Half Life 2 - Episode Two Achievement lista (írta caprine)

Ezen leírás annak érdekében készült, hogy akik szeretnék a játékban lévő összes achievement-et teljesíteni, azoknak ezzel a listával némileg könnyebb dolguk legyen. Sajna az egyes pontok leírásánál nem feltétlen egyértelmű, hogy pontosan mit is takar a feladat, ezért készítettem elsősorban magamnak ezt a leírást. A sorrenden nem egyezik meg sem a STEAM által adottól (mert ott is meg lehet nézni), sem a játék főmenüjében lévőtől (ez megint más sorrendű). Én olyan sorba raktam őket, ahogy elkezdődnek, illetve van olyan is amit több helyen is meg lehet oldani, azokat az első lehetséges alkalomnál jelöltem. A sorszámozott listák ha új játékot kezdünk mindig nullázódnak! Tehát ha eltapostunk például 159 lárvát a 333-ból és újra játsszuk akkor megint nulláról kell kezdenünk, de így legalább nincs kavarodás belőle. Van egy nagyon húzós feladat, mégpedig a "Little Rocket Man" ami több pályán át is nyomni kell, de részletesen lásd a leírásomat alább. A másik meg nem annyira idegtépő, de 2 pályán át is tart az a "Get Some Grub" feladat, aminek a nagyon részletes listáját is elkészítettem.



Lista angolul és magyarul is



Tartalomjegyzék:
Bone Breaker (csonttörő)
Kill 30 enemies with thrown physics objects

30 ellenfél likvidálása a hozzájuk vágott fizikai objektumokkal (tégla, szikla, láda, pótkerék, sima hordó, stb.....). A feladat egyszerű, tehát a robbanó eszközök, lőfegyverek, és a feszítővas (crowbar) sem jöhet szóba. A sima zombik elég lassúak, ráadásul nincs lőfegyverük, ezért érdemes velük szórakozni. Ezt a feladatot rögtön a pálya legelején, ahogy az első zombikkal találkozunk el is kezdhetjük. Az Én kedvencem a hunterek ellen a pótkerék, illetve az EP1-ben az öntöttvas radiátor:))))

Little Rocket Man (kis rakétaember)
Send the garden gnome into space.

Ez egy nagyon hosszúra nyúló feladat. A játék legelején az első házban ahol a rádiókapcsolatot kell létesíteni a kijárati ajtónál jobbra lesz egy fa polc, alatta lesz egy gnome (piros sapkás kerti törpe). Ezt kell elvinni a kilövendő rakétához (pályarészeken át) és bele kell rakni a kabinba, megvárni amíg Lamarr (dr. Kleiner szelídített arcra mászója) beszáll, és be kell zárni a kabin ajtaját. Ha autóval megyünk akkor tegyük a hátsó ülésre, de onnan könnyen kicsúszik. A jó megoldás valami miatt, ha a hátsó szélvédőbe rakjuk bele, akár hosszában, akár keresztbe. Persze csodák nincsenek, ha használjuk a turbót, vagy nagyobb döccenésnél kiesik. Illetve arra is figyelni kell, ha pályát tölt, akkor is oldódik valami miatt a kapcsolata az autóval és kicsúszik. Egyébként vagy cipeljük vagy lőjük jó messzire magunk elé. Elég macerás, mert az autóból sokszor kiesik, vagy elfelejti magával vinni az ember:))) A legdurvább rész az amikor a heli üldöz minket. Alap esetben padlógáz és szépen a ledobott aknákat kikerülve beszáguldunk a bázisra, ahol meg majd levadásszuk a helikoptert, de a törpével nem lehet csak úgy száguldozni, meg hirtelen manővereket végezni. A legdurvább az, hogy nekem úgy tűnik mintha a heli egyenesen a törpére vadászna, kilövi a hátsó szélvédőből, aztán ha a kezükbe vesszük akkor a kezünkből is. Ezen a száguldós részen lesz vagy 2-3 ugrató, ahol szinte biztos ki fog esni a törpe, ilyenkor a felettünk lévő híd alá álljunk be már ahol lehet, hogy legyen 1 kis fedezékünk. Olyan esetben amikor egy adott helyre amúgy is vissza fogunk kerülni, akkor hagyjuk ott (például amikor Alyx-et gyógyítják akkor hagyjuk ott mellette, a leszakadó híd esetében amikor az autót megkapjuk a mesterlövész puskától lőjük át a hídra, vagy a telepen a garázsban amikor buzerálják az autónkat ott a kijárati kapunál a földre tegyük le.


