Half Life 2 - Episode One Achievement lista (írta caprine)

A Half-Life Episode One a Half-Life 2 (továbbiakban HL2) képest viszonylag rövid lett, hiszen csak 5 chapter van benne, illetve ennek megfelelően az achievement lista is eléggé rövid, de azért ebbe is bekerült 1-2 elég durva küldetés. Az egyik a "Zombie-que" ami több pályán át kell csinálni, a másik pedig a "The One Free Bullet" ami az egész játékra vonatkozik. Ezen leírás annak érdekében készült, hogy akik szeretnék a játékban lévő összes elérhető teljesítményt el akarják érni, azoknak ezzel a listával némileg könnyebb dolguk legyen. Sajna az egyes pontok leírásánál nem feltétlen egyértelmű, hogy pontosan mit is takar a feladat, ezért készítettem elsősorban magamnak ezt a leírást. A sorrenden nem egyezik meg sem a STEAM által adottól (mert ott is meg lehet nézni), sem a játék főmenüjében lévőtől (ez megint más sorrendű). Én olyan sorba raktam őket a leírásomban, ahogy elkezdődnek (így van értelme), illetve ha van olyan amit több helyen is meg lehet oldani, azt az első lehetséges alkalomnál jelöltem. De van olyan is ami darabszámra megy, és több alkalommal is kell vele foglalkozni. Azoknál a feladatoknál amik a történet részei is egyben, vagy csak szimplán amúgy is útba esnek, ezt az SR felirattal jelöltem, és mivel a Gravity Gun sokszor szóba fog kerülni, azt pedig GG-vel röviditettem.




Tartalomjegyzék:
Watch Your Head! (Vígyázz a fejedre!)
Make it to the bottom of the Citadel's main elevator shaft in one piece.

Az egyik első achievement a listából, ráadásul a sztori része is egyben, így nem jelent plusz feladatot. A citadellában amikor az óriás (üveg padlójú) lifttel megyünk lefelé és fentről mindenféle kisebb-nagyobb törmelékek peregnek a nyakunkba amikből a nagyobbakat el kell kapni nehogy betörjék az üveg padlót. Ha leértünk a lifttel legalulra, és a túlméretes épületdarabok elől még időben átmenekültünk a folyosóra, akkor van meg ez a feladat (SR).


Az üveglift


Ez a kép kicsit beszédesebb


Pacifist (békéltető)
Contain the Citadel core without killing any stalkers.

Ezzel a feladattal meg voltam lőve, nem tudtam, hogy kell megcsinálni. Lefordítva a szöveget a citadellát úgy kellene túlélnünk, hogy a botlábú stalkerek közül egyet sem ölünk meg. Igen ám, de az első elektromos ajtónál az átalakított elektromos aknával mindenképpen meg kell ölnünk 2 ilyen szerencsétlent, és a nagy lift leengedésekor is lesz 1 aki kötegszik velünk ezért likvidálandó. Tehát van 3 botlábú akiket nem tudunk kikerülni, nélkülük nem lehet tovább jutni! Aztán mint kiderült a leírásban lévő core szó alapján csak a mag és környékét értik, és nem az épület egészét, ezért a fent említett 3 nem számít bele a feladatba, ők mehetnek a darálóba. Amikor kilépünk a liftből és bemegyünk a maghoz akkor szemben lesz 1 botlábú, aki a mi általunk bekapcsolt padlót mindig kikapcsolja, őt nem kellene likvidálni. Ha átjutunk hozzá, akkor a szemben lévő részen a kapcsolónál is meg fog jelenni 1 botlábú, őt nem kellene likvidálni. Szerencsére nem bántanak, de az elektromos padló beforditásakor amikor 3 energia labdát is el kell nyomnunk, mielőtt kikapcsolnák, és a fejünk felett lévőt talán a legnehezebb eltalálni, akkor elég idegesítőek. Ha a botlábú bement az üvegfal mögé a kapcsolóhoz, akkor lássunk csak hozzá a feladathoz. Érdekes módon, ha befordult a 3 palló középre, utána már nem zavarja őket a dolog. A feladatnak akkor van vége, ha feljutottunk Alyx-hez a vezérlőbe.


Na ők az üvegfal mögött nem védett állatok


Az első süsü...


