor elérjük a combine katonákat és lesz egy több szintes lépcsőház, a legalsó részen a sötétben a létra mellett. Le is lehet oda menni, de elég pisztollyal az egyik ládát szétlőni távolról és meg is vagyunk, vagy a GG-vel magunkhoz is húzhatjuk mindkét ládát.


  42. Ha lejutottunk a régi csatornába ahol a zombik és katonák harcolnak, jussunk át a másik oldalra, be az alagútba, a rácsos rámpán le, és a függőleges beton fallal kettéosztott rövid folyosóból (utána lesz egy mérgező zombine) a jobb oldalinak a falán lévő üregben bent RENGETEG a cucc.


  43. A 42-es után ha kivégeztük a zombine-t, jön egy ugrálgatós rész, 3 rozsdás csövet kell átugranunk, hogy a végén elérjünk a rejtekhelyre.


  44. A nagy imbolygó liftes területen (valami gyártelep csatornával, nem tudtam eldönteni) ahol alulról kell először 1 szintet felmászni, utána 1 szintet lifttel megtenni miközben combine katonák támadnak, és utána megint 2 szintet mászni, itt legfelül a sarokban lévő pirosas rész mellett bal oldalon a sötétben




    Follow Freeman!
  45. Lesz egy rész, ahol az autóúton megtámad minket egy nyakigláb és a balra lévő szétrombolt tetejű épületben kell bemenekülnünk ahol combine katonák fogadnak. Ha felmentünk a felső részre (állandóan fürkészek érkeznek és kivakítják a szemünket) akkor a strider eltalálja a középen lévő keresztgerendát amin fel tudunk menni a legfelső részre, onnan pedig a sarokban lévő lépcsősorra kell eljutnunk, mivel itt van a rakétás ládánk. Ha itt átnézünk a szomszédos épületbe a nagy résen, akkor a folyóson tőlünk néhány méterre lévő 3 láda a célpont, és a falon ott is van a sárga jel (SR).





Ugrás a HL2 - Episode 1-hoz
Ugrás a HL2 - Episode 2-hoz
Ugrás a játékok listájára
Visszatérés a Kezdőlapra