Találkánk a törpével


A törpe elhelyezése az autón, keresztbe rakva valamivel tartósabb a kapcsolatuk


A cél a rakéta orrkupja, a kabin ajtaját ne felejtsük el bezárni Lamarr után


Acid Reflex (savas reakció)
Kill an acid antlion worker.

Egy "acid antlion worker" (fehér mérgező labdákat dobáló albínó hangya) levadászása. Ez alapból meg lesz a történet során, el sem tudjuk kerülni őket a barlangban, legalább 10 az utunkba fog kerülni és egyet csak-csak megölünk (SR).

Get Some Grub (lárva begyűjtés)
Squish every antlion grub in Episode Two.

A játékban, illetve a barlangokban lévő lárvák (333 db) elpusztítása, részletesen lásd a lenti leírásomat.

Into the Breach (áttörés)
Help Griggs and Sheckley hold off the invasion inside the mine shaft.

Ez a feladat is a történet része, ha nem tudjuk megcsinálni, akkor a játékban sem jutunk tovább, a chapter 2 ezzel kezdődik! Amikor a Vortigaunts-ok a haldokló Alyx-et gyógyítgatják a lift mellett, és nekünk kell a 2 lázadóval (Griggs és Sheckley) az alagutakból özönlő antlion-ok 4 hullámát túlélnünk, ennyi. Használjuk a ládákban lévő aknákat, legalább az első hullám leegyszerűsödik, illetve a automata géppuskákat ha akarjuk át is csoportosíthatjuk mindig oda ahova kellenek, de szerintem az alaphelyzetük megfelelő.

Deadly Harvest (halálos aratás)
Kill an enemy by planting a hopper mine.

Egy ellenséget a földre helyezett ugró aknával kell kivégezni. Erre olyan sok lehetőségünk nincs, mivel csak 1 helyen emlékszem ilyen aknákra, mégpedig ott ahol Alyx-et a Vortigaunts-ok gyógyítgatják. 2 ládában találunk ~15 db ilyen aknát.

Pinata Party
Find and break every web cache in Episode Two.

Minden pókhálós rejtekhely (9 db) megtalálása és bezuzása, használjuk a feszítővasat vagy a gravity gun-t.

  1. To White Forest - az 59. lárvánál ahol a víz alatt kell a másik részre átjutni ott a bal oldali részen is van a víz alatt egy kivilágított mélyedés, amiben 2 hálót is át kell szakítanunk
  2. The Vortal Coil - miután a Vort kinyitja nekünk a kaput utána nem sokkal a 99. lárvánál még az első barlang előtt
  3. The Vortal Coil - az 1. és a 2. barlang között, a 119-es lárvánál
  4. The Vortal Coil - a 133. lárvánál ahogy a 2. barlangban megyünk felfelé az U alakú úton és több albínó hangyába is botlunk az út tetejénél
  5. The Vortal Coil - a 140. lárvánál, előtte 2 hangyába is fogunk botlani (a gránátra vigyázzunk!)
  6. The Vortal Coil - a nagy barlangban van az utolsó 4 rejtekhely, a bejárattól jobbra, nálam a 312-es lárvánál az első
  7. The Vortal Coil - a nagy barlangban a bejárattól jobbra lévő falon a tartálynál (8 lábú!), nálam a 316-os lárva
  8. The Vortal Coil - a nagy barlangban a bejárathoz közel magasan fent a mennyezeten (2 arcra mászó!)
  9. The Vortal Coil - a nagy barlangban a jobb hátsó részen (ahol az alkatrész is van a lifthez) fent a mennyezeten
Twofer
Defeat both antlion guards outside the White Forest.

White Forest-ben az erdő végén az alagútnál megjelenő 2 antlion guards legyőzése (chapter 3 - Freeman Pontifex). Ez is a történet része, nem tudjuk kikerülni. Ha közel megyünk a jobb oldali alagúthoz, akkor jelennek meg, ezért még előtte a zárt területre gyűjtsük be a robbanó hordókat, és a környékről jó messzire pucoljunk el minden mozgathatót (középre is begyűjthetjük a dolgokat vagy messzire szórjuk szét őket) mivel azokat ellenünk fogják felhasználni. Nagyon rosszul esik majd ha az arcunkba rúgnak egy öblös V8-as motort:))))

Grave Robber (nehéz rablás)
Steal a Zombine's grenade.