....és a 2. süsü, aki ha ide beért a kapcsolóhoz, akkor nyomjuk vissza a 3 padló generátorát


Conservationist (természetvédő)
Kill five enemies with the same energy ball.

Egy nagyon érdekes feladat, 1 energia labdával kell egyszerre 5 ellenfelet likvidálni. Erre természetesen csak a citadellában van mód. A legjobb hely amikor a mag (core) első generátorához megyünk, ott a folyosón 4-5 ellenfél fog velünk szembe jönni, és ha szerencsénk van akkor még a teremben is eltalál 1-et, de azért mentsünk előtte. Tehát benézünk a folyosóra, meglátnak a katonák elindulnak felénk, mi kilépünk a core felé, felkapunk egy gömböt, visszalépünk és már tüzelünk is.

Think Fast! (gondolkodás nélkül!)
Kill an Elite Soldier with his own energy ball.

Egy elit katonát (fehér ruhás, olyan starwars katona jellegű) a saját fegyveréből kilőtt energia labdával kell likvidálni. Hát nem egy egyszerű feladat az tuti. A citadellában a mag környékén fogunk többel is találkozni (például az 1. és 2. generátor között), legyünk rá felkészülve. A gravity gun-al kapjuk el, és rögtön lőjük is vissza a küldeményt. A másik hely a kórház, ott is lesz 2-3 ilyen elitkatona, és szerencsére nem csak a módosított gravity gun jó hozzá!

Containment (visszaszoritás)
Contain the Citadel core.

A citadellában lévő reaktorban kell a 3 generátort bekapcsolni 1-1 energia labdával, akkor a hasadó anyag nem hasad tovább és nem robban fel az épület sem (időlegesen). Ez is a történet része, semmi plusz munka.

Zombie-que
Use flares to light 15 Zombies on fire.

15 db zombit kell a piros fáklyával meggyújtanunk, felvesszük amitől automatikusan meggyullad, oda megyünk a zombihoz és megérintjük vele, vagy hozzávágjuk, ennyi. A zombikba csak az alap zombi számít bele, az ordibáló hiperaktív fast zombi és a combine zombi (zombine) nem! Értelemszerűen csak olyan helyen lesz fáklya ahol szükség van rá, tehát a földalatti területeken fogunk belebotlani. A rossz hír az, hogy nagyon gyorsan ég a fáklya, és nincsen 15 db fáklya a játékban. Én összesen 14 db fáklyát találtam, így egy fáklyával több zombit is meg kell majd gyújtanunk (igyekeznek kiütni a kezünkből), szóval nagyon jól kell ütemeznünk. Ahol találunk fáklyá(ka)t:

  • (lowlife) - a pálya elején amikor be kell bújnunk a klimacsatornába, a holtágban a hulla mellett lesz 1, persze itt nincs zombi amin kipróbálhatnánk
  • (lowlife) - kicsit tovább ha beestünk a klíma csatornájából a szurok sötét helységbe (itt lesznek a fegyverek is) a sarokban a rács mögött a ládán. Itt annyi trükköljünk, hogy nem a fáklyát vesszük fel mert akkor rögtön meggyullad, hanem a ládát emeljük meg, és akkor ki lehet a rácson kívülre borítani. Utána a bejáratnál lévő autót pöcköljük odébb és most vegyük fel a fáklyát amit a folyóson rögtön használhatunk is a megjelenő 3 zombi ellen.
  • (lowlife) - a vonat után (ahol Alyx elsüti a Zombine poént és a belső részen lévő zombi gránáttal felrobbantja magát) következő helységben ahol csupa combine zombine van a kijárati ajtó előtt van 1, és vele majdnem szemben a kisbusz hátuljában is van 1, de ezen a részen nincs sima zombi!
  • (lowlife) - a nagy sötét területnek a végén lesz egy helység, amiben egy kapcsoló lesz a sarokban, az ajtónál a földön 1 db fáklya, ha a kapcsolót felnyomtuk akkor rögtön meg fog jelenni 3-4 zombi akiken gyakorolhatunk, csak siessünk mert kevés az idő, és az első általában elállja a kijáratot
  • (lowlife) - a liftes helységben több is van, 1 a bejárattól jobbra lévő helységben, 2 a lift előtt a földön, 1 egy a bal oldali részen a nyitott rács mögött lévő gáztartályok takarásában, néhány méterrel odébb egy zárt rácsos részben (több láda társaságában) 2db, ahol az áram kapcsolója is van ott is találunk 1-et.
  • (urban flight) - a kórházban is lesz egy helyen, mégpedig ott ahol a mérgező headcrap-el ellátott zombine sétálgat, mi a mennyezeten át érkezünk és a körben lévő folyósokról fognak minket megtámadni, itt az egyik ajtó előtt a földön hever 1, és a mellette lévő ládában megint 1.
Elevator Action (lift akcijóóóóó!)
Survive long enough to get on the parking garage elevator.

Ez már a chapter 3 (Lowlife) területén elvégezhető, de egyébként a történet részének tekinthető feladat. Kb. a chapter közepén be fogunk kerülni egy nagy sötét oszlopos helységbe. Az egyik végén lesz egy lift, az átellenes végében a sarokban lévő helységben lesz a zárt ajtó mögött a lift energia kapcsolója. Mihelyst hozzányúlunk a lifthez elmegy az áram, szurok sötét lesz, de az ámokfutás csak akkor indul meg, amikor vissza akarjuk kapcsolni az áramot, zombik, futó zombik és combine zombik (zombine) serege támad ránk a sötétből. A lényeg, hogy túl kell élni a kavalkádot, el kell jutni a lifthez, be kell szállni és elindulni vele felfelé (SR).

Car Crusher
Use the cars to squash 15 antlions in Episode One.

Egy egyszerű feladat ami részben a történet része is. Autó segítségével kell 15 rovart (antlions) elcsapni. Az autót nem vezethetjük, így természetesen csak hozzájuk tudjuk lökni az üres kasznikat a gravity gun segítségével. Ha lehet, akkor valami kisebb, mozgékonyabb kasztnit válasszunk, én a trabi kombit ajánlom, ami például a földalatti garázsban legfelül van. Ennek a feladatnak a megoldására 3 helyszínen is lesz lehetőségünk:

  • chapter 4 - amikor a guardian ellen harcolunk kint az udvaron, itt lesz 2 fészek is fém kapu előtt
  • chapter 4 - amikor Alyx támogat minket a mesterlövész puskával, itt 1 fészek lesz
  • chapter 4 - az épület amibe belépve látjuk ahogy a katonák éppen aknákat raknak a falra, ez előtt lévő részen lesz 2 fészek is meg vagy 3 autó, Alyx, meg még legalább 1 fő az ellenállás kötelékéből
  • chapter 3 (Lowlife) - a legelső és talán a legjobb hely (bár az oszlopok útban vannak) a 3 szintes földalatti garázs, ahol 3 fészek és 3 autó van, így itt önmagában meg tudjuk a feladatot csinálni.


A földalatti garázs

Live Bait (élő csali)
Help Alyx snipe 30 enemies in Episode One.

City 17-ben bele fogunk futni egy mesterlövészbe. Ha leszedtük, akkor Alyx átveszi a helyét, és mi játsszuk a csali szerepét aki az ellenfeleket a védett helyekről a puska csöve elé csalja. Összesen 30 db sikeres lövésnek kell Alyx részéről eldörrennie. Az első területen fix számú ellenfél van, és a felüljáróban (takarítsuk le a lemezeket, hogy rájuk lásson) is. A következő területen viszont rovarokba és combine katonákba botluk, akik elég sokáig újratermelődnek, tehát a 30 tétel simán kivitelezhető (SR).

Attica!
Destroy the gunship in the hospital attic.

Amikor a kórháznál bejutunk abba az épületbe, aminek jó nagy sátortetős padlása van amit a gunship taktikusan elkezd lebontani, akkor a feladatunk mindössze annyi, hogy felkapjuk a földről a rakétavetőt, és leszedjük ezt a légi cirkálót vele (SR).

Citizen Escort (városi kiséret)
Don't let any citizens die when escorting them to the escape train.

Az egyik kedvenc részem. A vasúti állomásnál a civileket csoportokban át kell kísérnünk a nyílt területen és a vasúti szerelőműhelyen át a peronra. Annyi a nehezítés, hogy az achievement csak akkor teljesül ha az összes civil épségben átért. Arra figyeljünk, hogy az egyik kanyarban van egy szekrény benne némi utánpótlás a nyílpuskához, és ha ennek az ajtaját nyitva hagyjuk, akkor előfordulhat, hogy valamelyik civil fennakad az ajtón és nem is tud tovább menni amíg azt be nem csukjuk (SR).