Lopjuk el egy zombi gránátját. Sajnos nem csak az a feladat, hogy lopjuk el, de meg is kell vele ölni az adott zombit. Gránát a zombik közül egyedül a combine zombi katonáknál van, akiknek egy headcrab csücsül az arcán. Időnként megállnak amikor minket észrevesznek, majd egy kibiztosított villogó gránátot a fejük felé tartva sántikálva elindulnak felénk. A gravity gun-al kapjuk ki a kezükből a gránátot, majd rögtön mehet is vissza a feladónak. Ha nem gurul, pattan el messzire a gránát akkor sikeresen végez a célponttal. A játék során vagy 10-15 alkalmunk lesz ennek a feladatnak a végrehajtására. Az első alkalom, amikor Alyx a távcsövessel (chapter 3 - Freeman Pontifex) védi a seggünket és beesünk a sátortetős épületbe, aminek a tetején lévő lemezek nagy részét azért szedjük le, hogy a társunk jól rálásson a célpontokra. A 2. alkalom amikor az autóval a hegy tetején a rádióadónál megállunk és a hunterek megtámadnak. Itt a jobb oldali első épületben szokott lenni 2 combine zombi, ezekből az egyik ha hagyunk neki rá időt akkor előkapja a gránátot.

Meet the Hunters (találka a vadászokkal)
Survive the Hunter ambush with Alyx.

Túlélni a hunter-ek támadását Alyx-al együtt. Amikor az autóval megállunk a rádióadónál a zárt kapu előtt és a bal oldali épület tetején beesünk, lemegyünk a pincébe, majd a vezetékek összedugdosása után megjelenik 2 vadász+1. Ha velük végeztünk és átmegyünk az út másik oldalára akkor megint megjelenik 2, ha ők is megvannak akkor kész a feladat (SR).

Payback (visszafizetés)
Kill a Hunter with its own flechette.

Végezzük ki egy hunter-t a saját kis robbanó tüskéivel. Egy nem egyszerű feladat, hiszen nekünk nincsen ilyen fegyverünk sajna. Fogjunk meg valami közepes méretű tárgyat a gravity gun segítségével (ne egy kólás üveget mert az túl kicsi, de az ügyesek próbálkozhatnak vele), például az autó gumit ajánlom, mert az szinte minden háznál van, és várjuk meg amíg a hunter tűzet nyit ránk. A felénk repülő nyilakat ezzel a tárggyal - mint egy pajzzsal - fogjuk fel, majd a tüskék felrobbanása előtt dobjuk hozzá a tárgyat a vadászhoz, hogy nála robbanjon fel ne a mi kezünkben. Vigyázzunk, mert a tüskék időzítve vannak, ne várjunk túl sokáig, figyeljünk a hangjukra! Az első hely ahol a Meet the Hunters achivement is van talán a legjobb helyszín, hisz egyszerre 2 hunter is tüzel ránk, így elég sok tüskét be tudunk gyűjteni, ráadásul az épületen belül túl sok mozgási terük sincsen, nem tudnak nekünk futni, valamint több megfelelő méretű tárgy is akad a raktárban és az udvaron is. Itt eleve a házban a tetőn is már úgy ugorjunk be, hogy egy ilyen kerék van a kezünkben. Akkor jó, ha a hunter nem simán összeesik és meghal, hanem felugrik a levegőbe és elpárolog. A gépkocsi kerekek több helyen is, ahol a vadászok feltűnnek a közelünkben lesznek, ezekkel 2-3 alkalommal simán hozzájuk dobva a vadászokat gyakorlatilag 1 lövés nélkül kivégezzük őket, ez a lőszerspóroló üzemmód:)))) A radiátor a másik szilárd tárgy ami még bejött ellenük.


Az adótorony és a kiszolgáló épületek, ahol 2 achievement is teljesithető


A pótkerék a legjobb objektum a vadászok ellen, simán 2-3 dobással is hatásos, de pajzsnak is remek, csak ne élével fogjuk meg!