Escape From City 17 (menekülés City 17-ből)
Escape City 17 with Alyx.

Gyakorlatilag a feladat nem más mint a játék befejezése, eljutni a vasúti állomásra, túlélni az ottani csatát és felszállni a vonatra. Ez már önmagában sem lesz egyszerű, de ha valaki meg akarja csinálni a "The One Free Bullet" achievementet (lásd alább), akkor az itt nagyon komoly akadályokba fog ütközni (SR).

The One Free Bullet (egyetlen lövés)
Finish the game firing exactly one bullet. Grenade, crowbar, rocket, and Gravity Gun kills are okay!

A legnehezebb feladat a játék során. Egy lövés kivételével nem használhatunk lőfegyvert a játék során. Azt az egy lövést akkor tudjuk, illetve akkor kell elsütni, amikor megszerezzük a sötét helységben (ahova a klímavezetéken át érkezünk) a pisztolyt és a sörétest. Itt a rácsos ajtó másik oldalán lévő lakatot kell 1 lövéssel leszednünk. A rakéta nem minősül lőfegyvernek ilyen szempontból, a nyílpuskát őszintén szólva nem tudom, és most, hogy már megvan az achievement már kipróbálni sem tudom. Tehát ami tutira használható: feszítővas, gravity gun (és minden ami vele megfogható, eldobható), kézi gránát (a géppisztolyon lévő gránátvető szerintem már nem!), lézeres irányítású rakéta. Lőfegyver nélkül a nehezebb helyszínek:

  1. az áram alá helyezendő lift, bár itt rohangálva, na meg a sok gáztartályt, robbanó hordót felhasználva olyan nagyon nem nehéz, inkább a látótávolság csökkenése a gond
  2. vasúti állomás a civilek kísérésekor, és a végén a strider ellen harcolva a katonák
  3. ahogy feljöttünk a felszínre (két esetben is) az első 3-4 combine katona
  4. néhány épületnél a belharc a szűk hely miatt, főleg az arcramászók
  5. guardian támadása az udvaron, amibe ráadásul néhány rovar is belepofázik, így az ő fészküknek az autóval befedésével kezdjünk
  6. a leszakadó padló után a 2 headcrap és az elektromos vízen való átkelés a logónyelvűek miatt


Feltornyozott radiátorok

Ötletek:
  1. ha úgy döntöttünk, hogy belekezdünk ebbe a feladatba előtte mindenképpen játsszuk végig a játékot simán, hogy legyen némi pályaismeretünk
  2. menjünk easy fokozatban
  3. használjunk bármilyen tárgyat ami elénk kerül, a festékes hordó is meglepően hatásos (és még színez is), vagy az összecsukható szék. Személyes kedvencem a szürke téglablokk, és az öntöttvas radiátor ami a kórházban több helyen is van a betegszobák falán, mindig cipeltem magammal egyet:)))
  4. a guardian nagyon kemény, úgy álljunk neki a feladatnak, hogy mielőtt leesnénk az udvarra, a kicsit vissza lévő őrök helységéből és az asztalról szedegessük össze az eü. cuccokat és dobáljuk le az udvarra, utána ugorjunk le mi is. Amíg lehet, ne avatkozzunk bele a combine és a rovarok csatájába, inkább az idegesitő rovarok fészkeire boritsuk rá az autókat. Utána a pacihoz dobjuk hozzá az összes robbanó hordót, majd minden egyebet ami csak a kezünkbe kerül. Ha lehet akkor úgy helyezkedjünk, hogy Alyx is tudja fentről lőni, erre pedig a géppuskafészek elég jó, akörül lehet körözni, csak el ne szédüljünk:)))
  5. ott ahol le fog szakadni alattunk a padló (a kórházban), mindenképpen vigyünk magunkkal 1-2 dobálni valót, mert a vízben csak néhány akad, és célpontunk meg lesz vagy 10



Ugrás a HALF-LIFE 2-hőz
Ugrás a HL2 - Episode 2-hoz
Ugrás a játékok listájára
Visszatérés a Kezdőlapra