Két sikeres vadász megsemmisités lefotozva


Puttin' On a Clinic (kórházba juttatás)
Defeat the chopper in Episode Two without any misses.

Amikor autóval robogunk a heli meg üldöz minket, mi meg bemenekülünk a telepre itt kell a helit a saját gránátjaival semlegesíteni, de úgy, hogy minden gránát amit hozzávágunk az találjon is. Ha 1 is mellé megy akkor nincs meg a feladat! A legjobb az ha megpróbálunk mindig alatta lenni.

Gunishment!
Destroy the Combine Autogun in the junkyard.

Miközben javítják az autónkat, a roncstelep végén a házban lévő automata géppuskafészket kell semlegesíteni. Ehhez el kell oda jutni (kúszva), a teherautóról fel az épület tetejére, ablakon be, és egy gránáttal (teherautón van egy ládányi) robbantsuk fel (nyissuk ki a takaró lemezét a piros gombbal és dobjunk be mögé egy gránátot), majd a keletkezett lyukon át tudjuk az épületet elhagyni.


A célpont, a kapcsolóval nyissuk ki a takaró lemezt és dobjuk be a résbe a gránátot

Hit and Run (üss és fuss)
Run over 20 enemies with the car in Episode Two.

Üssünk el legalább 20 ellenséget, mármint autóval. Erre ott van esélyünk amikor a heli üldöz minket, illetve ha átjutottunk a telepen utána is lesz még vagy 10-12 zombi akiket immáron kényelmesen elüthetünk. Nem számoltam, de összesen olyan 30-35 elüthető célpontunk lesz, így minden másodikat el kell hogy csapjuk.

Cache Checker (rejtett jelölő)
Find every radar cache in chapter Under The Radar.

Mind az 5 detektorral ellátott rejtekhely megtalálása. Miután a roncstelepről kijöttünk egymás után következnek, a frissen beépitett radar mutatja mindegyiket.

  1. Az út közepén lévő furgonban, a ládákat robbantsuk fel hozzá.
  2. A bal oldali épületben, középen lesz egy felállított fém lemez, azt a gravity gun-al húzzuk magunk felé, hogy lefeküdjön, a résen dobjunk be alá egy gránátot és álljunk rá. A detonáció felrepít minket a platformra, a kapcsolót állítsuk át, és már be is mehetünk a rács mögé a felszerelésért.
  3. A telepen hátul lévő kis épület padlója alatt, egy gránáttal egyszerűsíthetjük a feladatunkat.
  4. A bal oldalon lévő sziklák között másszunk be, az útban lévő kavicsokat tegyük odébb.
  5. Az út mellett jobbra a hegyről magasan lógó darun. Elérni nem lehet, a a sárga jelen lévő szikla viszont tökéletes ahhoz, hogy ledobjuk vele a ládákat.
Gordon Propelled Rocket (hajitott Gordon rakéta)
Unlock the rocket launcher lambda cache in chapter Under The Radar.

A "launcher lambda cache" nem más mint a "Cache Checker" 2. eleme. Miután megkaptuk a lambda radarral felszerelt autónkat irány surány, a 2. radarjelnél álljunk meg. A bal oldali épületben, középen lesz egy felállított fém lemez, azt a gravity gun-al húzzuk magunk felé, hogy lefeküdjön, a résen dobjunk be alá egy gránátot és álljunk rá. A detonáció felrepít minket a platformra, a kapcsolót állítsuk át, és már be is mehetünk a rács mögé a felszerelésért.

Quiet Mountain Getaway (csendes hegyi menekülés)
Survive the ambush at White Forest Inn.

White Forest Inn-nél túl kell élni a hunterek és a combine katonák támadását, de ez amúgy is a sztori része (SR).

Hot Potat0wned (meleg paradicsom)
Kill a Combine soldier with his own grenade.

A feladat rém egyszerűnek tűnik, a combine zsoldos eldobott gránátját vegyük fel, dobjuk vissza és persze bele is kell, hogy halljon:))) A probléma az, hogy nagyon ritkán használnak gránátot, de a White Forest Inn -ben lévő támadásnál többször is (a dombon felfelé menet a kanyarban biztosan) illetve a 2. silónál is előfordulgat, így legyünk rá felkészülve a GG-al mert sok esélyünk nincsen.

Pedal to the Metal
Beat DOG in a race to the White Forest base.

Az autós kalandunk közben találkozunk ismét Beat DOG-al, akivel a dombon felfelé kell versenyeznünk a White Forest base kapujáig. Természetesen nekünk kellene nyernünk, de turbó használata nélkül esélyünk sincs, így ha feltöltött akkor nyomjuk is rá, persze elég jól kell időzíteni hozzá. Már rögtön az indulás után nyomhatjuk, félig a vízben haladva szépen le is előzhetjük a pléhkutyát. A dombon felfelé nem egyszerű a dolog, így mindenképpen még lent előzzünk! Amíg elérjük a domb alját 2 turbot is ellöhetünk, annyinak elég kell lennie. A dombon felfelé menet megint mehet 2 adag, a kanyarban viszont sose nyomjuk rá mert grizes.

Secondary Silo Secured (másodlagos siló biztosítása)
Secure the launch doors on missile silo 2.

Szintén a történet része, az üzemen kívül helyezett és üres 2. rakétasilóba betörő combine zsoldosokat kell hűvösre tennünk és a tetejét visszazárnunk. Ez is a kedvenceim közé tartozó rész, az üres silóban a fentről lövöldözgető katonák leszedése nyílpuskával nagy élmény. Mivel itt elég sok combine katonába belebotlunk akik közül több kézigránátot is használ remek lehetőség a "Hot Potat0wned" achivement teljesítésére (SR).

Defense of the Armament (fegyverzet védelme)
Save the missile silo from the Combine offensive.

A rakétabázis megvédése a 3 lábú strider-ek (magyarításban nyakigláb) és a hunter-ek támadásától. Ez is a történet része, tehát semmi plusz melót nem jelent. Igazából mivel csak a silót kell megvédeni, elég ide beállni és mindenkit bevárni. A vadászokat üssük el az autóval, vagy ha van rakétánk akkor azzal is arathatunk, de azt inkább tartalékoljuk a pofátlanabbakra. A turbót nem nagyon tudjuk használni, az esetek többségében olyan szépen elugrálnak előlünk:((( A nyakiglábakat a Magnusson elektromos bombákkal kell likvidálni, a teleporthelyeiket a radaron szerencsére jelölik. Összesen 12-13 zsiráflábút kell likvidálni, és mindegyiknek van 1-3 vadász kísérője. A vadászok azért zavaróak, mert nem csak miránk de a bombára is vadásznak, és milliméter pontosan lőnek, még a célpontra kilött levegőben repülő bombát is eltalálják. Tehát ha van egy vadász a közelünkbe, akkor felesleges is megpróbálni a célpontra juttatni a bombát. Némi ötlet, hogy a támadás akkor indul csak el, amikor a fűrészmalomnál beszélünk az ellenállás tagjaival, tehát előtte van időnk körbemenni a pályán és az úton lévő farönköket eltakarítani. Kétféle strider van a viselkedésük alapján. Az egyik lassan, komotosan megy a célja felé, velünk nem is igazán foglalkozik, nála van idő a vadászok likvidálására, utána meg őrá. A másik (3 db van ilyen, lásd "Neighborhood Watch"-nál) nagyon gyorsan kissé gugolva száguldozik, olyan gyorsan, hogy lehagyja a vadászokat, így ebben az esetben vele kell kezdeni és csak utána a vadászokkal.


A terület térképe

Neighborhood Watch (szomszédfigyelő)
Save all buildings outside the missile silo from destruction.

Ez egy elég nehéz és összetett feladat. Ha nem lennének a hunter-ek, akkor nem lenne olyan nehéz, de sok időt el lehet rájuk pazarolni. Amikor a silót kell a történet szerint megvédeni a 3 különálló épület (a garázsban a térképen be is mutatják nekünk őket) megvédése a strider-ektől (középen fent lévő Sawmill/ fűrészmalom, és a keletre/nyugatra lévő két épület). A stratégia következő, nézzük a radart, induljunk el a megjelent piros pont felé, a vadászokat az autóval üssük el, ha mákunk van akkor egyszerre akár kettő is sikerül, de ez elég ritka. Ha nem akkor menjünk egy kicsit túl, kézifék és irány a másik, de minimális időt pazaroljunk rájuk, gyakoroljuk, mentsünk sürün. Utána guruljunk a strider lába alá/mellé és használjuk a magnusson mágneses bombát, majd irány az utánpótlás. A 3 épületre csak 3 nyakigláb veszélyes a 12-ből, őket könnyű megismerni mert hosszú gyors léptekkel alacsonyra eresztett felsőtesttel rohannak a (halálukba) célpontjuk felé, és ez a szerencsénk, mert így kicsit lemaradnak a kísérő vadászok. Még ha nem láttjuk is, lehet hallani ahogy nem a szokásos lassú dobbanásokkal halad, hanem sokkal gyorsabb léptekkel. A két szélső épületnél a bombák teleportja bent van, ezért itt némi könnyítés, ha egy vagy több bombát az épületen kívül lerakunk a földre. A 3 veszélyes nyakiglább és a célpontjuk:

  1. A 2. ami nagyon gyorsan jön és elég messziről tűzelni fog, kevés rá az idő, de nem jelenik meg az első kimulásáig. Pontosan ezért várjuk meg amíg az 1. a fűrészmalom közelébe ér (mellette fog elmenni a bázis felé) és akkor nyírjuk ki. Így csak viszonylag kis távolságot kell majd megtennünk, marad némi időnk odaérni a másik oldalra. Mivel a 2. nyakigláb el sem jön a malomig, egészen messziről tűzet nyit és a bomba felvételével sok idő eltelik (na meg nem lehet vele futni) ezért csináljuk azt, hogy a malomtól jobbra (keletre) a szikláknál (ahol majd a strider felveszi a tűzelőállását) a földre tegyünk le egy bombát még a legelején, így az 1. likvidálása után szépen csak iderohanunk, felkapjuk a bombát és már lőhetjük is fel a célpontunk felsőtestére.
  2. A 7. a darutól indul, ennek célpontja a nyugati épület. Ahogy megjelenik a radaron rögtön spuli a nyugati épület, szerencsére a vadászok nem bírják vele tartani a lépést, és eléggé lemaradnak, így előbb a háznál várjuk be a nyakiglábat, szedjük le, és csak utána foglalkozzunk az érkező vadászokkal.
  3. A 8. is elég gyorsan jön a víztorony felől, célpontja a keleti épületcsoport amit a hétmérföldes lépteivel hamar el is ér. Ha nem sietünk, akkor a vadászok is megérkeznek a végzetes lövés előtt és akkor sokkal nehezebb dolgunk lesz.


Get Some Grub (lárva begyűjtés) részletes listája

333db, van belőlük, ebből 91 db a chapter 1-ben, a maradék 242 db a chapter 2-ben érhető el. Ha meg akarjuk nézni, mennyit gyűjtöttünk be, akkor ezt az achievement menüben tehetjük meg. Ha új játékot kezdünk akkor az érték nullázodik, ami szerintem teljesen jogos. Tipp: némi könyebbséget jelent, ha az options/audio/caption pontban bekapcsoljuk a "TURN CLOSED CAPTIONS" (minden felírat mutatása) pontot. Ezzel nem csak halljuk a lárvák hangját (a háttérzajok elnyomhatják), hanem felíratban is tájékoztatnak minket minden zajról (sikitás, hegesztés, sírás, stb.), így sokkal könyebb dolgunk lesz. Persze van néhány néma lárva:((((, illetve néhány nagyon távol lesz tölük ezért nem fogjuk meghallani, de erről majd a listában.


Némi könnyitést jelent a close caption/minden felírat bekapcsolása

A feladat egyszerünek tünik, de jónéhány el van dugva, vagy csak pont nincs benne a látoterünkben. Ne pazaroljuk rájuk a drága löszert, a feszítővas és a gravity gun pont elég hozzájuk, már ha nem tudjuk eltaposni őket, de lesz néhány nagyon távoli célpont is. A vadászat akkor kezdődik amikor a bányában megtaláltuk a polcon a pisztolyt, majd a beszakadt padlón leestünk abba az aknába, aminek az alján egy mérgező headcrap vár minket.



Ugrás a HL2 - Episode 1-hoz
Ugrás a HALF - LIFE 2-hőz
Ugrás a játékok listájára
Visszatérés a Kezdőlapra